Gå til innhold

De over meg bråker vanvittig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bor i en gammel bygård i Oslo, og dermed er det veldig lytt.

Jeg har eid leiligheten i over tre år nå, og ett av disse har jeg bodd i utlandet. I løpet av det året har begge leilighetene over meg skiftet eiere, og i forskjell til de som bodde der før er de nye utrolig bråkete.

Særlig fra 20-24 er det vanvittig mye tramping - det høres ut som om det bor en elefant eller to over meg som dundrer rundt på hælene hele tiden. Jeg regner naturligvis med at jeg hører noe til de som bor over meg, sånn er det jo bare. Men dette er vanvittig! Det knaker i taket, det dundrer gjennom leiligheten og jeg får ikke konsentrert meg om å lese (pensum eller vanlig skjønnlitteratur) og det er vanskelig å sovne fordi det er så mye bråk.

Jeg har hengt opp lapp (med søt tegning og hyggelig tekst) og også lagt lapper i postkassen til de det gjelder. Føler ikke så veldig for å banke på hos dem, da den ene leiligheten (og den som bråker mest) er et guttekollektiv som jeg ikke føler så veldig for å konfrontere helt alene.

Hvilke rettigheter har jeg som leilighetseier versus disse som leier? Det er slitsomt og jeg er konstant trøtt fordi det alltid er bråk når jeg skal sove. Så hva kan jeg gjøre nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sporet opp eier av leiligheten og klaget til h*n :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...