Gå til innhold

Prøving av ekteskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det sånn at jeg og min kjære ikke kommer til å bo sammen før etter bryllupet vårt, av forskjellige grunner. Vi har ikke leid leiligheten enda,siden vi ikke skal gifte oss før om enda en stund... Nå er ikke synspunkter på å ikke bo sammen før ekteskapet jeg er ute etter innspill på, men svar på følgende:

Hvordan gjør vi det da på "erklæring fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene"- papirene, hvor vi skal skrive bosted etter vigselen(full adresse)? Kan vi bare skrive en av adressene våre, selv om vi ikke kommer til å bli boende der, for så å melde adresseendring når det nærmer seg flytting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skriv opp folkeregistrert adresse nå, ja. Hvilken adresse dere skriver opp der har jo strengt tatt ingenting å si. Jeg ville valgt én adresse sammen, altså skrevet opp adressen til én av dere som stedet dere begge skal bo.

Skrevet

Bare bruk en av adressene dere har nå, og husk å melde adresseendring om dere får ny adresse før vielsesattesten fylles ut.

Ellers er det brudens adressee som brukes for alle formelle forhold, om jeg ikke husker helt feil her....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...