Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en kjent sak at vi jenter trenger å prate, det er noe alle vet. Skjønner at dette til tider er irriterende for gutta, men de har også sine sider som kan være irriterende for oss. Vi er forskjellige, that's it. jeg mener det er på tide å begynne å godta sånne ting fra begge sider.

Jeg syns at dette kan være en fin plass å få ut sine frustrasjoner og bekymringer, da man kan være anonym osv. I utgangspunktet trodde jeg dette var et forum forbeholdt kvinner, men skjønner nå at også menn er her, greit nok. Min mann sjekker hvilke sider jeg er på på nettet og har funnet ut at det er interessant å sjekke hva jeg skriver her. Han kan kjenne igjen ting, og greier å sjekke hvor jeg har vært og hvor jeg har startet debatter. Mao han vil kjenne igjen denne også.

Jeg kan skjønne at han blir irritert dersom han kjenner igjen noe som går direkte på oss, men samtidig så syns jeg vel også det er min fulle rett å spørre andre om syn på en sak, spesielt så lenge jeg forholder meg anonym.

en annen ting er at jeg syns det er snoking i mitt privatliv å sjekke hva jeg gjør til enhver tid. Han vet jeg er til å stole på og har derfor ingen grunn til det sånn sett.

Det jeg egentlig lurer på er vel om det rett og slett er feil å ta opp "problemer i et forhold på denne måten?? Han mener nemlig jeg er for lettpåvirkelig og hører for mye på andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stakkars deg, jeg fårstår godt at det er kjipt å kommentere her når du vet at det blit sjekket etterpå. Det er mye jeg selv har vist til kjæresten min, men jeg tror ikke han går hit for å sjekke hva jeg skriver.

Jeg hadde ikke likt det, det vet han. Han respekterer meg.

Men fårstår også deg, du som er typen som kanskje leser dette? Men du må la dama di få kommentere forumer uten at du skal sjekke det uansett. Ta deg sammen :) klem

Skrevet

Skjønner at det er kjedelig når han sjekker hva du har skrevet på nett, men så lenge du ikke har skrevet noe som berører han eller forholdet deres direkte, er det vel ikke så ille? Regner med at du snakker med folk uansett - det er vel ikke store forskjellen om du blir påvirket av KG-ere eller IRL.

Jeg blir utrolig irritert når noen prøver å fortelle meg hvordan jeg er fordi jeg er jente, forresten. ;)

Gjest missLady
Skrevet

Og er det ikke egentlig bedre å fortelle/spørre om råd på et forum der man er totalt anonym enn å fortelle det til felles venner f.eks?

Skrevet

Kjæresten din sjekker opp hvor du er på nettet og til og med følger med på hva du skriver? Hør her, er du ikke et voksent menneske med rett til å ferdes som du vil uten at en annen voksen skal følge med på hva du driver med? Dette er det vi gjør med vår 9 år gamle niese og ikke med partneren.

Det du kan gjøre relatert til det med å legge ut info er å gjerne forandre litt på innholdet. Skriv ; jeg og kjæresten har vært sammen i åtte år men nå... selv om dere egentlig var sammen i ti år. Skriv gjerne; kjæresten min som er byggmester om han er elektriker etc. Dersom du forandrer litt på innholdet slik vil heller ingen andre kjenne igjen det du skriver og det er da lettere å kunne diskutere anonymt. Sånn generellt sett kan dette være en lur taktikk, fordi det er også mange andre der ute som lett kan kjenne igjen noe fra et innlegg eks; bor i Bergen var på det og det arrangementet og har det og det problemet. Så spesifikk info kan lett kjennes igjen selv om sannsynliheten for det er liten.

Det er klart du skal kunne diskutere ting om samlivet på nett, men i mitt forhold gjør vi det i mer generelle tema og termer uten å legge ut spesifikk detaljinfo. Dette gjelder forståvidt til venner også. Ingen av oss liker at vi legger ut om detaljer i forholdet vårt til andre. Han vet jo den innerste infoen om meg og denne er jeg jo mer nøye om å dele med andre og da ønsker jeg heller ikke at han skal gjøre dette.

Men igjen, hvorfor er du sammen med en som behandler deg som et barn og som ikke stoler på deg?

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg ville respektert det om kjæresten min ikke ville at jeg skrev om ham/oss på nett.

Skrevet

Man har da rett til et privatliv. Det blir jo nesten som om han leste i dagboken din (hvis du hadde hatt en), man skriver jo der og om sine innerste tanker og ting man lurer på. Jeg hadde absolutt ikke likt det hvis noen jeg var sammen med "netstalked" meg for å se hva jeg skrev om, spesielt når det gjelder KG sine forum hvor man ofte skriver private ting.

Skrevet

Jeg blir ganske så frustrert over alle damene eller mennene her inne som trenger råd til forholdet i tid og utide! Ærlig talt! Er det ikke bare å snakke sammen!? Kjæresten min er utrolig mye for meg,blandt annet bestevennen min, skjønner ikke at det skal være så vanskelig å snakke med hverandre. !! Jeg hadde blitt ganske såret om han skulle skrive ting om oss på ett forum, som han hadde problemer med og ikke bare kommet rett til meg først! om han følte han trengte gå igjennom andre for i det hele tatt å ta opp ting med meg hadde fått meg til å fly i taket!

PS: Skal det være såå jævla vanskelig å snakke med hverandre i forholdet og man trenger råd til hver jævla ting igjennom alle andre så tror jeg at forholdet er skikkelig miserabelt og dømt til å feile!!

At kjæresten din er intressert i hva du skriver her syns jeg er morsomt jeg. Er ikke alle gutter som er så jævlig intressert i masse jentegreier;) jeg hadde ikke hatt noe imot om min kjære leste alt jeg skriver her.. Føler ikke jeg har noe å skjule..

Skrevet
At kjæresten din er intressert i hva du skriver her syns jeg er morsomt jeg. Er ikke alle gutter som er så jævlig intressert i masse jentegreier;) jeg hadde ikke hatt noe imot om min kjære leste alt jeg skriver her.. Føler ikke jeg har noe å skjule..

Men at han alltid sjekker hvilke sider hun har besøkt og hva hun har skrevet på de forskjellige stedene er ok?

Jeg har heller ikke noe å skjule. Det har jeg heller ikke i telefonsamtaler med venner, mamma ol. Men om mannen min benynte å alltid lytte til samtalene hadde det likevel ikke vært ok. Jeg liker ikke å bli håldt under oppsyn på den måten, og syntes egentlig det er ganske skremmende når en slik atferd forekommer i et forhold.

Jeg er enig med mange her at man kan respektere å ikke skrive om partneren på nett. Hvem er egenltig vi til å ha rett til å utlevere andre menneskers liv og problemer? Jeg hadde blitt forbannet om kjæresten min la ut detaljer om meg på nettet, som "hun sa slik og slik" "hun jobber så og så mye, der og der, og der er han mannen jeg ikke liker så godt" "hun gjør ikke nok slik/for mye slik" "hun er en slask" etc. Å diskutere mer generelle problemstillinger uten detaljkinfo kan være ok, men jeg mener altså at man ikke automatisk har rett til å legge ut om andres liv på nettet.

Skrevet

Men at han alltid sjekker hvilke sider hun har besøkt og hva hun har skrevet på de forskjellige stedene er ok?

------------------------------------------------------------------------------------------

Det gjør da ingenting. jeg er nysgjerrig på hva mine venner har skrevet her og. vil ikke se annerledes på det enn om kjæresten min hadde gjort det..

Jeg har heller ikke noe å skjule. Det har jeg heller ikke i telefonsamtaler med venner, mamma ol. Men om mannen min benynte å alltid lytte til samtalene hadde det likevel ikke vært ok. Jeg liker ikke å bli håldt under oppsyn på den måten, og syntes egentlig det er ganske skremmende når en slik atferd forekommer i et forhold.

------------------------------------------------------------------------

Det er noe annet å overlytte en samtale da. Det her er trossalt internett vi snakker om. Kan du dele det med alle de forskjellige menneskene her inne kan man vel dele det med kjæresten sin og?!

Skrevet (endret)

kvinneguiden er visst ikke helt med i kveld folkens.. :sur:

Endret av Whitechick
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit at kjæresten min hadde sjekket hvor jeg hadde vært på nettet og hva jeg hadde skrevet! Det tyder på et veldig behov for å overvåke kjæresten sin, og det er ikke positivt i et forhold.

Hadde min kjæreste gjort det, så hadde jeg tatt det opp med han og fortalt hva jeg følte og mente. Hadde han ikke godtatt det så er ikke han en mann jeg ville ha vært sammen med.

Så lenge man er anonym og passer seg litt for detaljer som kan avsløre en, så synes ikke jeg det gjør noe å snakke om private ting, det er ikke alt som er like lett å snakke om. Og det er ikke alt man ønsker å snakke om.

Skrevet

Å si at du er lettpåvirkelig er typisk hersketeknikk. Hva slags rett har han til å fortelle deg hvordan du er? Det vil jeg tro at du vet litt bedre enn ham, for ingen kjenner vel deg bedre enn du selv gjør? Med mindre du skriver masse detaljer som kan røpe hans identitet, ser jeg ikke problemet.

Nå vet jeg ikke om han er kontrollsyk ellers, men hvis han er det tenker jeg at han sier disse tingene for at han ikke vil at du våkne opp og innse hvordan han egentlig er.

Det er noe annet å overlytte en samtale da. Det her er trossalt internett vi snakker om. Kan du dele det med alle de forskjellige menneskene her inne kan man vel dele det med kjæresten sin og?!

Men det handler om å få luftet og bearbeidet tankene sine anonymt, som i en dagbok. Det får man ikke hvis noen smugleser og bruker det mot deg.

Skrevet
en annen ting er at jeg syns det er snoking i mitt privatliv å sjekke hva jeg gjør til enhver tid.

Ja det er snoking, og nå som du vet om spioneringen hans kan du velge om du vil finne deg i det eller ikke.

Skrevet
Jeg blir ganske så frustrert over alle damene eller mennene her inne som trenger råd til forholdet i tid og utide! Ærlig talt! Er det ikke bare å snakke sammen!? Kjæresten min er utrolig mye for meg,blandt annet bestevennen min, skjønner ikke at det skal være så vanskelig å snakke med hverandre. !! Jeg hadde blitt ganske såret om han skulle skrive ting om oss på ett forum, som han hadde problemer med og ikke bare kommet rett til meg først! om han følte han trengte gå igjennom andre for i det hele tatt å ta opp ting med meg hadde fått meg til å fly i taket!

PS: Skal det være såå jævla vanskelig å snakke med hverandre i forholdet og man trenger råd til hver jævla ting igjennom alle andre så tror jeg at forholdet er skikkelig miserabelt og dømt til å feile!!

Enig!! Jeg hadde derimot ikke syntes det hadde vært noe morsomt hvis sambo var helt manisk opptatt av alt jeg skrev og bynte å stille spørsmål ved det. Men det er ganske langt dit. Hihi. Sambo hater kvinneguiden. Hihi. Så derfor ender vel det stort sett med at jeg må fortelle han om mye jeg skriver her fordi jeg synes selv det er så interessant at han burde vite det, selv om han ikke er enig eller bryr seg.

Skrevet

Jeg synes ikke det er greit at kjæresten min hadde sjekket hvor jeg hadde vært på nettet og hva jeg hadde skrevet! Det tyder på et veldig behov for å overvåke kjæresten sin, og det er ikke positivt i et forhold.

Hadde min kjæreste gjort det, så hadde jeg tatt det opp med han og fortalt hva jeg følte og mente. Hadde han ikke godtatt det så er ikke han en mann jeg ville ha vært sammen med.

Så lenge man er anonym og passer seg litt for detaljer som kan avsløre en, så synes ikke jeg det gjør noe å snakke om private ting, det er ikke alt som er like lett å snakke om. Og det er ikke alt man ønsker å snakke om.

...........................................................................................

Det er en stor forskjell på å være innom på noe av det dama har skrevet og å faktisk skjekke ALT hun gjør.

Er det derfor du er gjest så du kan skrive hva faen du vil og ingen kjenner deg igjen når du skriver historier om deg og samboer, deg og venniner eller deg og familien din? Spiller det noen rolle hvem som skriver det!? POENGET er faktisk at jeg hadde blitt kjempe såra om noen ikke kom rett til meg hvis det var noe..I ett forhold skal man faktisk snakke sammen, kommunisere og omgås hver eneste dag..Man må takle uventet ting, ofre ting for hverandre og ha tillit til hverandre.. Man må tåle å ha opp og nedturer i ett forhold..Poenget er at man skal gjøre det sammen og snakke ut om ting. Ikke gå til andre med problemer som du helst skulle delt med den som står deg nærmest..

Gjest En annen gjest
Skrevet
Det er en stor forskjell på å være innom på noe av det dama har skrevet og å faktisk skjekke ALT hun gjør.

Jeg er en annen gjest. TS skriver jo at kjæresten sjekker henne, og ikke bare at han er innom noe av det hun har skrevet. Hun beskriver at hun føler seg overvåket og dette er altså noe helt annet i mine ører enn å være nysjerrig.

Han bruker tydeligvis tid her inne for å lete etter ting hun kan ha skrevet, og da er man over en grense på det å kikke litt innom for interessens skyld.

Gjest -Maggie-
Skrevet

Jeg må si jeg er litt overrasket over at de fleste forsvarer det å skrive på internett om andre mennesker som ikke ønsker å bli utlevert, fremfor at den personen det gjelder faktisk sjekker hva som blir skrevet om ham.

Det blir alt for enkelt å si "jenter prater" og forklare sitt eget behov for å skrive på den måten. Det må man ta på egen kappe, ikke skylde på at man er kvinne eller mann!

Det kan værte lett å ikke tenke over hva det innebærer å skrive noe på nett, men faktum er at det i mange tilfeller blir stående i lang tid (KG har vel policy på å ikke slette innlegg, ergo må man vente til KG legges ned?), det kna misforstås, det kan gjenkjennes også videre også videre. Selv om det er mange som forteller om detaljene i sexlivet sitt og fargen på ørevoksen, betyr ikke det nødvendigvis at det er så lurt. Ergo er det ihvertfall en selvfølge at man ikke involverer andre (jeg har tabbet meg ut her selv), og respekterer hva de mener om saken.

Skrevet

Jeg har lest en tråd om mistanke om utroskap her på KG. Det var skrevet mye om mannen hennes i tråden, som ikke var så positive. Ting som mannen sikker ikke ville at andre skulle vite, da det var ganske privat. I utgangspunktet kunne man ikke spore hvem hverken TS (en tilsynelatende anonym registrert bruker) eller mannen var utifra den tråden, men utifra andre tråder hun har postet, så har jeg tidligere kjent henne igjen som moren til en venninne av meg. Og visste dermed masse jeg ikke ville vite om henne og mannen hennes. Poenget mitt er at man kan prøve så mye man vil å være anonym, men ofte så er det lekende lett å kjenne igjen personer som man kjenner "in Real Life" hvis man legger 2 og 2 (tråder) isammen.

Hvis TS (i denne tråden) har for vane å velte hele privatlivet sitt ut på KG (inkludert typen hennes privatliv), så skjønner jeg godt at han sjekker KG og andre forumer for å se hva som står om han. Så lenge han sjekker sider som ligger "public". Å sjekke facebook-kontoen (el.l.), mail osv, er selvsagt uakseptabelt.

Skrevet

Kanskje på tide jeg svarer igjen.

Nei, jeg har skrevet om ett problem her inne, så jeg har nok ikke for vane å utlevere meg til andre, hverken her eller til venninner. For meg er det nok ikke sånn at jeg trenger masse råd, da jeg kan tenke selv. Men en sjelden gang, dersom man står fast, kan det av og til være til hjelp å få luftet ting. Og jeg er nokså sikker på at det jeg skriver aldri kan gjenkjennes av andre.

Jeg har også sagt til mannen min at jeg forstår at det ikke føles greit for han når han oppdager sånne ting. Og det er vel akkurat derfor jeg syns det er så utrolig domt at jeg ikke kunne ha dette forumet for meg selv, da ville det aldri blitt et problem. Og selvfølgelig snakker jeg helst med han om ting. Men uansett så mener jeg at skulle det skje noe vanskelig , som det gjorde denne gangen, så har du heller ikke gjort noe galt dersom du har behov for å få luftet tankene i et anonymt forum.

ellers har jeg nå lært hvordan man sjekker hvilke sider man har gått inn på på nettet, men tenker som så at sånne ting er greit å unngå, da det bare skaper unødvendige spekulasjoner i et forhold som egentlig er stabilt og trygt.

Uansett så respekterer jeg min manns ønske om at det ikke skal være noen form for utlevering i forhold til oss her, så dermed blir dette mitt siste innlegg her;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...