Gjest Gjest_Mariell_* Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Dette er ett huslån som er gått til inkasso,så jeg har ikke sjans til å betale det på 2 uker.. Hva kan gjøres for ikke å miste huset nå da?? Er ganske så fortvilet
Alison Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Ta kontakt med inkassobyrået så fort som mulig og hør hva slags muligheter du har.
Gjest Gjest_Mariell_* Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Ta kontakt med inkassobyrået så fort som mulig og hør hva slags muligheter du har. Men kan de gi avdrag på ett sååå høyt krav da???
Gjest Nishiki Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Første man gjør er å ringe inkassoselskapet og banken! Forklar situasjonen, de vil heller hjelpe deg å beholde huset en å ta det fra deg.
Gjest Gjest_Mariell_* Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Første man gjør er å ringe inkassoselskapet og banken! Forklar situasjonen, de vil heller hjelpe deg å beholde huset en å ta det fra deg. Nå ga du meg ett lite håp her..det er snakk om at det manglet 400 kr på lånet for 2 mnd siden,og mnd etter,manglet det kanskje 600..og da gikk det til inkasso
Alison Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Skulle du komme opp i en situasjon hvor du får problemer med å betale til forfall en annen gang, kontakt kreditor for å forklare situasjonen med en gang. Da får du som regel inngått en betalingsavtale slik at regningen ikke går til inkasso.
Gjest Gjest_Mariella_* Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Skulle du komme opp i en situasjon hvor du får problemer med å betale til forfall en annen gang, kontakt kreditor for å forklare situasjonen med en gang. Da får du som regel inngått en betalingsavtale slik at regningen ikke går til inkasso. Tok kontakt med banken og inkassobyrået,og fikk lov til å komme tilbake om jeg betalte det jeg var skyldig..det er to terminer i banken,men ikassobyrået skulle ha !0.000 helt sykt,men det må gjøres
Silmarill Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 (endret) Første man gjør er å ringe inkassoselskapet og banken! Forklar situasjonen, de vil heller hjelpe deg å beholde huset en å ta det fra deg. Dette er riktig! -------------------- Ring dem (skriv ned navnet på personen du snakker med), samt mail til dem så du har det skriftlig! Oppgi saksnummer, samt at du viser til samtale med xxxxx osv. den og den datoen.... Si at det ikke er betalingsviljen din det står på, men din metalingsevne! At en inkasso vokser er pga. inkassoselskapets skyhøye salærer! Uansett, det viktigste er at du tar kontakt så dem ser at du ikke "driter" i det! De vil hjelpe deg skjønner du Endret 30. august 2008 av Silmarill
Gjest padawan Skrevet 30. august 2008 #9 Skrevet 30. august 2008 (endret) det er sjeldent lurt å la det gå så langt at inkassobyrået meleder sin interesse (men desverre er det noe som skjer de fleste innemellom). det viktigste i slike tilfeller er dialog. hvis man tidligst mulig begynner å snakke med de (i dette tilfelle banken og inkassybyrået) er det større sjans for å komme raskt ut av det. desverre vet inkassobyråer å ta seg betalt så de pleierå gjøre ting dyrere. inkassobyråer er veldig villige til å hjelpe deg med å batela hvis du tar kontakt. så lenge du tar kontakt viser du at du ikke gir blaffen i hele saken. jeg har ikke selv huslån men jeg har lagt inn et automatisk trekk i banken slik at studielånet trekkes automatisk hver måned. på denne måten slipper jeg i det hele tatt å tenke på dette lånet da alt betales automatisk. Endret 30. august 2008 av padawan
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 det er sjeldent lurt å la det gå så langt at inkassobyrået meleder sin interesse (men desverre er det noe som skjer de fleste innemellom). Nei vet du hva, dette skjer ikke de fleste,...
Gjest padawan Skrevet 30. august 2008 #11 Skrevet 30. august 2008 Nei vet du hva, dette skjer ikke de fleste,... nå er det som blir tatt opp i denne tråden et ganske ekstremt tilfelle men jeg er i den troen at det er sjelden om du går igjennom et helt liv uten å ha fått en eneste regning til inkasso.
Alison Skrevet 30. august 2008 #12 Skrevet 30. august 2008 nå er det som blir tatt opp i denne tråden et ganske ekstremt tilfelle men jeg er i den troen at det er sjelden om du går igjennom et helt liv uten å ha fått en eneste regning til inkasso. Hvis dette medfører riktighet så synes jeg det er skremmende. Hvor er betalingsmoralen blitt av? Klart at mange kan komme i en vanskelig situasjon, men i de fleste tilfelle kan det ordnes opp i uten at regningene går til inkasso. Jeg er redd at det store antall inkassosaker i dag kommer av statusjag. Ordet "spare" har for en del blitt et fremmedord. Dessverre er det også alt for lett å få (svindyre) lån til forbruk og mange lar seg friste uten å tenke over at det faktisk skal betales tilbake.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2008 #13 Skrevet 30. august 2008 Hvis dette medfører riktighet så synes jeg det er skremmende. Hvor er betalingsmoralen blitt av? Klart at mange kan komme i en vanskelig situasjon, men i de fleste tilfelle kan det ordnes opp i uten at regningene går til inkasso. Jeg er redd at det store antall inkassosaker i dag kommer av statusjag. Ordet "spare" har for en del blitt et fremmedord. Dessverre er det også alt for lett å få (svindyre) lån til forbruk og mange lar seg friste uten å tenke over at det faktisk skal betales tilbake. Jeg tror ikke du skal kalkulere med at opplysningen om at flesteparten i løpet av livet får inkassovarsel er riktig, nei... Jeg er forøvrig enig i alt det du skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå