Gjest Ny start Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Nå har jeg kommet til det punktet hvor livsstilsendring er det eneste rette. De siste årene har jeg rett og slett bedrevet forfall, men nå er det stopp! Jeg har lagt på meg masse, fått dårlig kondisjon, spiser dårlig mat, sover dårlig og er deprimert. Jeg trenger hjelp fra dere til hvordan jeg kan endre dette. Jeg vet at det vil ta tid. Hvordan skal jeg gå frem for å bli en gladere og sunnere person?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Nå har jeg kommet til det punktet hvor livsstilsendring er det eneste rette. De siste årene har jeg rett og slett bedrevet forfall, men nå er det stopp! Jeg har lagt på meg masse, fått dårlig kondisjon, spiser dårlig mat, sover dårlig og er deprimert. Jeg trenger hjelp fra dere til hvordan jeg kan endre dette. Jeg vet at det vil ta tid. Hvordan skal jeg gå frem for å bli en gladere og sunnere person? Utrolig nok av en tilfeldighet kom jeg innpå denne siden her og ser du er i samme båt som meg, og har akkuratt planlagt det samme!
Gjest påveitilsunnhetogglede Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg er der du, ts, og den ene gjesten som svarte her for vel ett år siden. Nesten 50 kilo overvektig, trivdes ikke verken på jobb eller hjemme (men hadde en ny jobb i sikte, og dermed også flytting), deprimert, sov enten altfor mye eller altfor lite, moodswings deluxe..... Det avgjørende vendepunktet kom når jeg skulle handle klær, og ble irritert over hvor stygge klærne i Big&Beautifulavdelingen var, håpløst å finne noe jeg likte, måtte bare ta noe som passet. For å gjøre en dårlig dag totalt lavmål gikk jeg inn på Vero Moda (hvor absolutt ingenting passet meg), og visualiserte hvordan jeg ville sett ut med noen titalls kilo mindre og med de klærne. Ganske lekker faktisk Så da bestemte jeg meg bare for å legge om livsstilen, jeg visste jo at det var maten og mosjonen (dvs mangelen på) som gjorde meg slik jeg var. Kunnskapen om sunt kosthold og mosjon hadde jeg jo i bakhodet et sted, leste en del på nettet for å friske opp og motivere. MEN det er lettere sagt enn gjort å legge om en ganske skakkjørt livsstil, har tatt et skritt frem og to tilbake, så to skritt frem og et tilbake osv. Men jeg ga ikke opp, bare fortsatte å gjøre det riktige etter et feiltrinn. Visualiseringen av meg selv som slank i stilige Vero Moda klær hjalp å komme på rett spor igjen. Min vei tilbake har jo vært veldig knyttet til det å gå ned i vekt dette første året, så jeg har hatt små delmål hele tiden om fem kilo av gangen, og har nå gått ned snart 20 kilo. Trening har vært verre å komme i gang med, var flink noen uker i vinter (jogget til og med), men var lat i fjor høst og i vår, og delvis sommer. Men nå har jeg funnt noe lystbetont; jeg svømmer en til to ganger i uka (i fjor ville jeg ikke turt å vise meg alene i svømmehallen), og nå skal jeg også begynne å spille ballspill sammen med noen andre jenter en gang i uka (altså ikke noe seriøst, bare tolv jenter som samles og spiller håndball eller noe annet for moro skyld). Jeg trives bedre nå, lever sunt, men skeier ut en gang i blant (alt med måte), og har det bra. Mitt råd: -sett deg et mål (gjerne del opp i flere delmål) -ikke gap over for mye på en gang, sett realistiske mål -visualiser hvordan du vil være (hjernen oppfatter bildet som en sannhet, og handler deretter) -spis variert, tenk flere farger i maten, husk at du må ha proteiner, sunt fett OG karbohydrater -spis frokost hver dag -tørket frukt/bær og nøtter (rå, usaltet) er utmerket godteri -ikke gi opp om du skeier ut, nyt utskeielsen og begynn på nytt etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå