Gå til innhold

Har alle kun helt hvite bad?

Anbefalte innlegg

Vi skal pusse opp badet (har avtale med en som skal komme denne uka for å tegne forslag til oss). Jeg har prøvd å lete på nettet etter bilder av bad. I går trålte jeg en hel haug med boligannonser på Finn.no for å få inspirasjon. Skuffelsen min var stor da jeg omtrent bare fant helt hvite bad (hvite fliser på både vegger og gulv). Noen hadde en tynn bord i annen farge på veggen. Det var et og annet hederlig unntak, men jeg sitter igjen med inntrykk av at "alle" har helt hvite bad. Jeg ønsker et lyst bad, men har ikke lyst på helt hvite fliser. Ønsker i utgangspunktet mørkere fliser på gulvet enn på veggene. Har også et ønske om et bad som ikke blir umoderne i løpet av få år. Jeg skjønner jo det at hvitt er en sikker løsning da det kan varieres med farger på håndklær ol., men ønsker altså ikke denne løsningen selv.

Finnes det noen som har kommet over sider på nettet hvor det er bilder av bad? Jeg har vært på nettflis.no, som var en ok side, men skulle gjerne hatt enda flere bilder.

Hva slags farger har dere på flisene på badet?

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/356786-har-alle-kun-helt-hvite-bad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har helsorte fliser på gulvet, og kanskje 30 cm oppover veggen, deretter hvite fliser opp til taket. Men midt på veggen ca er det en bord med svart/hvit-flis som matcher gulv og vegg. Så ikke helt hvitt med andre ord!

Jeg skulle gjerne hatt bad i andre farger, jeg er helt enig med deg. Selv har vi bad med hvite vegger og grått gulv, og det er helt nøytralt, men ikke spesielt spennende. Likevel er jeg motstander av å rive ut et forholdsvis nytt bad bare fordi jeg gjerne skulle hatt det litt mer spennende.

Hadde jeg derimot skullet pusse opp, så tror jeg jeg hadde eksperimentert med mørkere fliser (grått/sort), eller sandfargede fliser.

Jeg skulle gjerne hatt bad i andre farger, jeg er helt enig med deg. Selv har vi bad med hvite vegger og grått gulv, og det er helt nøytralt, men ikke spesielt spennende. Likevel er jeg motstander av å rive ut et forholdsvis nytt bad bare fordi jeg gjerne skulle hatt det litt mer spennende.

Jeg skjønner godt at du ikke vil rive ned et forholdsvis nytt bad for å få det mer spennende. Det hadde heller ikke jeg gjort. Hos oss er det bare baderomsplater og et gammelt venylbelegg som det skal bli en glede å hive ut.

Jeg ønsker et spennende og tidløst bad, men det er så veldig vanskelig å finne ut hva slags fliser/farger vi skal bruke. Det er såpass dyrt å totalrenovere et bad at jeg ønsker at det skal vare i mange, mange år.

Jeg har mørkebrune fliser på gulvet og beige fliser på veggen. I tillegg har jeg to "stolper" fra gulv til tak med mosaikkfliser i samme farge som gulvflisene. Baderomsmøblene er disse fra Hafa i eik. Håndklærne er hvite eller lys brune, jeg bytter litt på. Har fått utrolig mye skryt for badet mitt! Jeg har ikke sett noen andre som har lignende farger på badet, så det er litt gøy å ha noe ikke alle andre har, samtidig som det er ganske nøytrale farger som jeg ikke går lei.

Flisene kjøpe jeg hos Flisgiganten, men jeg husker ikke hva de heter.

Vi har knallblå store blanke fliser på gulvet, hvite vegger med en mangefarget list. Får mye skryt av badet - og trives veldig godt med det.

Vet flere andre som også har blå gulv på badet. Kjenner også noen som har sorte fliser på fulv og har sølv og sorte pynitefliser/mønsterfliser innimellom hvite veggfliser. Veldig stilig.

Annonse

Hei,

Jeg er i en lignende situasjon. Skal pusse opp badet totalt om ikke lenge og lurer veldig på hva slags fliser jeg skal velge.

Selv ønsker jeg ikke å gå for helt hvite bad, selv om det kanskje er tidløst, rett og slett fordi jeg synes det er så alt for kjedelig.

Jeg har et lite bad uten vindu og ønsker å gjøre badet superlekkert (uten at det skal koste en formue), men vet ikke helt hvordan. Jeg liker mosaikkfliser og lurer på om jeg skal gå for det på gulvet og kanskje på den inkasserte "dotanken" (husker ikke hva det heter i øyeblikket). Jeg har også tenkt at jeg ønsker farger på gulvet og hvite vegger. Først tenkte jeg på mørkeblått, men nå lurer jeg faktisk på om jeg skal gå for en slags sjøblått.

Jeg tenker på at det bør være tidløst, men når jeg er ute og ser på fliser hos Flisekompaniet o.l, så synes jeg nesten alt er fint, selv om alt er forskjellig. Jeg tror kanskje derfor at dette med tidløshet på bad til en viss grad er en myte og at man heller bør lage det slik man vil, uten å tenke på hva andre vil si, verken nå eller om noen år. Man vet aldri hvilken vei moten svinger uansett og i mitt hode er hvite bad kjedelige og vil alltid være det. Jeg synes også grått er litt kjedelig og svart tror jeg passer best på større bad. Støv og skitt vil dessuten synes lett på svarte fliser.

Det eneste jeg ville styrt unna er fliser med motiver og border rundt omkring. Ellers ville jeg valgt farger jeg liker og heller gått for et spennende og lekkert bad, enn noe jeg synes er kjedelig, men kanskje tidløst.

Jeg skal i alle fall bruke farger tror jeg, men kommer uansett til å ta en prat med håndverker om tips og slikt når det gjelder mitt eget bad.

Det er jo fint med lyse bad, for det blir lett å variere med farger på håndklær, såpekopper, tepper, grønne planter etc.

Er for såvidt enig i dette, men det må da vel ikke nødvendigvis være hvitt for å være lyst? Jeg synes hvitt blir både kjedelig og sterilt (litt sykehuspreg nærmest).

Hei, vi skal kjøpe nytt hus og har akkurat plukket ut fliser. Jeg er heller ikke så glad i bare hvite fliser. Men på det ene badet valgte vi hvite veggfliser og sorte gulvfliser, flisene er 30x60. Siden flisene er så store så ble det ikke kjedelig. Det er stilig tidløst og som andre sier her, du kan variere med farger på "stæsj".

Lykke til :)

Annonse

Litt OT - mulig at vi ser på forskjellige annonser, jeg har sett litt leiligheter på finn og er forundret over mengden forferdelige baderom med alle slags stygge bord og så videre!

Jeg er selv ganske lite gla i forskjellige fargerike små mosaikfliser, synes de er helt forferdelige og håper inderlig at det er noe som går 'ut' snart, jo enklere jo bedre, synes jeg i hvert fall. ;)

Synes anbefalingene med brunt/beige og forskjellige gråtoner var fine. Det er neutralt nok for at man kan 'piffe' det med litt sterkere farger, og det er ingen fare at det blir forferdelig umoderne etter hvert.

I tillegg kan jo man alltid ha også baderomsmøbler som gir litt mer følelse.

Det kan også være lurt å besøke en flisebutikk eller to, jeg synes at man får mye bedre oversikt over hvordan ting ser ut hvis man ser dem i virkeligheten.

Endret av mrs_bond
Annonse

Vi har vært på Modena Fliser og sett, kjempemange lekre utstillinger!

Modena

Vi har tenkt på lyse fliser på vegg og brune på gulvet, samt en eller to rader med blomstrete fliser i bruntoner fra gulv til tak i forbindelse med et hjørne for å bryte opp litt.

Innredningen vi skal ha heter Ingrid fra Linnbad, i valnøtt farge

Ingrid Valnøtt

Edit: Ville bare legge til at ofte gjør det seg også veldig mye ved bare å velge litt større fliser enn "normalt". Flisene vi skal ha på veggene er 30x60 og gulvflisene er 30x30 (såvidt jeg husker).

Endret av livbåten

På begge badene i huset vårt har vi sorte blanke gulvfliser og lys grå veggfliser. Veldig tidløst og pent.

I ferieleiligheten har vi mørk brune gulvfliser og beige veggfliser med noen lys brune innimellom. Alle flisene er matte. Det er også pent synes jeg.

I det forrige huset vårt hadde vi blå gulvfliser og grå veggfliser med blå bord oppunder taket. Dusjhjørne i blå glassbyggerstein. Veldig pent, fikk mye skryt for det badet.

[quote name='Alison' date='24.08.2008 (14:50) ' post='5919969'

Hva slags farger har dere på flisene på badet?

Vi har naturfargede marmorfliser. Mosaikk i dusjen, 10x10 på gulv og 20x20 på vegg. Har valgt å kjøre samme fargen på flisene, og heller ha forskjellig størrelse, dette har gjort det mer helhetlig.

Det ser forøvrig lysere ut i virkeligheten enn på bildene :)

Fargene til venstre på veggen der syntes jeg var fine :)

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...T.svl=Minibilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...