Gå til innhold

London calling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å reise en tur til London i nærmeste framtid, og trenger tips til attraksjoner, shopping osv. Madame Tussauds har jeg planlagt å se, men ellers vet jeg ikke hva jeg skal ta meg til der. Hvor er det fint å bo, f.eks.? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det er en stund siden jeg var i London så jeg vet ikke hvor mye nyttig info du vil finne i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/london.htm . Du bør nok kjøpe deg en guidebok eller låne en fra et bibliotek slik at du kan planlegge turen litt :-)

Skrevet

Tusen takk begge to! Skal sjekke siden din, Gard:)

Skrevet

Camden Market er verdt besøket, veldig bra marked hvis du er glad i den slags. Guidebok og et par gode sko er også viktig :)

Skrevet

Har du sans for det alternative, så må du innom markedene i Camden! Det er så rart å komme dit, for plutselig føles det som om du er i et helt annet land. Masse spennende klær, interiørstæsj+++, og ikke minst masse god mat! Jeg elsker Camden!

Og når vi først er inne på shopping, så har vi jo alltids oxford street som er turistenes hovedgate, og mange anbefaler å holde seg unna den pga mye turister, høye priser.... MEN! Jeg anbefaler likevel å ta turen innom Top Shop som ligger der. Det er en butikk jeg kan gå og sulle i i mange timer :) Noe for enhver smak der!

Glad i dyr? Ta en tur innom St James Park med litt nøtter, der er ekorna tamme! :)

Skrevet

Kunstmuseene! For eksempel Tate Modern er jo helt fantastisk og har alltid mange kule utstillinger som også litt mindre kunst-interesserte kan like. I Tate Britain kan man finne en helt fantastisk kolleksjon av Turner. Samboeren som ikke er så særlig interessert i kunst fra før ble kjempeimponert i hvert fall.

Rett ved siden av London Eye kan man selvfølgelig finne Dali Universe.

Som sagt - mye av dette kan også være interessant litt mindre kunst-interesserte ;)

Også British Museum har vanvittig mye kult, vi brukte en hel dag der (rundt 8 timer eller noe sånt). En gang besøkte vi også Museum of Natural history - ja, vi var som barn der med de dinosaurene og så videre. Ganske artig ;)

London Eye er nok noe alle gjør, men kan anbebefale likevel, veldig bra utsikt og absolutt verdt pengene.

Ellers - Camden er kult, men man må like den slags. Vi fant en del gode second hand platebutikker der og jeg fant en del dill-dall fra markedet også (som for eksempel en klokke av 'resirkulerte' datadeler). Cyberdog-butikken er ganske interessant - kunne ikke falle meg å kjøpe noen klær derfra, men butikken i seg selv er ganske morsom og gir ganske god oversikt over rave-generasjonens smak for å si det sånt.

Det jeg synes er koseligst er rett og slett å gå rundt og finne alle slags rare steder, gå en tur langs kanaler, og slikt. Jeg har vært i London en del ganger og det er alltid noe nytt i finne.

Selv om man blir aldri lei av de helt vanlige turist-tingene heller, som å ta noen fine kveldsbilder på Thames eller gå se på Buckingham - slikt må man jo gjøre i London også :)

Men jeg synes det er vanskelig å gjøre alt med en gang i London, man må tilbake.

Skrevet

og notting hill... koselige gater, og koselige markeder :)

Skrevet

Du kan ta kanalbåt fra Camden til London Zoo (nærheten av Madame Tussauds). En annerledes opplevelse!

Områder som er fine å bo: Notting Hill, Knightsbrigde f.eks. De fleste rimelige hotellene ligger ved Bayswater. Husk å sjekke om hotellet ligger nær en undergrunnstasjon.

Du kan kjøpe en trippelbillett som gir inngang til Madame Tussauds, London Eye og London Dungeon. Jeg elsker London Dungeoun (morsomt skrekkhus)!!

London Duck Tours - sightseeing med amfibiebil som kjører på land og vann

British Museum er bra. Museum of Natural History er også morsomt... Liker du kunst er jo Tate Modern, Tate og Nationalmuseet verdt et besøk (blant maaange andre)

Og selvfølgelig teater/musikal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...