Gjest Manic Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Hei! Jeg har noen flotte non-stick former; de er formet som bamser, og skal få kaken til å se ut som en bamse. Kjempefint i prinsippet. Men jeg klarer ikke å få den ferdige kaken ut av formen! Jeg har prøvd å smøre formen med smør før jeg steker, men det hjelper ikke. Og disse formene er harde, ikke silikon, så jeg får ikke vrengt av formen heller. Noen råd? Skulle ikke kaken i utgangspunktet nærmest vært å velve ut? Hjelp! Mvh. Manic
Gjest Eurydike Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 I vanlige springformer smører man med smør, og rister et tynt lag mel over det hele før røren går i. Det fungerer kanskje her også?
Supraspinatus Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Har du prøvd å bruke formfett på sprayflaske?
Kanutten Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Hei Jeg har vært forhandler, og solgt slike former. "Oppskriften" jeg bruker er å smøre formen med formfett, stek, vent i 10 min og hvelv kaken ut. Ikke vent til kaken er kald, for da vil den sette seg fast i forma. Lykke til.
Gjest Manic Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Takk for svarene! Neste barnebursdag er ikke langt unna, så da skal jeg teste hva som virker. Takk igjen!
prudence_88 Skrevet 25. august 2008 #6 Skrevet 25. august 2008 Takk for svarene! Neste barnebursdag er ikke langt unna, så da skal jeg teste hva som virker. Takk igjen! jeg har baket mye da jeg har gått kokkelinje på folkehøyskole, formfett funker utmerket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå