Gå til innhold

Hvor kjøpe bolig?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter og drømmer meg bort i hus på nettet.

Til neste år, eller når som helst egentlig skal vi kjøpe oss et nytt rede.

Spørsmålet var hele tiden om det skulle være i byen (Oslo) eller litt utenfor?

Selv har jeg kjempe lyst til å finne meg noe utenfor.

Bare se på dette huset her i Lier, og denne leiligheten her i Oslo.

Man får jo en hage, større areal, muligheter til å bygge, osv med dette huset f.eks i forhold til en leilighet.

prisene her i byen er jo sinnsyke.

Så ble spørsmålet.

Hvor utenfor Oslo da?

Drømmen min var Drøbak eller Bekkestua, men leiligheter på 5 millioner blir litt drøyt for min del.

Har for det sett noe i våres prisklasse, men er ute etter tips på hvor det er trivelig å bo.

Hvordan er Lier vs Drøbak f.eks?

Har noen andre steder å anbefale? Ikke mer enn 45 min fra Oslo.

Liker å ha noen butikker i nærheten av meg i allefall, og har jo sett på hus i Nittedal b.l.a, men det er jo så øde! Det kommer jeg ikke til å takle. :sjenert:

Endret av BrunetteBarbie
Videoannonse
Annonse
Gjest Snart 42
Skrevet

Jeg bor ikke der, men Romerike kom best ut i en undersøkelse Aftenposten presenterte i går. Dette var visstnok det mest attraktive bostedet i landet.

Du kan jo ta en titt og se om årsakene til at det er så populært der er forhold som er av betydning for dere. Kan godt tenke meg at kort vei til Oslo og Gardermoen i tillegg til at det er er både landlig og sentralt samtidig er viktige grunner for mange. Mange arbeidsplasser er det også på den kanten.

Skrevet
Jeg sitter og drømmer meg bort i hus på nettet.

Til neste år, eller når som helst egentlig skal vi kjøpe oss et nytt rede.

Spørsmålet var hele tiden om det skulle være i byen (Oslo) eller litt utenfor?

Selv har jeg kjempe lyst til å finne meg noe utenfor.

Bare se på dette huset her i Lier, og denne leiligheten her i Oslo.

Man får jo en hage, større areal, muligheter til å bygge, osv med dette huset f.eks i forhold til en leilighet.

prisene her i byen er jo sinnsyke.

Så ble spørsmålet.

Hvor utenfor Oslo da?

Drømmen min var Drøbak eller Bekkestua, men leiligheter på 5 millioner blir litt drøyt for min del.

Har for det sett noe i våres prisklasse, men er ute etter tips på hvor det er trivelig å bo.

Hvordan er Lier vs Drøbak f.eks?

Har noen andre steder å anbefale? Ikke mer enn 45 min fra Oslo.

Liker å ha noen butikker i nærheten av meg i allefall, og har jo sett på hus i Nittedal b.l.a, men det er jo så øde! Det kommer jeg ikke til å takle. :sjenert:

Ellers så har Nedre Eiker også noen fine hus http://www.finn.no/finn/realestate/object?...amp;WT.svl=Link

Ikke langt fra jernbane med lokaltog til Oslo.

Skrevet

Jeg bor like ved det huset i Lier og det er et kjempefint strøk, stille og rolig med 10 min til Drammen og 30 min kjøring til Oslo.

Lier anbefales!!! :-D :-D :hoppe:

Skrevet
Kan godt tenke meg at kort vei til Oslo og Gardermoen i tillegg til at det er er både landlig og sentralt samtidig er viktige grunner for mange. Mange arbeidsplasser er det også på den kanten.

Fra Lillestrøm er det 10 min hver vei med tog. :-D

Skrevet

Lillestrøm, Rælingen, Kløfta, Jessheim, Dal, Lørenskog, Skedsmo(korset), Frogner, Sørum....

De fleste av disse stedene har ikke ENNÅ fått så stive boligpriser. Men snart-snart pga. Gardermoen! ;)

Skrevet

Ski, Ås, Vestby? Er bare kjent i Ski og Ås, og synes det er fine områder (unntatt Vinterbro...). Om du kan flytte litt lengre er Moss kanskje et alternativ. Vet ikke hvor langt det er, men Røyken er visst også fint.

Skrevet (endret)
Hva med Lillestrøm eller Jessheim?

Jaaa! Jeg tenkte litt på Jessheim også! Siden jeg dumpa over et koselig hus der. Der er det jo ikke så dødt heller. :)

Jeg bor ikke der, men Romerike kom best ut i en undersøkelse Aftenposten presenterte i går. Dette var visstnok det mest attraktive bostedet i landet.

Du kan jo ta en titt og se om årsakene til at det er så populært der er forhold som er av betydning for dere. Kan godt tenke meg at kort vei til Oslo og Gardermoen i tillegg til at det er er både landlig og sentralt samtidig er viktige grunner for mange. Mange arbeidsplasser er det også på den kanten.

Interessant! Sikkert som du, og gjest under skriver og LvonB. Sikkert lurt å kjøpe innen et års tid og. Før prisene blir stive der.

Fra Lillestrøm er det 10 min hver vei med tog. :-D

Lillestrøm, Rælingen, Kløfta, Jessheim, Dal, Lørenskog, Skedsmo(korset), Frogner, Sørum....

De fleste av disse stedene har ikke ENNÅ fått så stive boligpriser. Men snart-snart pga. Gardermoen! ;)

Takker for maaange gode tips. :)

Skal sjekke ut mer i jessheim, skedsmo, og ja alt det folk kommer med opp som forslag.

eneste var asker. er ikke det litt langt?

jeg har jobbet mye der ute, og har fått en slags merkelig "sans" for asker. dvs: liker ikke helt miljøet der. men meg om det.

er redd jeg syns bærum kan bli litt stivt også. syns jeg ser god forskjell på bebyggelse fra øst vs vest for eksempel. noen ganger liker jeg det jeg ser i bærum, men oftest ikke.

mye harde kanter, minimalisme. ikke over alt så klart. :)

Endret av BrunetteBarbie
Gjest lucky08
Skrevet

asker er nærmere oslo enn Lier.

Men så er det nok en del dyrere i Asker enn Lier.

Hva med Drammen?der er det jo fint..:-)

Skrevet

Bor på Øvre Romerike og trives kjempegodt her. Det finnes andre kommuner enn tidligere nevnt også, som Gjerdrum og Nannestad. Veldig koselig og trygt å bo, flott for barnefamilier og for folk som liker å være ute i friluft. Mange aktiviteter etc.

Fra Gjerdrum tar det ca. 20 min til Oslogrensa f.eks. Og buss en gang i timen.

Ellers, om man ikke skal kjøre bil, men bruke kollektiv transport til og fra Oslo, vil jeg anbefale Jessheim og Kløfta pga. tog. Det tar kort tid, begge steder er sentralt. Også mulig å bruke 10 min fra Gjerdrum til Kløfta og ta tog fordi det går oftere enn buss. Eller 10 min fra Nannestad til Jessheim for tog videre derfra.

Jeg er ikke så begeistra for Nedre Romerike jeg, da... Det blir for uoversiktelig, drabant-aktig for meg. Lillestrøm er ingen pen by. Rælingen, Lørenskog osv. blir for "rotete". Det er på et vis ikke noe sentrum, og jeg får ikke helt "bo på landet, men likevel bo sentralt" følelsen av de stedene der.

Uansett vil jeg anbefale Romerike på det sterkeste. :) Fin natur, sentralt og landlig på samme tid, kollektivt er bra, skolene er stort sett bra, shopping er ikke noe problem. (Jessheim får jo enda større kjøpesenter nå.) Skal man ut på tur er det bare en svipptur til Gardermoen. Eller fjellet, om man har hytte der. ;) Elsker romeriksåsen om vinteren med skiløyper og varm toddy på hyttene innover. Fint å fiske om sommeren, bade, gå tur, jogge.

Og prisene vil nok stige her på denne siden av Oslo også, selv om de er ganske stive allerede. Det sier noe om at det er attraktivt å bo her.

En venn av meg vurderer å selge sitt kjempefine, ganske nye laftede hus på Jessheim med stor hage, skjermet og landlig, men fem min fra sentrum. Så løp og kjøp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...