Gjest Gyrid, 33 Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 PÅ jobb er det en kjekk mann på en av avdelingene. Jeg ser ham titt og ofte i kantinen og i korridorene (åpent landskap). Hans avdeling har lite med min å gjøre...så det er ingen grunn til at jeg henvender meg til ham på grunn av fag. Han kan være single, da han ikke har ring på fingeren og står ikke oppført i telefonkatalogen med noen andre boende på sin adresse. Men han kan jo ha en samboer eller kjæreste likevel! Men det vet jeg ikke... Hvordan komme i kontakt?
Filur Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Når dere passerer hverandre i korridoren så kan du late som du er uheldig og miste papir e.l. som du bærer på, akkurat når dere møtes. Kanskje hjelper han deg å plukke opp igjen, og da kan dere prate litt imens så er isen brutt. Så må du passe på at det ikke blir for lenge til dere prates igjen. Om han bare går videre og ikke hjelper deg, så er han en dust og ikke verdt mer oppmerksomhet..
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Men å alltid ha med seg papirer når man er ute og går? Han står nesten alltid sammen med noen andre, så å miste papirer foran hele gjengen blir vel i overkant klomsete? Jeg har liksom ikke råd til å tape ansikt foran så mange, har vært forvirret i ny jobb nok som det er. Forresten, så burde han ta initiativ selv. Han er mann. Hvis han ser noe ha liker burde han slå til. Derfor kan jeg faktisk tolke det som om han har kjæreste, er interessert i andre eller ikke er ijnteressert i meg. Han har en slags sjefsrolle, så initiativ skulle jeg tro han klarer.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Send en mail Takk for at du deltar med innspill til en voksen kvinne :-) men han ville nok ha lurt veldig på hvorfor jeg skulle sende ham en mail...jeg har ingenting med ham eller hans avdeling å gjøre! Og om jeg nå fant en tåpelig unnskyldning for å sende akkurat ham en faglig mail der jeg lurer på noe (!) får han som leder mange mails...og da blir det slik at han i beste fall svarer kort på den. Det ville ikke være noe i den som antyder at vi må snakkes personlig. Han har sikkert kjæreste. Alle kjekke mellom 30 og 50 har det.
Nabodama Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Takk for at du deltar med innspill til en voksen kvinne :-) men han ville nok ha lurt veldig på hvorfor jeg skulle sende ham en mail...jeg har ingenting med ham eller hans avdeling å gjøre! Og om jeg nå fant en tåpelig unnskyldning for å sende akkurat ham en faglig mail der jeg lurer på noe (!) får han som leder mange mails...og da blir det slik at han i beste fall svarer kort på den. Det ville ikke være noe i den som antyder at vi må snakkes personlig. Han har sikkert kjæreste. Alle kjekke mellom 30 og 50 har det. Jaha....ikke kan du snakke til ham når du møter ham ute i korridorene fordi du forventer at han selv tar initiativ, og ikke kan du sende ham mail (som ikke trenger å være faglig, men en hyggelig bli-kjent-og-jeg-er-interessert-mail). Hva mer står igjen da? Du vil jo ha innspill til hvordan du kan komme i kontakt med ham, men når du får det, så sier du at du vil han skal ta initiativ, eller at han sikkert er opptatt. Hvis du ikke tør å prøve noe, får du heller la være da. Å være en voksen kvinne er ikke det samme som å være initiativløs.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 Jaha....ikke kan du snakke til ham når du møter ham ute i korridorene fordi du forventer at han selv tar initiativ, og ikke kan du sende ham mail (som ikke trenger å være faglig, men en hyggelig bli-kjent-og-jeg-er-interessert-mail). Hva mer står igjen da? Du vil jo ha innspill til hvordan du kan komme i kontakt med ham, men når du får det, så sier du at du vil han skal ta initiativ, eller at han sikkert er opptatt. Hvis du ikke tør å prøve noe, får du heller la være da. Å være en voksen kvinne er ikke det samme som å være initiativløs. Mener du at det er vanlig i et seriøst miljø og bare sende avgårde "jeg vil bli kjent med deg"-mails? Mulig jeg er gammeldags...men tanken på at jeg vi olse ham masse og han eventuelt ikke er interessert - er nesten ikke til å leve med. :-)
Gjest -ts- Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Det beste av disse forslagene får være å miste papirer og annet foran ham. Huff, så klønete.
Nabodama Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Mener du at det er vanlig i et seriøst miljø og bare sende avgårde "jeg vil bli kjent med deg"-mails? Mulig jeg er gammeldags...men tanken på at jeg vi olse ham masse og han eventuelt ikke er interessert - er nesten ikke til å leve med. :-) Nei, jeg mener ikke at det er vanlig, men hvorfor skal nå alt være det da? Og seriøse miljø består ikke dermed av mennesker som kun er seriøse og uten humor. Men hvis du ser ham så ofte, hvorfor ikke da komme i snakk med ham på annet vis? I køen i kantina f.eks? Eller hilse og stoppe for noen ord når dere møtes ellers? Det går jo an å ta det pent og forsiktig ved å gradvis komme i prat.
Rosalie Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 "Hei, du er Nils Olsen, sant? Hvordan går det borte hos dere? Like hektisk som hos oss på økonomi? Jeg er Lise, forresten!"
Gjest -ts- Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Hehe...kanskje det. Men har etterhvert gitt opp at de faktisk er single. Vi får nå se!
Gjest ts Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Kjempelurt å sjekke opp kollegaer. Hvorfor mener du det?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #15 Skrevet 24. august 2008 Nå begynner jo julebord-sesongen om ikke så altfor lenge da
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #16 Skrevet 24. august 2008 Hvorfor mener du det? Er du ikke enig da?
BillyBoy Skrevet 24. august 2008 #17 Skrevet 24. august 2008 Du kan jo fiske litt med noen han kjenner høre om han er single eller om det er mulig å få til et møte. Lettere å gå via en han kjenner, hehe
Ciara Skrevet 24. august 2008 #18 Skrevet 24. august 2008 "Hei, du er Nils Olsen, sant? Hvordan går det borte hos dere? Like hektisk som hos oss på økonomi? Jeg er Lise, forresten!" Helt enig. Her får du på en naturlig og ikke for risikabel måte vist at du er interessert og imøtekommende, men ikke desperat.
Gjest Gjest_elin_* Skrevet 24. august 2008 #19 Skrevet 24. august 2008 Ofte er ikke saboer oppført i tlf katalogen, siden nå har man fam abonement. Så om ikke de står oppført begge to, så ville jeg ikke gått ut fra at han var singel. Og om han er kjekk og hyggelig så er det vel litt rart om han er singel også. Fjollete å miste papir på gulvet, for å få oppmerksomhet? Mulig han ikke er like bergtatt av deg som du av ham, da blir det litt driti ut å gjøre en slik opplagt ting? For det er vel ikke slik at selvom han er singel, så må han sjekke deg opp? Kan være at han finner deg uintressant. Eller at han liker menn Og man mailer ikke hverandre slik som skrevet høyere opp, ikke i seriøse miljøer.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2008 #20 Skrevet 25. august 2008 Men å alltid ha med seg papirer når man er ute og går? Han står nesten alltid sammen med noen andre, så å miste papirer foran hele gjengen blir vel i overkant klomsete? Jeg har liksom ikke råd til å tape ansikt foran så mange, har vært forvirret i ny jobb nok som det er. Forresten, så burde han ta initiativ selv. Han er mann. Hvis han ser noe ha liker burde han slå til. Derfor kan jeg faktisk tolke det som om han har kjæreste, er interessert i andre eller ikke er ijnteressert i meg. Han har en slags sjefsrolle, så initiativ skulle jeg tro han klarer. Man kan godt være beskjeden i forhold til det annet kjønn selv om man har selvtillit i jobben sin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå