Gå til innhold

drikker mere brus

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg drakk vanlig cola i alle år men ettersom forbrenningen falt blei cola byttet ut med zero, stor var min overraskelse når det viser seg at jeg drikker mye mere nå.

pratet med en som jobber på rimi og han sa at flere kunder sier det samme, at du drikker mere av det og du blir litt "avhegig" av det.

noen flere som opplever dette?

med cola drakk jeg ca tre til fire 1.5l flasker i uka, nå med zero går det ca seks flasker i uka.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoffene i max, tab og light-brus (inkl. Zero) gjørl at du blir avhengig. Koffein og andre stoffer gjør det...

Skrevet

9 liter brus! Jeg holder meg til sukkerbrus når jeg først drikker brus. Jeg er ikke light-frelst. Liker heller ikke lightsmaken noe særlig.

Skrevet

Jeg opplevde det samme da jeg gikk over fra vanlig cola til pepsi max. Gikk ca en fire halvannen liter flasker med cola i uka, og det steg raskt med pepsi max, seks til åtte halvannen litere med pepsi max. Aspartam er visst ikke til å spøke med.. Har kuttet ut mye av brusdrikkingen nå.

Skrevet

Jeg er også "avhengig" av lett-Cola (light/zero/tab extra). Jeg drikker lett en 1.5 liter alene. Før da jeg også drakk vanlig cola drakk jeg nok mindre. Jeg tror rett og slett at man ikke gidder å begrense seg fordi "det er jo 0 kalorier". Sånn tror jeg i hvert fall det er for meg.

Jeg har for øvrig lest at det ikke er farlig, bortsett fra i store mengder (3 liter om dagen). Men jeg er ikke så naiv at jeg tror det er helt uproblematisk å drikke det så mye som jeg gjør. Lightbrus er min last og det kan jeg leve med ;)

Skrevet

Det er jo klart bedre å drikke sukkerfri brus med tanke på kalorier, men tennene blir likevel utsatt for syreskader.

Skrevet

Jeg prøver å unngå for mye søtstoffer, og siden jeg synes det er vondt er det ikke så vanskelig. Skal jeg ha brus, drikker jeg vanlgi brus, hvis ikke kan det være. Drikker sjelden brus, kan nok hende jeg hadde drukket mer om jeg hadde drukket lightbrus.

Skrevet

Jeg har alltid drukket lightbrus og før var inntaket veldig begrenset, men i det siste har det blitt litt mye og jo mer jeg drikker, jo mer må jeg ha.. man blir avhengig ja!

Er fullt klar over at det ikke er sunt, men det er min last.. Er ganske bekymret for syreskader på tennene, men i følge tannlegen min får man syreskader av all drikke utenom vann og melk :S

Skrevet

Etter at jeg begynte å drikke kaffe igjen, har ikke suget etter Cola Zero vært så stort. Men før kunne jeg drikke ekstreme mengder av det. F.eks. 1,5 liter på en dag eller MER. Jeg er undervektig. levde på Cola Zero nærmest. Om det er koffeinet eller de kunstig søtningsstoffene vet jeg ikke. Men etter at jeg begynte å drikke vanlig kaffe om morgenen regelmessig, er ikke suget etter koffeinrik drikke så stort.

Koffein er farlige saker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...