flYflax Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Jeg har flyttet til et nytt sted, jeg ELSKER dette stedet, perfekt beligenhet osv osv... Utenom de jeg leier av... De er ALT for koselige rett og slett og jeg føler at jeg ikke har noe privatliv. Jeg deler gang med dem- også er det trapp opp til meg.. EN gang når jeg sov sent (Hadde vært oppe hele natten) så hører jeg at det banker på soveromsdøren min lett, men siden jeg var i halvsøvne gadde jeg rett og slett ikke å svare, også kommer han inn! Lukker opp døren og kommer inn... Soverommet mitt er det mest private jeg har, og FÅ personer slipper inn hit!! Så er det at jeg kan slite med å sove, og er syk i noen perioder, men det synes ikke utenpå at jeg er dårlig, da kan jeg fort sove til 13-14 på formiddagen men jeg føler jeg KAN ikke det her, de forventer at alle er oppe tidlig og klare til å ta tak i dagen.. Sånt bestemmer jeg jo selv?! Hallo! Jeg er ikke den mest ryddigste personen iverden, og innrømmer det gjerne selv, jeg kan la ting flyte litt før jeg tar et skippertak i det, men det er bare meg og jeg trives sånn... Men her så mistenker jeg at de faktisk kommer inn i kjøkkenet/Stuen min hvis jeg ikke er hjemme når de banker på.. DET LIKER JEG FAKTISK IKKE! Jeg ergrer meg så over at jeg ikke kan låse dørene, og vurderer svært sterkt å kjøpe noe slikt noe og sette en stor hengelås på det på alle dørene mine utenom badet. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å si ifra til dem, men jeg klarer ikke... Jadda, greit det er landet men jeg vil ha PRIVATLIV!
Filur Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Tror det er større mulighet for å bevare et godt naboforhold om du tar mot til deg og prater med dem, enn om du plutselig går til annskaffelse av digre bolter. Hold en hyggelig tone, og si at du ikke er vant med sånt, og du vil gjerne har mer privatliv. De forstår helt sikkert det. Men jeg skjønner at du er irritert. Jeg hadde klikket om husverten min kom inn på soverommet mens jeg lå og sov! Da hadde jeg sikkert gitt han en skyllebøtte der og da. Og hvorfor går de å banker på dine dører og vil ha deg opp om morgenen? Det høres helt rart ut. Hva har de med deg å gjøre liksom? Hilsen Filur *som prøver å konsentrere seg om å skrive innlegg mens naboen står rett utenfor stuevinduet med motorsag og maaange mål ved..*>< (på en søndag!!!)
flYflax Skrevet 24. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. august 2008 Takk for svaret Filur! Du har så rett.. Jeg må vel egentlig bare manne meg opp og ta en prat med dem! Jeg begynner på skole og jobb nå den 1 sept og det har vært sommerferie til nå, om jeg har lyst å sove lenge og være oppe hele natten så er jo det min sak! Den dagen han kom inn på soverommet (Har forresten hengt opp kroker nå på døren innvendig.) så var jeg så i svime og sjokk at jeg ante ikke hva jeg skulle si, rett og slett. (Og føler med deg... LITE hyggelig å måtte gå rundt med den lyden hele søndagen!)
hufsa! Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Heia kjære gud du må si i fra du kommer jo til og fly i huet på de etterhvert om du ikke sier noe.Har aldri hørt sånn en oppførsel noen gang!!
AnetteR Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Det er faktisk ulovlig etter husleieloven for utleier å gå inn i utleid leilighet uten skriftelig varsel til leietaker. Men i og med at det kun er fordi de er hyggelige, ville jeg nok tatt en samtale med dem. Si fra at du liker å sove ut, og ikke er like ryddig som dem, men selvfølgelig vasker og holder leiligheten vedlike ellers. Også ville jeg spørt om jeg kunne montert sikkerhetslenke. Du kan begrunne det med at du føler en sikkerhet med det når du bor alene. På den måten kommer de seg ikke inn når du er hjemme=)
Meaty Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Uff, dette høres slitsomt ut. Og ekstra vanskelig siden det er hyggelige folk, for man vil jo ikke såre. Men du kan jo si at du av og til liker å jobbe litt utover natten, for så å sove ut neste morgen og derfor ikke vil bli forstyrret? Når det gjelder det med at du mistenker at de går inn til deg når du ikke er hjemme: jeg tror jeg ville laget en slags "felle" for å sjekke om det faktisk er tilfelle, for deretter å ta det opp med dem. Jeg har hørt om andre som har mistenkt slikt, de har teipet et hårstrå fra døren til dørkarmen sånn at hårstrået ryker dersom døren åpnes. De trenger jo ikke å vite hvordan du fant ut at de var inne hos deg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå