Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest uføretrygdet
Skrevet

Nå har jeg vært innom de fleste norske treff-stedene på nett, og har gått igjennom "papirmøllene" man må fylle ut for å få en profil på slike plasser. Jeg har rett og slett ikke så mye til felles med alle som er i full jobb, er overaktive og vellykkede i alle retninger.

De er helt klart på jakt etter noen som er minst like vellykket som dem selv, og i den sammenheng faller "vi andre" ganske enkelt utenom. Vi som er uføretrygdede, handicappede, har fysiske/psykiske problemer, eller har økonomiske lyter av noe slag i dette livet.

Alle de tingene jeg skal krysse av på et sånt skjema; det blir et sorgens kapittel, salgsmessig, om jeg skal si som sant er. Jeg har ingen utdannelse, tittel eller god jobb - som fører til økonomisk kvalitet/spennende liv og et mangfold av valg (de koster penger - mange penger) som jeg kan gjøre i mitt daglige liv.

Savner et sted som kun er for oss som er "anderledes" - og folk som setter pris på mennesker som de er, og ikke ser først på om inntekt, jobb og utseende holder mål.

Jeg tjener mye mere på å treffe folk ansikt til ansikt, fordi jeg ER så mye mere enn bare en litt fattig uføretrygdet, men på nett er dette en vanskelig affære. Noen som har tenkt i samme baner, eller har erfaringer på annet vis her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk, det er folk som lyver som fy på slike skjemaer bare for å passe inn. Det første man spør om når man møter nye folk er jo "hva driver du med da?", og det er ikke like morsomt å svare på alltid. Har snublet over flere kamerater (på slike nettsider) som påstår de eier hus/leilighet, har universitetsutdannelse osv, når sannheten er at de leier og knapt fullførte vgs.

Jeg fullførte heller aldri vgs, men jeg har 8 års arbeidserfaring. Jeg kan mer om det jeg driver med enn de som er nyutdannede, selv om de har papirer og jeg ikke har det. Du er ikke automatisk dum selv om du ikke har utdannelse. :) En ufør venninne sa hun var spådame. Er man en menneskekjenner er det ikke så vanskelig å gjette seg til nok til å imponere. :ler:

Men TS, vil du virkelig ha et eget treffsted for dem som faller utenfor? Du skriver jo selv at du er så mye mer enn lytene dine, hvilket er helt riktig, så hvorfor samle "dere" på et eget sted? Det er ikke sånn at mennesker med psykiske problemer, fysiske skavanker, økonomiske problemer osv, ikke er som alle andre. Misforstå meg rett. Vi har alle våre feil og mangler, og jeg for min del vil heller ha en flott mann i den kategorien du nevner, enn en som er "picture perfect" og slår når han blir sint.

Skrevet

Forsøk møteplasser i Østfold, der er det mange trygdede og få "vellykkede". Der kan du møte likesinnede! Prøv aviser, internettsøk og webforum i Østfold, og du skal se at du vil lykkes i å ikke møte så mange vellykkede :klemmer:

Skrevet

Jon Are? Du treffer nok en dame skal du se. Pelle i Hotel Cæsar gjorde det jo! :klemmer:

Skrevet
Jon Are? Du treffer nok en dame skal du se. Pelle i Hotel Cæsar gjorde det jo! :klemmer:

Bor Jon Are i Østfold så blir det litt verre, skal man tro innlegget før deg. :ler:

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet
(...) og da var det noen få nye mennesker som liksom bare sveipet over meg og la meg i "ikke interessant" -båsen.

Men er dette folk man egentlig vil bli kjent med? Slike som løper forbi så fort ting ikke er A4?

Skrevet
Men er dette folk man egentlig vil bli kjent med? Slike som løper forbi så fort ting ikke er A4?

Godt poeng. Man slipper å kaste bort mye tid på å finne ut at de var overfladiske.

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet
Godt poeng. Man slipper å kaste bort mye tid på å finne ut at de var overfladiske.

Jepp. ganske riktig.- Hvem er det egentlig som passer inn i slike skjema? Vi har vel alle våre lyter, feil og mangler når det kommer et stykke. Og det å være ærlig er like viktg på nettet som i RL. - Tror vi som er ærlige trekker det lengste strå, tross alt.

Hvem vil ha en tilsynelatende "perfekt" partner?

Skrevet (endret)

----

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...