Gjest nbp Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 for noen år siden skulle jeg parkere på stovnersenteret, jeg så en ledig plass og svingte inn, bak meg kom en mørkhudet mann og begynte å kjefte meg full for han så plassen før meg mente han, jeg var rasist og skulle bare passe meg så ikke han og gutta kom og tokk meg. jeg var altså rasist fordi jeg parkerte der han ville parkere! om du nå sier at du synes det er urovekkende at mørke innvandrere i følge politiet står bak flere voldtekter enn norske, så er du rasist, sier du at de også må tilpasse seg norske regler og lover så er du rasist. om økningen i tyveri og hærverk øker når et asylmottak blir åpnet i en bygd så er du rasistisk om du spør om det har noe med flyktningene og gjøre og om du synes asylsøkere som begår forbrytelser burde sendes hjem så er du også rasist. uansett hva du synes om innvandring, kriminalitet blant innvandrere eller bare du er i mot og ta i mot flyktninger uten og stille krav så er du rasist, til og med ei somalisk dame som skriver om sinne opplevelser blir stemplet som rasist, har ikke ordet blitt misbrukt da? selv betyr ikke det ordet en dritt lengre for meg, nettopp fordi det har blitt brukt for mye. så hva mener du? blir ordet rasist misbrukt? og er du rasistisk om du stiller kritiske spørsmål?
Sans Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Jeg er helt enig med deg. Ordet har mistet mye av sin betydning, pga misbruk av det. Det overbrukes, rett og slett. Jeg er ikke rasist, jeg kunne ikke brydd meg mindre om rase. Men jeg er visstnok rasist, fordi jeg stiller spørsmål ved dagens innvandringspraksis, fordi jeg vil at de som gjør kriminelle handlinger skal ut av Norge - slik at vi kan gjøre plass til de som gjør en ærlig jobb, for de trenger vi sårt. Å stille kritiske spørsmål er ikke rasisme. Å kritisere på grunnlag av rase, kommer vel innunder rasisme. Men å si at det er urovekkende at det i følge politiet er en overrepresentasjon av innvandrere på voldtektsstatistikken er ikke rasisme. Det er fakta. Det er da vitterlig urovekkende!! Det sier at integrerings- og innvandringspolitikken har slått feil. Og ja, statistikker kan blir misbrukt. Men akkurat denne statistikken kan vel ikke mistolkes? Og ja, det finnes mørketall, men det finnes mørketall både der det er nordmenn og der det er innvandrere som er overgriperen. Selvfølgelig er det urovekkende at en liten gruppe utgjør en stor del av en viss type kriminalitet! Det har da ingenting med rasisme å gjøre. Ville sagt det samme om det var nordmenn som var overrepresentert, da ville jeg stilt spørsmål ved verdiene i det etablerte samfunnet. Nå stiller jeg spørsmål ved verdiene i et "samfunn" som oppstår pga feilslått politikk. Går ut på det samme, rase er ikke en del av spørsmålet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå