Supramundane Skrevet 24. august 2008 #1 Skrevet 24. august 2008 Aner ikke hva jeg evt. skal legge denne tråden under, så moderatorer får bare flytte den dit de syns det passer. Jeg har av ulike årsaker fått mye ledig tid i all overskuelig fremtid, og har et ønske om å bidra med "noe". Frivillig arbeid i alle retninger er egentlig interessant, men jeg vet liksom ikke hvor jeg skal begynne å lete for å undersøke dette nærmere. Er i utgangspunktet åpen for alt, jeg har bare lyst til å gjøre noe. Har dere noen gode tips?
Gjest Tanita Skrevet 24. august 2008 #2 Skrevet 24. august 2008 Vet ikke om hva man kan jobbe som frivillig som i Bergen, men hva med Røde Kors da?
AnetteR Skrevet 24. august 2008 #3 Skrevet 24. august 2008 Hvis du liker katter og smådyr; Dyrebeskyttelsen Bergen eller dyrebeskyttelsen Hordaland. Ellers tenker jeg eldresentere/sykehjem ol. Være turkamerat for noen som ikke kommer seg ut så ofte. Det går jo an å kontakte kommunen og høre hva de har i Bergen.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg vet de har diverse kontor i forbindelse med Frivillighetssentralen, søk på nett så finner du nok noe der. Ellers er det jo bare å se på nettsidene til diverse frivillige organisasjoner for å se hvor man kontakter for å hjelpe. Dersom du ikke skulle finne noe som passer så er det jo også mulig å bli støttekontakt enten for barn eller psykisk eller fysisk utviklingshemmede. Dette er ikke særlig goft betalt, så jeg opplever det nesten som frivillig arbeid, men man kan gjøre en stor forskjell i et annet menneskes liv. Da kontakter du bydelskontoret i din bydel for å høre hvor du kan henvende deg videre.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Røde Kors har mange alternativer i Bergen. Du kan besøke ensomme, eldre, lese eventyr for barn på sykehuset, være med i Døråpner (for tidligere innsatte og/eller rusmisbrukere), være visitor i fengselet, leksehjelp etc. Se mer her: http://www.rodekors.no/Distrikt_hjemmeside...e_kan_du_gjore/
Nemesis Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Det første som slo meg var å bli besøksvenn i Røde Kors.
Supramundane Skrevet 24. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2008 Takk for tips, dette skal jeg følge opp. Tar gjerne i mot flere tips!
Gjest Tanita Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 (endret) Mange som jobber frivillig i utlandet også, for en periode. F eks på barnehjem eller med dyr... Endret 24. august 2008 av Tanita
Supramundane Skrevet 24. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. august 2008 Det blir nok vanskeligere, siden jeg er i full jobb og ikke har noen muligheter til å reise. Men jeg er veldig ivrig på å finne noe lokalt.
Gjest Sisu Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 (endret) Hva med dette eller dette? Endret 24. august 2008 av Sisu
Supramundane Skrevet 24. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. august 2008 Hva med dette eller dette? Jeg har allerede sendt mail til begge to.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå