Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og jeg fortsetter med kjøkkenflistenking ;)

Er det noen som har svarte kjøkkenfliser? Jeg begynner å synes det er stilig. Men er det mørkt? Eller har blanke svarte fliser såpass gjenskinn at det går fint? Jeg har helt hvit kjøkkeninnredning, så det er lyst ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg har forstått, og sett på et innredningsprogram, så passer svarte fliser dårlig på bruksområder. Bare en liten stripe, og den stripen blir hvit. Siden det er kun på overflaten flisen er sort. :)

Men vet ikke om du tenker på veggen, kjøkkenbenken eller bordet jeg. Eller gulv? På veggen over kjøkkenbenken kunne det sikkert vært pent. :)

Skrevet
Så vidt jeg har forstått, og sett på et innredningsprogram, så passer svarte fliser dårlig på bruksområder. Bare en liten stripe, og den stripen blir hvit. Siden det er kun på overflaten flisen er sort. :)

Men vet ikke om du tenker på veggen, kjøkkenbenken eller bordet jeg. Eller gulv? På veggen over kjøkkenbenken kunne det sikkert vært pent. :)

Kommer helt an på flisen det, det finnes gjennomfargede glassfliser i sorttoner, steinfliser i sort osv, der vil man ikke få slike striper.

Skrevet
På veggen over kjøkkenbenken kunne det sikkert vært pent. :)

Det er over kjøkkenbenken jeg mener :)

Skrevet

Da tror jeg at det kunne blitt et kjempefint avbrekk i alt det hvite ja! :D

Skrevet

Vi har svarte blanke mosaikk fliser over kjøkkenbenken.. og det er kjempestilig.. Får masse kommentarer på det.. Vi har også hvit innredning...

Vi har fuget med koksgrått.. Syntes hvitt ble grusomt..

Skrevet

Og det blir ikke for mørkt og dominerende, Myrthel? :)

Skrevet
Og det blir ikke for mørkt og dominerende, Myrthel? :)

Nei, det gjør det absolutt ikke.. Det får bare kjøkkenet til å virke moderne og tøft... Alt det lyse rundt demper mye.. Har også mørk benkeplate..

Vi har spotter under skapene - som vi har vinklet mot flisene.. Det er kjempefint..

Skrevet

Spennende. Fikk lyst på svarte fliser nå. Skulle bare ønske jeg kunne se hvordan det ble først ;)

Skrevet

Vet dere om det finnes svart krystallmosaikk?

Skrevet

Jeg har antrasitt fargede (litt matte) fliser mellom benken og skapene, og svarte fuger. Sokkelene er også malt i samme farge, og benkefargen er ganske lik. Resten av kjøkkenet er i en gråtone (skapene) og veggen (1/2 part strie / 1/2 part panel) er malt i en lys farge som har gråtoner i seg. Gulvet er parkett (aner ikke treslaget)

Det er utrolig fint, og vi får kommentarer hele tiden på hvor bra det er. "Alle" vil gjerne herme, og spør etter fargekodene. Min samboer er maler, så han har mixet litt selv på fargene, så vi har ingen koder på spannet.

Skrevet

Høres fint ut, Titti :)

Skal google litt i dag for å se om jeg finner bilder av kjøkken med svarte fliser. Lettere å bli overbevist når man faktisk kan se eksempler.

Skrevet

Vi har svarte fliser over kjøkkenbenken, og jeg synes det er skikkelig fint!

Skrevet (endret)

Jeg hadde svarte, blanke 5x5 cm fliser med koksgrå fugemasse over kjøkkenbenken der jeg bodde før. Synes det var dødsstilig! Var faktisk en av grunnene som fikk meg til å falle for leiligheten selv om jeg egentlig ikke hadde planer om å kjøpe leilighet i det hele tatt :)

De ga ganske mye gjenskinn, så det virket litt som et speil. Gjorde faktisk at den lille kjøkkenkroken min så større ut enn den var :jepp: Ble litt fort sprutflekker bak komfyren, men er jo superenkelt å tørke av på glatte fliser da.

Akkurat slike fliser som dette har de ofte på minst et utstillingskjøkken på IKEA, så om du tar turen innom der kan du kanskje få sett det I"R"L før du bestemmer deg.

Skal se om jeg finner et bilde fra kjøkkenet mitt, så kan jeg sende på PM om jeg får det til.

Edit: Fant dessverre ikke noe bilde...

Endret av Klematis
Skrevet

På flisekompaniet har de to serier (minst) med svart mosaikk.

Glassmosaikk og cesi lava (Cesi Lava: finnes i 2,5x2,5cm (på nett- lett å legge), 10x10cm., 3x10 cm (nett).)

Mulig det er bestillingsvare, men de er iallefall slik du beskriver; blanke, glatte og svarte.

Skrevet

Vi har også sorte mosaikkfliser fuget meg grått over benken. Kjøkkeninnredningen er hvit, og som en annen bruker nevnte gir de sorte flisene et veldig moderne preg. Spotlamper oppunder skapene gir utrolig fint skinn i flisene, som er veldig lette å vaske. Kunne godt lagt ut et bilde, men kameraet mitt er på tur:)

Skrevet
Vi har svarte fliser over kjøkkenbenken, og jeg synes det er skikkelig fint!

:)

Jeg hadde svarte, blanke 5x5 cm fliser med koksgrå fugemasse over kjøkkenbenken der jeg bodde før. Synes det var dødsstilig! Var faktisk en av grunnene som fikk meg til å falle for leiligheten selv om jeg egentlig ikke hadde planer om å kjøpe leilighet i det hele tatt :)

De ga ganske mye gjenskinn, så det virket litt som et speil. Gjorde faktisk at den lille kjøkkenkroken min så større ut enn den var :jepp: Ble litt fort sprutflekker bak komfyren, men er jo superenkelt å tørke av på glatte fliser da.

Akkurat slike fliser som dette har de ofte på minst et utstillingskjøkken på IKEA, så om du tar turen innom der kan du kanskje få sett det I"R"L før du bestemmer deg.

Skal se om jeg finner et bilde fra kjøkkenet mitt, så kan jeg sende på PM om jeg får det til.

Edit: Fant dessverre ikke noe bilde...

Som et speil, ja, det høres bra ut. Da gir det jo mye liv tilbake. Jeg har som sagt både hvite over- og underskap, lys grå benkeplate. Jeg har eikegulv og hvitevarer i stål. Jeg tror svart kunne gått kjempefint til dette, særlig siden jeg har noen svarte møbler og svarte detaljer generelt i leiligheten.

Da skal jeg kikke på ikea, det hadde jeg ikke tenkt på! Dumt du ikke fant bilde, men tusen takk skal du ha for forsøket, og ikke minst, takk for innspill! Hva skulle man gjort uten KG-brukere ;)

På flisekompaniet har de to serier (minst) med svart mosaikk.

Glassmosaikk og cesi lava (Cesi Lava: finnes i 2,5x2,5cm (på nett- lett å legge), 10x10cm., 3x10 cm (nett).)

Mulig det er bestillingsvare, men de er iallefall slik du beskriver; blanke, glatte og svarte.

Det er ikke Cesi Nero du mener? :klø: Det er det eneste jeg finner på flisekompaniet.no (men synes det er en dårlig og svært lite fristende nettside).

Vi har også sorte mosaikkfliser fuget meg grått over benken. Kjøkkeninnredningen er hvit, og som en annen bruker nevnte gir de sorte flisene et veldig moderne preg. Spotlamper oppunder skapene gir utrolig fint skinn i flisene, som er veldig lette å vaske. Kunne godt lagt ut et bilde, men kameraet mitt er på tur:)

Høres akkurat ut som jeg vil ha det! :) Hvordan reagerer folk når de er på besøk hos dere? Har luftet for et par venninner at jeg vil ha svarte fliser, men de ser jo bare sjokkerte ut :ler:

Skrevet

Vi har fått flere komplimenter for flisene, så det er nok flere som synes det er fint :) Og så står det veldig fint til de innebygde hvitevarene i stål. Overflaten matcher den sorte, blanke induksjonstoppen, så effekten er veldig lekker, om jeg får si det selv!

Skrevet

Induksjonstoppen, ja, det hadde jeg ikke tenkt på!

Kjøpte du dine fliser på Flisekompaniet?

Skrevet

Flisene våre kommer fra megaflis, så først på en rådyr variant fra et annet merke, men fant helt tilsvarende på megaflis til en brøkdel av prisen. Vet ikke om de føres lenger (kjøpte våre i januar i år, så det er slett ikke umulig).

Fant forresten disse på nettsiden deres, de ligner veldig, kan være akkurat de vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...