Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Skal i bryllup snart og har null peiling på hva jeg skal gi de... Tenkte for ca 1000,- og de har "alt"... Noen som har noe tips? (gjerne også noe originalt lissom..) HJELP
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Vi var tidligere denne måneden i et bryllup til et vennepar som har vært samboere i over 7 år, og har "alt". så vi kjøpte et maleri vi. Vi dro i en liten interiørbutikk og fikk et maleri som d var kun 1 av. for vi hadde ikke lyst til å gå på Bohus å kjøpe et maleri som d er veldig mange eksemplarer av. Vi fikk dette til under 1000 kroner. Brudeparet elsket d!! Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg ville aldri tatt sjansen på å kjøpe maleri til andre. Da må du være sikker på at de liker akkurat den kunstneren og det motivet. Jeg ville i det hele tatt ikke kjøpt kunst av noe slag hvis det ikke var eksplisitt ført opp på gavelisten. Hvis du kjøper brukskunst så sørg nå for at det er et byttekort med. Selv om folk "har alt" så er det fortsatt noen ting de ikke nødvendigvis har. Skikkelige kjøkkenkniver er et eksempel. Kjøper du en skikkelig kniv fra Masahiro, Global, Mac el.l. så koster de fort en tusenlapp eller mer. Litt billigere men gode kniver kan være fra Victorinox, Zielling el.l. Det er heller ikke alle som selv bruker penger på virkelige gode håndklær eller sengetøy, type damaskvevd f.eks. Det er heller ikke alle som har store damaskbordduker med damaskservietter. Veldig greit til selskaper (i nøytral farge og mønster). (men dette vil nok koste atskillig mer enn tusen kroner) Opplevelser er en flott gave. Det være seg en reise, restaurantgavekort, konsertbilletter, teaterbilletter etc. Årgangsvin, virkelig god champagne, cognac etc.
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Tar med diverse idéer, selv om noen av dem er for dyre for TS, da andre kan lure på ca samme som TS: Hehe, jeg var i et bryllup der brudeparet fikk 5 kg parmesan (!!!!!). Fra en fyr som bodde i Italia. Vet ikke om jeg vil si det var en god idé akkurat, men det var i hvert fall kreativt. Ellers er kunst veldig stilig, men siden smaken er så forskjellig, er det kanskje best om det går an å bytte. Vet ikke hvor vanlig det er at dette er mulig med kunst (noen som vet?). Ellers, alt ettersom hva som passer til paret: Gavekort på spa/massasje. Reise (hva med til et ishotell?). Diktbøker om kjærlighet. Opplevelsesferie med rafting, isklatring, juving, brevandring etc. Paintball- eller gokart-gavekort. Dansekurs. Eller et annet kurs. Hva med en röhmertopf-gryte? (En slik leirgryte til å lage ovnsretter med.) Og oppskrifter. Det er kanskje en ting som ikke alle har, selv om de har "alt". Spiller paret noe instrument? Spiller de gitar, kan du gi dem gitarstropp, strenger og noter.. Driver de med fotografi, kan du kanskje gi dem mørkeromsutstyr (hvis det da er noen i hele verden igjen som driver med slikt, bortsett fra meg selv... ;-) Fjernutløser, ekstern blitz, fotostativ, ertepose til å sette kameraet på, makrolinse, telelinse. Hva med scrapbooking-utstyr (album, papir, etc..), så kan de scrappe bryllupet? Men dette er igjen en hobby som krever mye tid og tålmodighet, og nidkjærhet og er litt "jentete"! Eller en levende kamel. Det passer jo til absolutt alle. Så kan de begynne med kamelutleie.
No Shorty Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Eller en levende kamel. Det passer jo til absolutt alle. Så kan de begynne med kamelutleie. Det der er nok det meste kreative forslaget jeg har hørt på lenge, selv om det med parmesanen var god den og da... Klemmm....
Markjordbær Skrevet 24. august 2008 #6 Skrevet 24. august 2008 Hva med å kalle to stjerner ved siden av hverandre (dobbeltstjerner) opp etter brudeparet? Da får de bl.a. et sertifikat, et bilde over stjernehimmelen, disse kan sendes innrammet, om dere ønsker det (flere forskjellige prisklasser på pakkkene). Det blir som å skrive navnene og bryllupsdatoen dems på himmelen :-) http://www.starregistry.com/catalog/dspPro...&sg=forever
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 24. august 2008 #7 Skrevet 24. august 2008 jeg vil bare si at dette maleriet var d fullt mulig å bytte. å da kunne de velga hva som helst i hele butikken. Å vi fikk veldig skryt av å komme med en slik gave!!
AnetteR Skrevet 24. august 2008 #8 Skrevet 24. august 2008 Jeg ville holdt meg til gavelista. Har ikke vært i et bryllup de siste 10 årene, der brudeparet ikke hadde lagt ut liste i 1-4 butikker. De få gavene vi fikk som ikke var på lista, kunne jeg godt klart meg uten. Når folk prøver å være kreative, blir det ofte ting vi har eller ting som ikke passer vår smak i det hele tatt. I særlig stor grad hadde vi problemer med alle som prøvde seg på kunst, både bilder, skulpturer og glasskunst. Selv om det går ann å bytte, har ofte slike butikker et snevert utvalg.
Markjordbær Skrevet 24. august 2008 #9 Skrevet 24. august 2008 Jeg ville holdt meg til gavelista. Har ikke vært i et bryllup de siste 10 årene, der brudeparet ikke hadde lagt ut liste i 1-4 butikker. De få gavene vi fikk som ikke var på lista, kunne jeg godt klart meg uten. Når folk prøver å være kreative, blir det ofte ting vi har eller ting som ikke passer vår smak i det hele tatt. I særlig stor grad hadde vi problemer med alle som prøvde seg på kunst, både bilder, skulpturer og glasskunst. Selv om det går ann å bytte, har ofte slike butikker et snevert utvalg. Er noen som blir fornøyd med gaver som ikke står på lista, da. Vi ble kjempefornøyd med alt. Fikk en del fine fat, skåler, vaser og lys/lysestaker som ikke stod på noen lister, men tydelig at mange visste hva vi likte, hvilke farger vi likte og sånn, for alt ble veldig bra. Kun én ting vi kunne tenkt oss å bytte (men det ser ikke ut som vi får), og det var en designervinopptrekker til rundt 500, fra Alessi. Men denne gaven var fra noen som ikke kjenner oss, fjern familie på mannen min sin side. Vi fikk en annen vinopptrekker som vi ønska oss fra peugeot som er mye bedre :D
Gjest Mrs Smith Skrevet 31. august 2008 #10 Skrevet 31. august 2008 Jeg liker forslaget om å kalle opp stjerner etter brudeparet veldig godt! Jeg elsker personlige gaver! Den beste gaven vi fikk til vårt bryllup var noen store flotte badehåndkler med initialene våre brodert. Liker ogs tanken på å gi personlige vinflasker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå