Gå til innhold

Leve ut småbruksdrømmen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en idyllisk drøm om å bo på et småbruk, med katter, hunder, kaniner, høner..kanskje også andre typer dyr (ikke for slakt, men trivsel).

Har en mann, og kan tenke meg et par - tre barn om ikke så alt for lenge.

Muligens tenker jeg også på det å være fostermor for å kunne gi noe av meg selv og mitt liv til noen som har behov for dette.

Er det noen her som har hatt en drøm om å flytte på landet og som har realisert dette og vil fortelle meg litt? Eventuelt noen som lever dette livet nå?

Jeg må ha tilgang til butikk, gjerne ikke være så aaalt for langt unna et tettsted (biltur på rundt en 30 min er ok). I tillegg må det jo være muligheter for arbeid for oss to + at barna har godt av å ha andre barn i nærheten som de kan leke sammen med :jepp:

Vurderer familiebarnehage, eller annet jeg kan ta meg til på småbruket mitt.

Omplassering av hunder er også noe jeg kan tenke meg å drive med (selvfølgelig ikke for å tjene penger)!

Eller et hundehotell for de som er på ferie og trenger et sted å plassere hunden sin..

Jeg har ingen behov for å bli rik, men trenger å kunne leve av det jeg har.

Takker for alt av råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres overkommelig ut, men hvis du skal starte familiebarnehage er det nok en fordel å ha førskolelærerutdanning. Det viktigste for meg er å ha noe nettverk i nærheten, kanskje at man ikke flytter så veldig langt vekk fra der en eller begge er fra. Jeg har bodd noen år på landet nå, og selv om jeg trives greit på selve stedet og ikke bokvaliteten (god plass, stille, frisk luft, men likevel sentralt i forhold til kommunikasjon o.l), savner jeg veldig familie og venner. Men det kommer nok an på hvordan man er selv og hva slags yrke man har om det er lett eller vanskelig å bli kjent på et nytt sted.

Skrevet
Høres overkommelig ut, men hvis du skal starte familiebarnehage er det nok en fordel å ha førskolelærerutdanning. Det viktigste for meg er å ha noe nettverk i nærheten, kanskje at man ikke flytter så veldig langt vekk fra der en eller begge er fra. Jeg har bodd noen år på landet nå, og selv om jeg trives greit på selve stedet og ikke bokvaliteten (god plass, stille, frisk luft, men likevel sentralt i forhold til kommunikasjon o.l), savner jeg veldig familie og venner. Men det kommer nok an på hvordan man er selv og hva slags yrke man har om det er lett eller vanskelig å bli kjent på et nytt sted.

Tusen takk for svar :)

Jeg har dessverre veldig liten slekt..sannsyneligvis er det bare min far og søster som er igjen innen den tid da vi velger å flytte på oss..

Slekta til mannen bor utenlands alle sammen.

Kanskje bør jeg ta en hyttetur med mannen min og se hvordan vi trivest i det stille området der hvor hytta ligger? :) En ting er jo å drømme om det, en annen ting er å leve ut drømmen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...