Gå til innhold

Ekkel sms av søster

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg fikk akkurat en ganske ekkel sms på mobilen min, fra søstra mi. Vi er uvenner, etter at hun slo meg når vi var på ferie. Ganske lang historie egentlig. Og sist helg var det plattdans her jeg bor, og mandagen etterpå kom en av mine bestevenner og sa til meg at: "At du ikke skjemmes over søstra di, hun strippa og bada neken". Jeg ble jo helt fra meg, og sa jo det til mamma, og nå har mamma tydeligvis sagt det til søstra mi. Så nå fikk jeg denne meldingen:

"Du er 15 år og oppfører deg som en drittunge!! Nå får du faen med ta å skjerpe deg! Jeg har ikke bada naken, og hører jeg at du sier det en gang til, så skal jeg love deg at du får tilbake! Du går vel litt langt når du sitter i klassa og sier sånt om søstra di! + at du sier jeg tror jeg er den fineste! Du er blitt drøy ass!"

For det første, jeg har ikke sagt det til noen i klassa mi, jeg har heller ikke sagt hun tror hun er den penestel. Er vel bare noe mamma sier det. Hva skal jeg svare? Jeg trenger et ganske fornuftig svar..

Innlegget er moderert iht Kvinneguidens regler

Bolledeig (mod)

Endret av Bolledeig
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be henne la deg være. Fortell bare at det er bare noe hun tror, noe du aldri har sagt.

Skrevet

Kanskje dere skulle snakket sammen, ansikt til ansikt, og fått oppklart div missforståelser og slikt?

Skrevet

Kanskje du i utganspunktet ikke skulle sagt noe til moren din om det du fikk høre. Det hender ting ikke er sant.

Skrevet
Kanskje du i utganspunktet ikke skulle sagt noe til moren din om det du fikk høre. Det hender ting ikke er sant.

Det stemmer. Man behøver heller ikke fortelle videre det man hører, selv om det er sant. Benyttet du sjansen til å ta hevn fordi hun slo deg, ts? Kanskje ikke rette måten å få slutt på uvennskap.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde svart, jeg.

Gjest Bolledeig
Skrevet

Tråden er ryddet iht Kvinneguidens regler

Bolledeig (mod)

Gjest missLady
Skrevet

Jeg synes helt ærlig du ikke skulle gått og sagt til mores deres at hun strippet og badet naken.. Det synes jeg er dårlig gjort av deg.. Så jo jeg skjønner at hun er sint på deg.. Og hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet en sms der jeg hadde forklart hva jeg hadde sagt og ikke sagt, og så sagt unnskyld for at jeg hadde sagt det til moren vår!

Skrevet

Det stemmer. Man behøver heller ikke fortelle videre det man hører, selv om det er sant. Benyttet du sjansen til å ta hevn fordi hun slo deg, ts? Kanskje ikke rette måten å få slutt på uvennskap.

Jeg synes helt ærlig du ikke skulle gått og sagt til mores deres at hun strippet og badet naken.. Det synes jeg er dårlig gjort av deg.. Så jo jeg skjønner at hun er sint på deg.. Og hadde jeg vært deg hadde jeg skrevet en sms der jeg hadde forklart hva jeg hadde sagt og ikke sagt, og så sagt unnskyld for at jeg hadde sagt det til moren vår!

Det faller dere ikke inn at en 15-åring som hører slikt om sin søster faktisk kan ha behov for å snakke med en voksen (les:mor) om dette?

For det første kan det være veldig vondt å høre slike rykter om en nær, og for det andre vet mange 15-åringer (av erfaring) at de veldig ofte blir mobbet for det eldre søsken gjør.

Skrevet

En 15-åring burde også vite at en allerede sinna storesøster ikke blir noe mindre sint dersom lillesøster sladrer til mor.

15-åringer er ikke småunger.

Gjest Nishiki
Skrevet

Jeg ville ikke svart rett og slett. La henne sitte å være sint, hev deg over det.

Og neste gang blander du deg ikke i hva hun gjør og ikke gjør.

Gjest Silmarill utlogget
Skrevet
Det faller dere ikke inn at en 15-åring som hører slikt om sin søster faktisk kan ha behov for å snakke med en voksen (les:mor) om dette?

For det første kan det være veldig vondt å høre slike rykter om en nær, og for det andre vet mange 15-åringer (av erfaring) at de veldig ofte blir mobbet for det eldre søsken gjør.

Her var det vel mere snakk om å ha behov til å "sladre" om søsteren til moren! Hvorfor gjordet du det egentlig?

Trådstarter kunne heller ha nevnt dette for sin søster hva hun har hørt for å se om det var noe sannhet i det!

Om behovet var så stort å få "pratet ut" om dette, kunne hun ha betrodd seg til ei venninne som hun stolte på!

Skriv til din søster: "beklager, ja det var dumt å si dette til mamma"

Enig med din søster at du var drøy som sa det til moren deres, men nevn samtidig til henne når du skriver (helst sier) at du ikke har sagt dette høyt til andre!

Skrevet

Så fordømmende dere er.

Ja, jenta gjorde en tabbe ved å betro seg til moren, men hvilken 15-åring gjør ikke feil?

I mine øyne var det moren som gjorde den største feilen her.

Dette er mest sannsynlig en 15-åring som er vant til å gå til sin mor når det er noe hun føler behov for å snakke om, og tenkte kanskje ikke engang over at det var feil av henne å snakke med moren om det. Kanskje denne jenta til og med var bekymret for sin storesøster?

Moren sviktet begge sine døtre ved å gå videre med det hun hadde blitt betrodd, og har bidratt til å gjøre forholdet mellom sine døtre verre i stedet for å roe ned situasjonen.

Skrevet

Enig i at moren burde holdt seg fra å fortelle storesøster hva hun hadde hørt, men jeg tror at en mor som hører rykter om stripping om sin egen datter gjerne vil forhøre seg litt.

Jeg personlig vil anta at denne 15-åringen som var sinna på søsteren sin rett og slett sladret. Det er ganske normal adferd søsken i mellom hvis man er uvenner.

Skrevet
Enig i at moren burde holdt seg fra å fortelle storesøster hva hun hadde hørt, men jeg tror at en mor som hører rykter om stripping om sin egen datter gjerne vil forhøre seg litt.

Jeg personlig vil anta at denne 15-åringen som var sinna på søsteren sin rett og slett sladret. Det er ganske normal adferd søsken i mellom hvis man er uvenner.

Så klart moren ville forhøre seg om dette, men moren kunne unngått å forsterke krangelen mellom søstrene ved helt enkelt å tenke seg litt om.

Tatt i betraktning at dette var en allment kjent handling (det var ikke bare et fåtall som visste om den), kunne hun ha fått høre den hvor som helst i fra, og ikke nødvendigvis fra søsteren.

Jeg synes fremdeles moren bærer den største skylden her.

Hun er tross alt den voksne av de tre involverte.

Skrevet

jeg hadde nok heller ikke sakt noe til mor, men skjønner at det er frustrerende å høre slikt. selv da jeg var 15 hørte jeg en hel masse rykter om storesøster som hadde begynt å fly på byen osv... Det var aldri morsomt å høre stygge ting om storesøster, sammen hvor gode elle dårlige venner vi var! Men jeg turte ikke si noe til mamma i tilfelle mamma ville bli skuffet over søstra mi, men skjønner jo også at noen føler at de må si fra, kanskje hun også er litt bekymret??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...