Gå til innhold

Hva fikk du med på kjøpet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da vi kjøpte den første leiligheten vår, fikk vi med masse rask. Personen som hadde bodd der før døde, så de etterlatte ville slippe å rydde så mye som mulig (..)

Vi fikk med alt fra bøker og VHS-filmer til støvsuger, sofa, bokhyller og veggklokke. De fleste tingene ble gitt bort på finn.no eller kastet, men støvsugeren har vi faktisk fortsatt.

Da vi kjøpte vår nåværende bolig fikk vi med masse. De som solgte skulle flytte til en mindre bolig og ville kvitte seg med mye.

Her fikk vi med alt fra gressklipper og verktøy til furutelefonbord og andre småmøbler. Kjempepraktisk med gressklipper og verktøy - mye annet har blitt gitt bort. :)

Hva har dere fått med på kjøpet?

Jeg er litt missunnelig på alle som får med fulle loft med masse spennende skatter.

Videoannonse
Annonse
Gjest ¤bella¤
Skrevet

Vi fikk vel ingen ting annet enn det som måtte stå igjen i leilighetenen, som garderobeskap og slikt. Heldigvis.

Skrevet

Vi fikk ingen ting, eller rettere sagt for lite. Det begynner å bli en del år siden vi kjøpte leiligheten. Jeg var kun 19 år og hadde ikke oversikt over hva som egentlig skull følge med. Tidligere eier hadde skrudd ned alt av røykvarslere, gardinstenger, postkasse og til og med tatt med seg søppelkassen. Hadde det vært i dag så hadde jeg nektet dette.

Gjest New Dawn
Skrevet

Hvis jeg hadde kjøpt en brukt bolig så ville jeg ikke hatt noen ting fra forrige eiere .. Da ville jeg helt og holdent satt mitt eget preg på huset og hadde nok ribbet det for all staffasje. Rot på loftet hadde jeg ikke godtatt :ler:

Da vi bygde huset vårt så forhandlet vi oss derimot fram til noen flotte dealer med byggfirmet .. Fikk masse med på kjøpet - men det er noen år siden nå - så da var situasjonen for byggherren noe annerledes enn den er nå - idag må du nesten være glad at tømmermannen gidder stille opp :ler:

Skrevet

Jøss, vi har blitt kjempeglad for mye av det vi har fått med, vi altså. Vi har sluppet unna masse ekstra kostnader på ting vi faktisk har måttet ha (som for eksempel støvsuger og gressklipper. Gressklipper er dyrt).

Noen av møblene vi har fått med har blitt veldig lekre etter et par strøk maling, og i tillegg har vi gitt bort ting til andre (via finn) i stedet for at alle disse tingene ble kastet. Det er ikke bare skrap som har ligget igjen.

Litt ekstraarbeid riktig nok, men nå fikk vi for eksempel den gamle leiligheten vår mye billigere enn hva vi i utgangspunktet skulle betale, fordi selger slapp å ta med alt.

Skrevet

Jeg fikk verdens største fryseboks i kjelleren, rett og slett fordi det er umulig å få den ut. Den virker ikke, da. Dessuten fikk jeg et par lekre slalåmski (70-tallsmodell) og noen fine bildekk i garasjen.

Skrevet

Ingenting annet enn det som skulle være der, heldigvis.

Gjest New Dawn
Skrevet
Jøss, vi har blitt kjempeglad for mye av det vi har fått med, vi altså. Vi har sluppet unna masse ekstra kostnader på ting vi faktisk har måttet ha (som for eksempel støvsuger og gressklipper. Gressklipper er dyrt).

Noen av møblene vi har fått med har blitt veldig lekre etter et par strøk maling, og i tillegg har vi gitt bort ting til andre (via finn) i stedet for at alle disse tingene ble kastet. Det er ikke bare skrap som har ligget igjen.

Litt ekstraarbeid riktig nok, men nå fikk vi for eksempel den gamle leiligheten vår mye billigere enn hva vi i utgangspunktet skulle betale, fordi selger slapp å ta med alt.

Det kan jeg godt forstå .. når det er ting du trenger .. :) Sånn som gressklipper er veldig praktisk å få når du ikke har det fra før ..

Skrevet

En ubeskrivelig stygg gardin som hang igjen på badet. Knall rosa og helt forferdelig.

Skrevet

Helt juridisk korrekt overtakelse, altså alt som skulle være der, men ingenting ekstra. Og det var jeg egentlig glad for. Har nok med mitt eget skrot=)

Skrevet

Det står igjen en komode og noen hyller på loftet. Helt greit og vi bruker de til oppbevaring. I tillegg hang det igjen et speil.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Noen hyller, persienner, malingsbokser, en pakke med gulvbelegg, tørkeskap. Kunne klart meg uten alt sammen. Kastet det meste. :)

Skrevet

MAsse "fine" lanper fra 80 tallet. med machende gullfargede gardinstenger. Masse materialer som var råtne. tre stiger. svømmebasseng 10 cm dypt i kjelleren og en brun parasoll. masse utstyr til bil som ikke passet til vår bil og eller som var urgammelt. ettersom hun som bodde har mistet mannen sin for mange år siden og hun var over 90:P

Skrevet
Helt juridisk korrekt overtakelse, altså alt som skulle være der, men ingenting ekstra. Og det var jeg egentlig glad for. Har nok med mitt eget skrot=)

Samme her.

Skrevet

Vi fikk tilbud om å ta over vaskemaskin og oppvaskmaskin, da de gamle eierne skulle kjøpe helt nytt i det nye huset. Sparte bra med penger på det! :jepp:

Skrevet

Ikke så mye egentlig. Et gigantisk klesskap som de gamle eierne ikke orket å flytte fordi de fremdeles hadde dårlige minner fra da de satte det opp. Et litt mindre klesskap. En romdeler med mange hyller i. Litt diverse hageredskaper. Og en hattehylle.

Skrevet

Trodde det var snakk om "gaver" man fikk fra megler eller noe sånt. :ler: Ala blomster (det fikk vi da vi kjøpte bil).

Dette fikk vi ved boligkjøpet:

Et uvasket hus (det var ikke avtalt!) og parabolantenne (avtalt).

Skrevet

Vi fikk overhodet ingenting.

Var et par som måtte flytte pga samlivsbrudd, der begge helst ville beholde leiligheten. Var såvidt de ville gi fra seg nøklene. De gråt faktisk på overtakelsesdagen.

Skrevet

Bortsett fra det som skal følge med leiligheten fikk jeg i tillegg et kjøleskap, et speil, en madrass og masse rengjøringsmidler. Alt ble jeg spurt om jeg ville ha, og jeg takket ja.

Fikk også tilbud om et skap som jeg takket nei til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...