Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest separert
Skrevet

Vi var sammen et par år før vi giftet oss. Han eide hus som jeg flyttet inn i og betalte husleie. Vi giftet oss og så kjøpte vi noe sammen. Han brukte sitt hus som egenkapital på det nye huset, og det er kun han som står på lånet og huset.

Vi var gift i et par-tre år, og da vi gikk fra hverandre valgte han å bo i huset "vårt".

Jeg bare lurer på om noen her vet om jeg kommer til å få noe ved oppgjøret, eller om alt er hans, selv om vi var gift?

Jeg tror ikke vi har skrevet under på noe særeie. Det eneste papiret jeg var med på å signere var salget av det forrige huset, selv om det var helt hans...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

siden der er han som eiger huset, så får vel han det.

Gjest Forbruker
Skrevet

Dere tar med dere ut av ekteskapet det samme som dere tok inn. Det betyr at hans egen kapital er hans. Men du skal ha en andel av det dere har bygget sammen i løpet av ekteskapet. Det betyr også en andel av verdien av huset og inventaret.

At du ikke står som medlånetaker betyr ikke noe i denne sammenhengen. Du har bidratt til fellesøkonomien ved andre ting - selv om du ikke har betalt noe. Få en takst på huset og så må han kjøpe det ut. Det skal være en skjevfordeling i hans favør pga hans egenkapital, men du skal ikke ut av dette uten verdi for hus og møbler som er din andel.

Hvis eksmannen din er vanskelig på dette punktet anbefaler jeg deg å skaffe deg advokat.

For at han skulle få alt måtte han ha skrevet særeie, og det har han jo ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...