Gå til innhold

Datingtjenesten Be2 har adresse i Sveits...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datingsystemet med forskningsbra personlighetstester Be2 har adresse i Sveits. Hvordan kan de forvente at folk kan ha tillit til de som jobber med systemet, i forhold til bilder og opplysninger? De som jobber der vil jo kunne gå inn og se alt som utveksles av private meldinger og bilder som fiolk har lagt ut. I tillegg kan man aldri være anonym i et system der man må betale ofor å være medlem (ellers får man ikke sendt meldinger eller besvart meldinger). En betaling via kort registreres jo over bank med navn, adresse osv...

Tjenesten har en norsk e-postadresse man kan kontakte, men dette er liksom "eierne":

be2 service, som blir drevet av be2 s.a.r.l., Bösch 82, CH-6331 Hünenberg, Switzerland, med nummer CH-170.4.005.399-9 i Canton Zug handelsregister under domain www.be2.no, (i det følgende kalt „be2“). For alle brukere og kunder av be2 (i det følgende sammenfattet som „kunder“) gjelder utelukkende disse generelle forretningsbetingelsene, også dersom bruken eller tilgangen skjer utenfor Sveits.

Hvem er de norske personene bak, og hvordan vite om man kan stole på at dette er vanntett taushetsbelagt system?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvem er de norske personene bak, og hvordan vite om man kan stole på at dette er vanntett taushetsbelagt system?

Intet system er vanntett. Om du skriver pm på et hvilket som helst nettdatingsted, eller her på KG, kan teknikerne lett lese det.

Mitt råd er å slutte å være paranoid. Ditt kjærlighetsliv er det antagelig svært få som interesserer seg for.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Intet system er vanntett. Om du skriver pm på et hvilket som helst nettdatingsted, eller her på KG, kan teknikerne lett lese det.

Mitt råd er å slutte å være paranoid. Ditt kjærlighetsliv er det antagelig svært få som interesserer seg for.

Ja det syns jeg også. No risk no fun

Skrevet
Om du skriver pm på et hvilket som helst nettdatingsted, eller her på KG, kan teknikerne lett lese det.

Forskjellen er at på www.be2.no så må du oppgi navn og adresse idet en betaler med bankkort. På KG kan man ikke spore navn og gateadresse.

Skrevet

som regel bør du alltid begrense hvor mye informasjon du gir, og ikke stole på noen.

Skrevet

Det er samme system på "alle" datingsider, Match, Q500, og Sukker.

Skrevet

Det som forundrer meg er at mennesker kan legge ut hele livet sitt samt bilder på slike sider, men vis det er mulig å spore opp navnet får de panikk :klø:

Skrevet

Jeg for min del ville aldri ha lagt ut navn og adresse, kun et nick.

Men: andre får jo vite om dette ved en banktransaksjon for betaling av bruk: da dukker nok navn og adresse opp, ser du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...