uebi Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 Jeg vet hvordan det virker "innvendig" og kan fikse det, men klarer ikke å åpne lokken! det er en gammel porselen/keramikk? skyllegreia (beklager, jeg er italiensk og vet ikke navnet på det) og det ser ut som det er umulig å løfte, selv om det beveger seg litt. Har aldri hatt en sånn (i italia de har en plast lokke som er veldig lett å åpne) og lurer på om jeg må først skru av den knappen du trykker på for å skylle vannet med (men hvordan??) takk!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Er det trykknapp eller "draknapp"? Hvis det er et gammelt toalett med en sånn liten kule du drar i for å spyle, kan du skru av kulen og løfte av lokket. Litt nyere modeller har gjerne en plastmutter under kulen som du kan skru av.
Gjest Bond Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Jeg har en lignende problem og lurte på noen har lure tips hvordan å fikse det? Knappen blir nemlig fast hvis man trykker den. Og da renner det evigheter. Den kommer ut igjen hvis du trykker igjen etterpå, men det blir ofte man må hoppe ut av sengen igjen midt på natta siden man har glemt det og doen bråker noe helt vanvittig, og det er ganske irriterende Er det noen enkle måter å fikse dette?
uebi Skrevet 23. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 23. august 2008 Det er en trykknapp, liten, med en plastring rundt og en knapp i midten. Alt ligger ganske "flatt" så at det ser vanskelig ut å skru den av. Skal jeg prøve å skru den? Men klarer jeg å skru den på igjen etterpå ? (det er den som skremmer meg og, å ikke kunne treffe den som står under med skrua ...)
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #5 Skrevet 23. august 2008 Om platen eller knappen kan skrues, er det bare å skru den av. Det er ikke vanskelig å få den på igjen. Men noen av de knappene kan trekkes rett av. Om du ikke klarer det med hånden, kan du forsiktig legge et tøystykke rundt knappen og bruke en rørtang til å løsne den.
uebi Skrevet 23. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. august 2008 Nå har jeg prøvd litt, men knappen kommer ikke opp....det er skikkelig flatt og deg er umulig å få tak og dra noe sted. Har prøvd å få ut lokken men den sitter fast og. Men om det er en lokk da må det være mulig å åpne, ikke sant? Jeg tenkte at kanskje det er bare å sette en skruetrekker under lokken og snu men nei, virker ikke, den sitter fast. Det ser ut som en japansk puzzle box. Må jeg kanskje snu lokken på noe spesiell måte? *sukk*
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #7 Skrevet 23. august 2008 Hvis det knappen er i samme nivå som ringen, kan den nok ikke dras av. Da er det mer sannsynlig at man kan skru av ringen ved å presse den hardt ned med fingrene og skru mot klokken.
uebi Skrevet 27. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2008 Du, det var riktig som du sa....ringen satt fast, men bare fordi jeg var ikke sterk nok...en av vennene mine klarte å skru den av med en gang, og da apnet lokken seg. Nå Jeg vet fortsatt ikke hva var det som var galt (mannfolk...han maste for å gjøre alt selv....) men nå virker det bra igjen. Sorry Ms Bond, den eneste jeg kan si er at vanligvis er det nok å flkle litt med proppen nederste i vasken, enten sitter det noe fast i bunnen som gjør at hullet ikke stenges som det skulle, eller proppen har flyttet seg litt i forhold til resten av mekanismen. Eller er den flytende "ballongen" som sitter fast osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå