Gjest Deception Skrevet 23. august 2008 #1 Del Skrevet 23. august 2008 Jeg har planlagt grillet klippfisk til i ettermiddag, men er litt uenig med meg selv ang. tilbehøret. Først tenkte jeg ovnsstekte tomater, men nå vet jeg ikke helt. Er det noen som har noen gode, friske forslag uten melkeprodukter (ost går an)? Jeg har forresten to alternative viner; en Grüner Veltliner samt en fruktig Valpolicella, så tilbehøret bør ikke være altfor mektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia1 Skrevet 23. august 2008 #2 Del Skrevet 23. august 2008 Stek potetbåter med skal i stekeovnen i 45 min på 200 C. Wok de deretter sammen med purreløk, gul paprika, asparges og stekt bacon. Evnt tilbehør sennepsdressing. (jeg lager den med rømme da, men går sikkert an å finne på andre varianter). Jeg har planlagt grillet klippfisk til i ettermiddag, men er litt uenig med meg selv ang. tilbehøret. Først tenkte jeg ovnsstekte tomater, men nå vet jeg ikke helt. Er det noen som har noen gode, friske forslag uten melkeprodukter (ost går an)? Jeg har forresten to alternative viner; en Grüner Veltliner samt en fruktig Valpolicella, så tilbehøret bør ikke være altfor mektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 23. august 2008 #3 Del Skrevet 23. august 2008 (endret) Takk for forslaget. Nå tenkte jeg litt mer på tilbehør som matcher klippfisken, altså noe fra landene rundt Middelhavet. Jeg tenker foreløpig på langstekte tomater, potetbåter eller salte småpoteter, og hjemmelaget aïoli, men er litt usikker. Endret 23. august 2008 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mayomai Skrevet 23. august 2008 #4 Del Skrevet 23. august 2008 Ikke et revolusjonerende forslag akkurat, men selv liker jeg veldig godt klippfisk med kalamata oliven og røstede pinjekjerner! Passer utmerket til langstekte tomater og salte småpoteter. Tror jeg ville holdt meg til en god olivenolje i stedet for aioli. Og så må du ha fine friske basilikumblader! Lukter godt på fingrene etter å ha plukket dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå