Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #1 Skrevet 23. august 2008 I dagens mediesamfunn er det nærmeset blitt en norm at barnas liv fra unnfangelse til russetid skal nitidig dokumenteres. Mange har hverken råd til eller interesse for å ha et kostbart videokamera i hus, deriblant jeg. I tillegg kommer den gruppe mennesker som ikke kan håndtere en slik teknisk innretning. Etter min erfaring dreier dette seg om kvinner uten utdannelse i grisgrendte strøk. Spørsmålet til dere kloke kg-kvinner: innebæerer dette grov omsorgssvikt overfor den oppvoksende generasjon? Eller er det rett og slett et moderne utslag av filosofien less is more/simple living?
LukaFrost Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Alt må da vel ikke dokumenteres like nøye. Kan da ikke fotfølge barna med kamera heller. Min barndom ble nok godt dokumentert med vanlig gammeldags kamera og speilreflekskamera. Dagens digitale kameraet har jo som regel videofunksjon. Disse er ikke så skrekkelig dyre lenger. Man får jo et ok kamera til 2k. Det gir jo en mulighet til å få noen snutter med poden.
Gjest imli Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Nei, du er nok en like god forelder selv om du ikke dokumenterer alt Her tar vi litt bilder, det er jo koselig å ha, men ikke noe jeg stresser med. Videokamera har vi ikke. Og takk for det.
Gjest *Mim* Skrevet 23. august 2008 #4 Skrevet 23. august 2008 Jeg tar mange, mange bilder, men har ikke videokamera. Har ikke følt behovet. Jeg bor for øvrig i grisgrendte strøk og har sett mange fedre og mødre med minimal utdannelse og videokamera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå