Gå til innhold

barnevogn

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen erfaringer og tips om paraplytriller? Hvor lenge bruker man vogn? Hvor lenge kan man bruke kombi.vogner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge en bruker vogn er veldig individuelt. Vi brukte kombivognen i over to år, da kjøpte vi paraplytrille. Den skulle vi aldri ha kjøpt, makan til dritt. Men så kjøpte vi en liten sportsvogn, altså en som er mindre enn det kombivognen blir, og den bruker vi ennå til tider. Ungen er 3,6 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nettopp kjøpt paraplytrille og er IKKE fornøyd. Vi ville ha paraplytrille fordi de er enkle å slå sammen og derfor lett å ha med seg på byturer ol (grei å slå sammen og legge i bilen). Problemet er at disse dobbelhjulene på paraplytrillene er håpløse! Selv om de har ulike innstilinger synes jeg det er vanskelig å styre vogna. Men det som irriterer meg mest er at hjulene ikke fungerer på glatt gulv og særlig på flislagte gulv på kjøpesenter. Der bare sklir de. Når litt av poenget med paraplytrilla var å bruke de på bytur sier det seg selv at dette var et bomkjøp for oss.

Jeg kommer til å bruke kombivogna fremdeles. Sportsdelen altså. Er veldig fornøyd med vår Simo kombivogn. Kombivogna kan brukes i flere år, til barnet slutter med vogn. Ønsker man en letter vogn er selvsagt paraplytrille en idé, men vær da obs på det jeg har sagt... Å kjøpe en lettere og hendigere sportsvogn kan være et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg har en Simo kombivogn 1996 modell (ny da gutten min ble født).

Jeg er fornøyd med den.

Den er nok tyngre enn dagens modeller, men jeg kjøper ikke ny fordet... :wink:

Vi brukte kun den til gutten var 2,5 år.

Da sluttet vi med vogn.

Men det synes jeg var litt for tidlig når gutten ble trøtt av å gå...

Men denne gangen skal jeg kjøpe meg en vanlig trille - ikke paraply trille.

Lånte en sist - og som Nala skrev: hjulene trilte ikke rundt med en måtte skyve den...

For ikke å snakke om dersom en skal gå på en strand eller på grus... :-?

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...