Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg sliter med mye usikkerhet på meg selv og har liten tru på at andre vil meg godt. Men jeg har jobbet med dette mye så jeg føler selv at jeg har skjerpet meg utrolig mye. Uansett, så ringte en psykolog til meg idag siden jeg har bedt om en henvisning til det til legen min. Han spurte meg om jeg ville begynne på et kurs som tok som sikte å forbedre selvtilliten min siden det ikke hadde hjulpet så mye med vanlige timer. Jeg takket ja til dette og fortalte dette til kjæresten min. Han sier da: "Det er jo det jeg bestandig har sagt, du har jo feil med deg, du er jo syk og nå har de funnet det ut de også!" Han så sikker hvor sint jeg ble, for rett etter på sa han at det var jo supert å få være med på det. Men jeg føler at det var virkelig slemt sagt, eller? Vil liksom ikke bli sint heller, for da sier han jo bare at jeg trur jo det værste om alle uansett, så derfor vil jeg ha andres meninger om dette.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Det er jo det jeg bestandig har sagt, du har jo feil med deg, du er jo syk og nå har de funnet det ut de også!" sånt sier man ikke ! Ikke til noen! Ikke rart du får dårlig selvtilitt. Han psyker deg jo ned.
Nabodama Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Kanskje han bare var veldig klønete i uttalelsen sin, og at han slett ikke mente noe vondt. Du kjenner ham best, og hvis det er et mønster at han sier sånne ting, så er ikke det noe godt tegn. Er det bare dette eksempelet, vil jeg tro han var bare klønete. Kanskje har du også selv sagt at du er syk og vil ha behandling?
Polly Ester Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Jeg syns det var en slem kommentar fra samboeren din. "Takk skal du f... meg ha" hadde jeg svart på en sånn kommentar...
Nienna83 Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Jeg synes dette bare høres ut som kjæresten din sier at du ikke har grunn til å ha dårlig selvtillit, at det bare sitter i ditt eget hode. Og at du nå endelig skal på ordentlig hjelp mot dette, dog på en veldig klønete måte. Mannfolk har en tendens til å ordlegge seg dårlig, og på en form som kan tolkes negativt av oss damer, selv om de overhodet ikke mener det slikt (snakker av erfaring ).
Alice Ayres Skrevet 22. august 2008 #6 Skrevet 22. august 2008 Nei, jeg synes ikke du har grunn til å bli sint (rett har du jo alltids) med utgangspunkt i den ene kommentaren. Jeg tolker det som om kjæresten uttrykker lettelse over at du omsider blir tatt seriøst og får den hjelpen du trenger.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Ja ok! Takk for svar alle sammen!=) Det er ikke bestandig lett å se om det er jeg som reagerer feil siden jeg sliter litt med selvtilliten, derfor er det så godt å få andres synspunkter. Jeg lar den slemme kommentaren gå sin gang, og heller fokusere på fremtiden som kanskje virker litt lysere nå
Gjest Catwoman Skrevet 23. august 2008 #8 Skrevet 23. august 2008 Tror nok også det var en litt klønete kommentar som ikke var ment sånn det hørtes. Han mente nok at det er flott at du får hjelp, fordi du trenger det
Gjest missLady Skrevet 24. august 2008 #10 Skrevet 24. august 2008 Ja, jeg hadde nok blitt litt irritert/sint!! Denne kommentaren synes jeg var frekk.. Greit det kan være han ikke mente det osv.. Men da hadde jeg i den situasjonen spurt hva F**N han mente med det!! Jeg hadde ikke klart å bare la det gå uten å spørre han va han virkelig mente, og om han synes dette om meg.. Men det er nå bare meg!! Lykke til med kurset da! Høres ut som et kult kurs!!
Ciara Skrevet 24. august 2008 #11 Skrevet 24. august 2008 "Det er jo det jeg bestandig har sagt, du har jo feil med deg, du er jo syk og nå har de funnet det ut de også!" Kjære ts, Føler du ikke at noe er feil med deg siden du har søkt hjelp hos lege? Synes du ikke selv at du er syk? Har ikke legene også nå funnet ut at du er syk? Mao: Det han sier stemmer (slik jeg oppfatter det?), så det kommer an på tonefallet hans om du har rett til å bli sint eller ikke. Sa han det på en nøytral måte? Eller hørtes det ut som om han gjorde narr av deg og situasjonen din?
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #12 Skrevet 24. august 2008 Ja, jeg hadde blitt sur, irritert og skuffet.
Gjest Gjest_Frøken_* Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Litt OT, men hvordan får man bli med på et sånnet kurs? Jeg skulle sårt trengt et selv, men har aldri funnet noe lignende
Gjest TS Skrevet 25. august 2008 #14 Skrevet 25. august 2008 Hei, så mange svar jeg hadde fått da:) Jeg føler selv at jeg ikke fungerer helt i hverdagen med mye angst for personene på jobb og i skolesammenheng, er skremmende sjenert, så jeg føler selv at jeg trengte hjelp, derfor har jeg oppsøkt legen. Dessuten har jeg gjort mange stygge ting mot kjæresten min i ren frustrasjon pga min usikkerhet overfor han også, så jeg vet at han synes jeg trenger hjelp hvis forholdet våres skal forsette. Han har før sagt til meg at jeg oppfører meg ikke helt normal når jeg mister alt av selvtillit. Derfor den teite kommentaren vil jeg tru.. Men jeg har spurt han mer om den kommentaren, og han sa at han ordla seg feil, mente det ikke sånt osv. Til siste: Jeg har bare sagt til legen min hvilken problemer jeg har slik at jeg kunne få psykolog. Jeg har engang før hatt det, men følte ikke at det hadde hjulpet så mye på akkurat selvtillitten. Så ringte den nye psykologen og spurte om jeg ville være med på det uten at jeg hadde hatt en time hos han. Kanskje han bare trudde jeg trengte det eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå