Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Har brukt Id pudderet i flere år, men etter å lest så mye positivt om Glo Minerals i her i forumet ville jeg prøve det. Fikk etter et par dager 5-6 kviser, noe jeg ikke har hatt siden jeg begynte å bruke id pudderet. Må nevne at jeg er passert 40 . Er det tilfeldig eller har noen andre opplevd det samme? Enten må jeg prøve i noen dager til eller så må jeg tilbake til ID.
Hilde Christina Skrevet 23. august 2008 #2 Skrevet 23. august 2008 Hvis det er pudderfoundation du bruker er det ikke noe i det som kan tette porer og gi deg urenheter, men det kan godt være at du reagerer på noe som gjør at du får urenheter. Prøvd uten og forsvinner urenhetene da er svaret enkelt
Jean Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Hej Gjest. Jag vill bara förtydliga en misstolkning många gör i samband med mineralmake up. Man får aldrig orenheter av detta och de olika märkena. Däremot kan man reagera med en slags "allergisk reaktion" som kan likna små kvisslor ofta med vita torkande toppar efter någon dag. Det kommer INTE av orenheter pga mineralsminket, däremt är det så att man kan ha en benägenhet för att få allergi mot mica och främst bismuth, men även av vissa växtextrakt som tyvärr några få märken kan ha i. Sedan är det återigen detta med hur man sköter sin hud generellt. En god hudvårdsrutin med enbart vettiga produkter som huden kan ta upp är ju då att rekommendera. Vanliga kosmetiska foundations som har mängder med fetter oljor, vaxer och carbomer i sig, gör betydligt större skada på huden eftersom de GER orenheter. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest livvi Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Jeg ble fryktelig i huden og gikk tilbake til kanebo
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 25. august 2008 #5 Skrevet 25. august 2008 Det er det løse pudderet jeg har prøvd i Glo. Siden ID pudderet også inneholder Bismuth kan det ikke være det jeg reagerer på. Imorgen er det slutt - da går jeg tilbake til ID
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 Ja, begge merkene inneholder det
villen Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Noen opplever å få tette porer/kviser av titaniumdioksid...
tante fiolett Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Finnes det mineralsminke som ikke inneholder titaniumdioksid?
Jean Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Det gör det säkert. Men det skyddar huden är ger ett bättre reflekterande resultat. Varför vill du inte ha det? Det finns i nästan alla solskydd dessutom. Men kolla och se om dessa innehåller det: -Lily Lolo -Youngblood -UgloGirl -Mad MInerals -The She Space -Tromborg -HH-minerals -Mine MInerals -Tik-kei -Meow -Avanya Finns egentligen hudratals märken men kolla innehåll som sagt. MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
tante fiolett Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Tenkte på det fordi "villen" skrev at noen kunne få tette porer/kviser av titaniumdioksid. Jeg har mye problemer med tette porer (svarte prikker, hvite prikker (millia) og små kviser). Jeg er derfor veldig forsiktig med hva jeg bruker av sminke, og hva det inneholder. Jeg skal sjekke de merkene du nevner, Jean! Tusen takk. p.s. Forresten lurer jeg på om du har forslag til en bra concealer som ikke tetter til porene? Jeg mener en concealer til bruk på kviser, små urenheter i huden (IKKE til under øynene).
Jean Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 Din hudvård innan du använder foundation är även av vikt om du har problemhy. Dåliga produkter = dåligt resultat. Ett smart tips då det gäller concealer är att beställa olika provburkar från de olika mineralmakeup-shoppar jag tidigare rek. En provburk räcker i evighet som att använda som concealer! Jag har små Iredaleburkar jag då beställer i en aning ljusare nyans och som jag vid behov borstar på om det behövs! De är gratis många ggr och ibland kanske man beställer annat och kan ta några sådana med på köpet! MVH Jean www.skindeepbyjean.blogg.se
Gjest Gjest_sienna_* Skrevet 17. oktober 2008 #13 Skrevet 17. oktober 2008 kan jeg spørre hva som er forskjellen på glo og id? bruker id og er super fornøyd, men lurer på hva glo gjør som ik id gjør, elle omvendt
Gjest Huldali Skrevet 17. oktober 2008 #14 Skrevet 17. oktober 2008 Det er jo ikke sikkert at du får mer enn disse 4 kvisene, så du kan jo vente litt å se. Det kan jo være at huden din bare reagerer på en forandring, og da får du noen kviser. Så tilpasser huden seg den nye situasjonen og alt blir som vanlig igjen
Gjest Gjest_aimee_* Skrevet 17. oktober 2008 #15 Skrevet 17. oktober 2008 jeg lurer bare på en ting jeg. hvordan sminke bør jeg bruke - glo minerals eller id bare minerals. har lys hud, synelige porer, sensitiv hud og uren hud - sorte prikker og kviser. jeg vil for all del ikke gjøre dette værre. noen tips....pliiiiiz. vil gjerne høre fra noen som har forsøkt begge deler.
Hilde Christina Skrevet 17. oktober 2008 #16 Skrevet 17. oktober 2008 jeg lurer bare på en ting jeg. hvordan sminke bør jeg bruke - glo minerals eller id bare minerals. har lys hud, synelige porer, sensitiv hud og uren hud - sorte prikker og kviser. jeg vil for all del ikke gjøre dette værre. noen tips....pliiiiiz. vil gjerne høre fra noen som har forsøkt begge deler. Hvorfor ikke velge et merke som ikke inneholder bismuth...? Når det gjelder hva som kan gjøre urenheter verre er det prøve og feile metoden som gjelder. Noen reagerer på ID, noen ikke osv.
Smillas Skrevet 17. oktober 2008 #17 Skrevet 17. oktober 2008 jeg lurer bare på en ting jeg. hvordan sminke bør jeg bruke - glo minerals eller id bare minerals. har lys hud, synelige porer, sensitiv hud og uren hud - sorte prikker og kviser. jeg vil for all del ikke gjøre dette værre. noen tips....pliiiiiz. vil gjerne høre fra noen som har forsøkt begge deler. Jeg har prøvd både ID og Glo. Og etter det jeg har erfart kommer det litt an på huden din hva som passer best. Jeg begynte med Glo pressed base. Ettersom jeg har litt tørr hud ble denne litt "pudrete" på. Ble veeldig matt og så ikke så naturlig ut. Men samtidig så synes jeg den dekker bra. ID sitt løse pudder gir fin glød til huden min, elsker dette pudderet! Men samtidig synes jeg ikke dekkevnen er så god. Så med mine røde kinn og blå ringer under øynene bruker jeg til vanlig Glo pudderet først som consealer på en måte, og bruker ID over. Men som sagt, tror det kommer an på huden din. Fet hud blir kanskje finest med Glo, mens tørr hud blir finere med ID. Forøvrig synes ikke jeg at jeg har fått finere hud etter at jeg begynte med mineralsminke for et halvt år siden. Småkvisene er der fortsatt. Men det ferdige sminkede resultatet ser bedre ut. Også velger jeg å tro på at det er sunnere for huden da så...
Gjest Gjest_aimee_* Skrevet 20. oktober 2008 #18 Skrevet 20. oktober 2008 tusen takk for råd og forslag, det satte jeg stor pris på. nå er det bare å prøve seg frem. blir spennende.
Gjest Chane Skrevet 3. november 2008 #19 Skrevet 3. november 2008 hello... noen som har handlet glo minerals i usa? noen som vet priser?
Strix Skrevet 20. november 2008 #20 Skrevet 20. november 2008 Tråden er ryddet. Se reglene. Strix (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå