Gå til innhold

selvopptatt kollega?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fundert litt på en ting.

En kollega av meg måtte slutte i jobben for hun skulle flytte og drive med noe annet et år. Men hun kommer hjem iblant, og hun sa at hun kom til å stikke innom en tur da.

Så sier hun sånn: "så dere får jo sett meg av og til da!" Altså, hadde det ikke vært mer naturlig å si feks. "jeg får jo se dere iblant", e.l? Jeg hadde nok ikke husket igjen akkurat den kommentaren en gang, om det ikke hadde vert fordi hun er så til de grader selvopptatt ellers.

Den kommentaren ble bare toppen av kransekaka liksom. "Jeg bryr meg ikke om hvordan det går med dere, men jeg må jo avlegge dere et besøk for at dere skal vite at jeg har det bra".

Synes det er synd, for hun er utrolig morsom, og jeg tror ikke hun vil noen noe vondt. Men det er så slitsom at hun bare fokuserer på seg selv. Hun skjønner det ikke helt selv tror jeg.

Anywho, det var den kommentaren jeg lurte på da. Hadde dere reagert på den, eller er det bare jeg som ikke klarer å ta den ut av context? Den hørtes nemlig ganske ille ut midt inni hennes meg-meg-meg monolog.

Videoannonse
Annonse
Gjest Peachbud
Skrevet

Nei, jeg hadde ikke reagert på den.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Ikke jeg heller. Dessuten er alle mennesker selvopptatte.

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Når noen sier en sånn kommentar pleier jeg å tolke det som en smule spøkefullt.

Skrevet

Himmel og hav. For det første er jeg sikker på at det var spøkefullt ment, og uansett, ALLE formulerer seg klønete nå og da. Det er vel heller du som overtolker.

Gjest Anne Kath.
Skrevet

Hva, forstår ikke spørsmålet! Kult med litt selvopptatthet :-) Ha litt stil da, TS!!

Gjest Bolledeig
Skrevet

Fascinerende at en sånn setning kan tolkes så til de grader.... Jeg vedder en hundrings på at det overhodet ikke var arrogant ment, men for all del, om du har lyst å bruke tid og krefter på å provosere deg over det, må du jo bare gjøre det ;)

Selvsagt, hvis det er en over gjennomsnittlig selvopptatt person er det lettere å reagere, men konklusjonen min ville fremdeles vært at det ikke var noe å bruke tid på å tenke på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...