Gå til innhold

TV-en har en avknapp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor gidder folk å bry seg med hva en tv-kanal sender hvis de ikke skal se eller liker det?

Hver gang en tv-kanal sender for eksempel nakenhet eller vold på dagtid eller tidlig på kvelden så er det en god del foreldre som ringer ned til tv-kanalen for å klage.

Hvorfor ikke bare slå av tv-en? Hvorfor bry seg med hva de sender eller hva andre ser?

Hva synes du om at folk klager på det? Burde man klage hvis en tv-kanal sender noe man selv ikke liker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvorfor gidder folk å bry seg med hva en tv-kanal sender hvis de ikke skal se eller liker det?

Hver gang en tv-kanal sender for eksempel nakenhet eller vold på dagtid eller tidlig på kvelden så er det en god del foreldre som ringer ned til tv-kanalen for å klage.

Hvorfor ikke bare slå av tv-en? Hvorfor bry seg med hva de sender eller hva andre ser?

Hva synes du om at folk klager på det? Burde man klage hvis en tv-kanal sender noe man selv ikke liker?

Ja, tv'en har en av-knapp, men enkelte er etter min mening litt for avhengige av å ha tv'n på hele tiden. Jeg har inntrykk av at noen rett og slett ikke vet hva annet de kan finne på enn å sitte foran pc eller tv. Men det var litt utenfor topic.

Om man bør klage eller ikke, mener jeg kommer litt an på HVA det er å klage på. Om en kanal sender en dokumentar om voldtekt, og man føler seg utilpass fordi man har blitt voldtatt selv, så er det etter min mening ikke noen grunn til å klage. Man trenger informasjon om slike ting også. Men på den annen side, om det blir sendt et program hvor en folkegruppe, eller personer med en spesiell legning eller sykdom blir hengt ut, da vil jeg si det er grunn til å klage!

Gjest kenneth
Skrevet

Du har folk som bryr seg om ditten og datten utelukkende ut fra egne preferanser. Du har også folk som bryr seg om ting ut fra et mer samfunnsnyttig perspektiv. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at du ikke helt har forståelse for sistnevnte.

Du skal ikke så inderlig vel, tåle den urett som ikke rammer deg selv.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Vet ikke jeg, for jeg har ikke tv. Utrolig hvor mye tid til overs man får når man ikke har det.

Synes generelt det er mye dårlig på tv, men mener at folk har muligheten til å skru av eller skifte kanal, og det skulle i seg selv være protest nok.

Gjest -Maggie-
Skrevet

Det kan jo hende de klager fordi ungene deres har sett noe de syntes burde blir sendt "etter leggetid", for eksempel.

Skrevet
Det kan jo hende de klager fordi ungene deres har sett noe de syntes burde blir sendt "etter leggetid", for eksempel.

Og når er "etter leggetid"? Jeg er meget overrasket over hva "normal" leggetid er for noen familier; barn i 1. klasse som legger seg kl. 10-11 på en skoledag, for eksempel... Det bryr meg mer enn hva TV-kanalene sender!

Definisjonen på hva som er "skadelige" TV-programmer er nok like varierende som folk flest. Noen har sterkere meninger enn andre, og bruker de aktivt for å endre på ting de ser på som problematiske eller skadelige, mens andre skrur av TV`en.

Personlig skrur jeg av TV`en, men jeg er samtidig takknemlig for de som bryr seg, ellers hadde det nok ikke eksistert noe særlig med sensur på norsk TV.

Og den er velkommen her i huset den dagen barna mine selv velger å se på andre kanaler enn Disney og NRK Super.

Skrevet

Dette med av-knappen er et argument som har vært brukt i alle år, helt siden vi bare hadde en tvkanal. Jeg fatter ikke hvorfor man skal skru av tven bare fordi det er et program man ikke liker. Kan man ikke heller bare bytte kanal?

Gjest -Maggie-
Skrevet
Og når er "etter leggetid"? Jeg er meget overrasket over hva "normal" leggetid er for noen familier; barn i 1. klasse som legger seg kl. 10-11 på en skoledag, for eksempel... Det bryr meg mer enn hva TV-kanalene sender!

Definisjonen på hva som er "skadelige" TV-programmer er nok like varierende som folk flest. Noen har sterkere meninger enn andre, og bruker de aktivt for å endre på ting de ser på som problematiske eller skadelige, mens andre skrur av TV`en.

Har ikke peiling. Men det er ihvertfall ikke midt på dagen. Jeg bryr meg ikke så mye om når folk legger ungene sine heller.

Definisjonen på hva som er skadelig varierer, det er jeg helt enig i selvfølgelig. Jeg aner ikke hva ts legger i det, men noe vil jeg tro er ganske klart på grensen, og jeg synes det er naturlig at slike programmer blir sendt litt senere på kvelden.

Skrevet

Syns det er fint at folk engasjerer seg, og sier fra hvis de er misfornøyde. TV er noe vi betaler for, så klart vi kan klage.

Nå for tiden blir grensene stadig mer utvisket, og vi er altfor lite kritiske til hva som serveres via TV-skjermen.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Dette med av-knappen er et argument som har vært brukt i alle år, helt siden vi bare hadde en tvkanal. Jeg fatter ikke hvorfor man skal skru av tven bare fordi det er et program man ikke liker. Kan man ikke heller bare bytte kanal?

Du må ikke ta alt så bokstavelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...