Gå til innhold

Trenger energi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste en annen tråd her om ei som følte seg veldig lat, lite opplagt og veldig sliten.

Jeg har det akkurat slik. Orker nesten ikke å gjøre noen ting. I mitt tilfelle vet jeg det er mye knyttet til det mentale.

Men det jeg lurer på er, hvis jeg f.eks går inn i en helsekost butikk og spør om noe som er energigivende, hva er det som er bra? Er det noe som har fungert for dere? Ginseng? Russisk rot? Jeg skal snart ut i arbeid igjen, og vil bli værende i jobben. Jeg orker ikke avbryte igjen.

Jeg trenger også noe som styrker immunforsvaret. Jeg har slitt mye den siste tiden med å bli veldig lett syk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest -Maggie-
Skrevet

Pass på å få i deg nok vitaminer, mineraler, jern etc. Du kan ta en sjekk hos legen for å se om det er noe du mangler.

Ellers så er trening er godt tips, ja, og det beste er jo å ta tak i det som gjør det sliten, men det var jo ikke det du spurte om.

Skrevet

Når man mangler energi, har man et problem. Og når man har et problem, er den beste løsningen å finne ut hvor dette problemet stammer fra. :) For lite mat? Feil type mat? For lite eller for mye søvn? For lite trening? Mental utbrenthet?

I stedenfor å skjule symptomene med diverse peparater burde du ta problemet ved roten.

Kosthold og mosjon (for lite, feil eller for mye) påvirker energinivået drastisk.

Gjest bamsemums
Skrevet

Mulige grunner til lite energi:

-for lite trening?

-for mye trening?

-jernmangel?

-B12 vitaminmangel?

-for lite kaloriinntak?

-feil sammenssatt kosthold?

-lite søvn/dårlig søvnkvalitet?

-dårlig inneklima?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...