Regndråpe Skrevet 22. august 2008 #1 Skrevet 22. august 2008 Jeg leste en annen tråd her om ei som følte seg veldig lat, lite opplagt og veldig sliten. Jeg har det akkurat slik. Orker nesten ikke å gjøre noen ting. I mitt tilfelle vet jeg det er mye knyttet til det mentale. Men det jeg lurer på er, hvis jeg f.eks går inn i en helsekost butikk og spør om noe som er energigivende, hva er det som er bra? Er det noe som har fungert for dere? Ginseng? Russisk rot? Jeg skal snart ut i arbeid igjen, og vil bli værende i jobben. Jeg orker ikke avbryte igjen. Jeg trenger også noe som styrker immunforsvaret. Jeg har slitt mye den siste tiden med å bli veldig lett syk
Gjest -Maggie- Skrevet 22. august 2008 #3 Skrevet 22. august 2008 Pass på å få i deg nok vitaminer, mineraler, jern etc. Du kan ta en sjekk hos legen for å se om det er noe du mangler. Ellers så er trening er godt tips, ja, og det beste er jo å ta tak i det som gjør det sliten, men det var jo ikke det du spurte om.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #4 Skrevet 22. august 2008 Når man mangler energi, har man et problem. Og når man har et problem, er den beste løsningen å finne ut hvor dette problemet stammer fra. For lite mat? Feil type mat? For lite eller for mye søvn? For lite trening? Mental utbrenthet? I stedenfor å skjule symptomene med diverse peparater burde du ta problemet ved roten. Kosthold og mosjon (for lite, feil eller for mye) påvirker energinivået drastisk.
Gjest bamsemums Skrevet 22. august 2008 #5 Skrevet 22. august 2008 Mulige grunner til lite energi: -for lite trening? -for mye trening? -jernmangel? -B12 vitaminmangel? -for lite kaloriinntak? -feil sammenssatt kosthold? -lite søvn/dårlig søvnkvalitet? -dårlig inneklima?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå