orakel Skrevet 3. juni 2003 #21 Skrevet 3. juni 2003 Nå har jeg måttet rydde litt i denne tråden. Dere kan være uenig når det gjelder SAK, og diskutere dette så mye dere måtte ønske. MEN - persondebatter er ikke tillatt. De hører heller ikke hjemme her på Velvære men på Personlige Meldinger eller på PM. Hold dere til tema. Orakel - moderator
Gjest Leya-ikke innlogget Skrevet 3. juni 2003 #22 Skrevet 3. juni 2003 Har sjekket litt i mine blader å sånn.. Piratbukser er trange bukser som rekker like under kneet. High water bukser er videre og rekker litt lengre ned, midt på leggen ca... Ergo: dere hadde rett begge to :D
Lula Skrevet 3. juni 2003 #23 Skrevet 3. juni 2003 Kjære Lott@, Minnie, og alle andre buksedebattanter! Kan dere komme med noen gode tips til hvor de har fine bukser? Både Highwater og pirat :-) Jeg bor i Oslo, så forretninger i hovedstaden er å foretrekke. Er i et særdeles heftig shoppingmood akkurat nå, og jeg vil ha nye bukser
Piglet Skrevet 3. juni 2003 #24 Skrevet 3. juni 2003 Tenkte litt på det som ble sagt om at ikke alle kropsfasonger passer til denne type bukser. Jeg er liten (ca 160) og slank, og mener at jeg har lest at sånne bukser ikke passer til meg, fordi de får benene til å virke veldig korte... Enig/uenig? Hvilken fasong ville foresten passe evn. best? Piglet
Gjest Lisa-Beth, uinnlogget Skrevet 3. juni 2003 #25 Skrevet 3. juni 2003 Piratbukser kan du fint bruke, mens disse highwaterbuksene/Capri nok gjør at bena virker kortere... Hvis piratbuksen er ettersittende (slik piratbukser skal være :blunke: ), ville jeg hatt en ettersittende overdel til siden du "bare" er 160 høy. Tro du meg, jeg er 164 høy og har prøvd meg frem.
Piglet Skrevet 4. juni 2003 #26 Skrevet 4. juni 2003 Piratbukser kan du fint bruke, mens disse highwaterbuksene/Capri nok gjør at bena virker kortere... Hvis piratbuksen er ettersittende (slik piratbukser skal være :blunke: ), ville jeg hatt en ettersittende overdel til siden du "bare" er 160 høy. Tro du meg, jeg er 164 høy og har prøvd meg frem. Takk, takk! Piglet
Lykkeliten Skrevet 4. juni 2003 #27 Skrevet 4. juni 2003 For øvrig lurer jeg på hva som skjedde med det gode norske ordet høyvannsbukse? La vi igjen det tidlig på 80-tallet? Da hadde i alle fall jeg fine, smalstripede slike i rødt og hvitt, med rød t-skjorte til, og kjente meg riktig så kul Jeg kjenner meg igjen :D Det har vel noe med at vi nordmenn skal være så voldsomt internasjonale - vi tar til oss engelske ord og utrykk og glemmer de norske variantene... Høyvannsbukse = highwaterbukse, men når jeg tenker på det norske ordet får jeg assosiasjoner til "harry, umoderne", mens highwaterbukse er liksom fashion og stilig. Utrolig fjernet egentlig! Vi er rare... Jeg skal søren meg begynne å kalle det for høyvannsbukse heretter! (For meg er forresten høyvannsbukse noe lenger enn piratbuksene)
Lula Skrevet 4. juni 2003 #28 Skrevet 4. juni 2003 ...men ingen har tips til hvor jeg kan finne et par lekre sommerbusker? "Høyvannsbukser" forbinder jeg forresten med vanlige langbukser som er for korte på bena
Lykkeliten Skrevet 4. juni 2003 #29 Skrevet 4. juni 2003 ...men ingen har tips til hvor jeg kan finne et par lekre sommerbusker? Sommerbusker finner du vel på Plantasjen Men det var vel bare en liten leif... :D Kjøpte et par fine på Bik Bok her om dagen. Ellers synes jeg de har mange fine sommerbukser på Mango, B-young, Vero Moda, Lene V etc. (Av de som ikke er veldig dyre i hvertfall)
Lula Skrevet 4. juni 2003 #30 Skrevet 4. juni 2003 Sommerbusker, ja Har ikke hage, så det blir ikke aktuelt, men takk for tipset om Plantasjen likevel ;-) Jeg skal stikke innom et par butikker på vei hjem. Kanksje jeg finner noen på de stedene du nevnte.
Gjest Donna Skrevet 4. juni 2003 #31 Skrevet 4. juni 2003 Elsker også disse buksene, foretrekker de med linning og glidelås i siden. Men, det som fortørner seg, er å se hvor mange kvinner som bruker slike benklær som overhodet ikke har fasong til det. Skulle tro de ikke hadde speil. Normal etikette bør for enhver bevist kvinne være å kle seg etter kroppsfasong. Eh ...hvordan ser man ut som har rett kroppsfassong til slike bukser da? Jeg har lyst på for alle har jo slike ...men tenk om jeg ikke kan gå med dem da fordi jeg ikke har riktig fasong? :o :oops:
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 4. juni 2003 #32 Skrevet 4. juni 2003 Ridebukselår og stor mage bær du ikke ha hvis du skal bruke figursydde piratbukser- ellers holder det å være sånn passe veldreid. Ikke for kraftige legger heller. Slike bukser fremhever alt fremfor å skjule. Minnie
Gjest gjesta Skrevet 4. juni 2003 #33 Skrevet 4. juni 2003 Jeg sier, og har "alltid" sagt: høyvannsbukse. eller pirat bukse. Ang. hvem som kler hva: de fleste kler en eller annen form for kort (!) bukse. Noen kler piratbukser, andre kler de som er bare såvidt for kort. Noen kler smale, noen vide atter andre kler alt. Prøv deg frem, se deg selv forfra og bakfra, og er du i tvil er en god venninne med ærlig mening flott å ha med på handletur.
CecilieB Skrevet 4. juni 2003 #34 Skrevet 4. juni 2003 Knelange (også de litt lenger), med snøring/knyting nede heter clamdiggers i år.
starie Skrevet 4. juni 2003 #35 Skrevet 4. juni 2003 Synes jeg ser meg selv i slike bukser, med tømmerstokkleggene mine
Madison Skrevet 4. juni 2003 #36 Skrevet 4. juni 2003 Hva med tynne legger da..? blir det fint i piratbukser..?
lin Skrevet 5. juni 2003 #37 Skrevet 5. juni 2003 jeg gikk rundt i et par år og hadde så lyst på piratbukser men trodde ikke jeg med mine kraftige "sykkel-lår" og legger kunne ha slike... hater også å gå med shorts, føler meg ikke vel... dermed ble det mye skjørt -side sådan for å skjule leggene, -og ble jo aldri brun på beina! Så begynte min mor, som er liten og litt rund å gå med slike "knebukser" som hun kalder det 8er opptatt av de går forbi knea) og hun elsker det og kler det sååå godt! hun ville jeg også skulle kjøpe meg. Det to tid før jeg våget, men jeg kunne jo absolutt ha det tiltross for mine kraftige lår o legger! Mye finere enn med shorts og bukser også. Selv om jeg er bare 164 så virker jeg ikke kortere.. Men kjære syne det er så flott når jeg går med det, -fremhever mine kvinnelige former og mange jenter har da vært misunnelig over min figur plutselig... Jeg vil med dette bare si at det som sies her om at "kun de med riktig fasong" kan bruke, kanskje ikke er helt riktig...
Gjest Lott@-unplugged Skrevet 5. juni 2003 #38 Skrevet 5. juni 2003 Det hele avhenger av hva en selv føler seg vél og komfortabel i. Men..... til tross for det så er det da heller ikke nødvendig å gå i klær som fremhever hvor feit og kvapsete man er heller da. *gjør meg klar til å få på pukkelen*
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 5. juni 2003 #39 Skrevet 5. juni 2003 Kvinnelige former er en ting, fedme er noe ganske annet. Altfor mange blander sammen disse to begrepene. Litt runde kvinner kan selvsagt bruke piratbukser men er du skikkelig svær så ikke press deg nedi slike bukser bare fordi det er årets mote. Skjønner du hva jeg mener lin? Minnie
Gjest Lott@-unplugged Skrevet 5. juni 2003 #40 Skrevet 5. juni 2003 Det er det som blir så patetisk til tider........... Utallige kvinner presser seg ukritisk inn i klær som overhodet ikke passer deres kroppsfasong. Det ser latterlig ut. Et godt eksempel på dette er bukser med lavt liv, kort trang overdel...... kombinert med valker rundt livet som legger seg over bukselinningen. :o
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå