sala Skrevet 3. juni 2003 #1 Skrevet 3. juni 2003 Tenkte bare å dele min glede over disse buksene, spesielt nå som det er varmere i været. Det er bare så deilig å gå med bare legger, og tynne, luftige knelange bukser!! :D Og nå er jeg sala, tidligere har jeg noen ganger vært her som gjest, og snappet opp morsomme diskusjoner, gode råd og annet.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. juni 2003 #2 Skrevet 3. juni 2003 Piratbukser og highwaterbukser en en soleklar favoritt hos meg om sommeren.... ett par elegante koksgrå piratbukser med feks. en rosa topp i chiffon og lekre høyhælte sandaler og vips du er klar for å gå ut, eller kombiner med en enkel t-shirt og du har det perfekte hjemmeantrekk. Jeg foretrekker slike bukser med linning og glidelås- de sitter penere enn de med strikk i livet. Minnie
sala Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 3. juni 2003 Enig mht. linning og glidelås. Min favoritt er et par svarte tynne bukser som jeg bla.a. bruker med hvit singlet og en lang og flagrete lys blågrå linskjorte. Og pt. gode sandaler, er på jobb og bruker stillesittende tid til å la føttene hvile.
Gjest Lott@ Skrevet 3. juni 2003 #4 Skrevet 3. juni 2003 Elsker også disse buksene, foretrekker de med linning og glidelås i siden. Men, det som fortørner seg, er å se hvor mange kvinner som bruker slike benklær som overhodet ikke har fasong til det. Skulle tro de ikke hadde speil. Normal etikette bør for enhver bevist kvinne være å kle seg etter kroppsfasong.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. juni 2003 #5 Skrevet 3. juni 2003 Enig mht. linning og glidelås. Min favoritt er et par svarte tynne bukser som jeg bla.a. bruker med hvit singlet og en lang og flagrete lys blågrå linskjorte. Og pt. gode sandaler, er på jobb og bruker stillesittende tid til å la føttene hvile. Høres behagelig ut, bare pass på at det ikke blir for mye langt og flagrete for da er ikke veien lang til at du ser ut som ett digert uformelig lin-telt. Vide bukser bør kombineres med mer ettersittende topper etc... du ser hvor jeg vil hen ikke sant? Minnie
Fakse Skrevet 3. juni 2003 #6 Skrevet 3. juni 2003 Er det noen forskjell på pirat og highwater, eller er det to ord på samme ting?
sala Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2003 Ikke vær redd, digert lintelt er nok det siste jeg kommer til å se ut som, med min moderate vekt fordelt på 177 cm. Og skjorten, som er mer (lår)lang enn vid,- den får være åpen, det var nettopp poenget med en fin topp inni. Men nå regner det,- håper ikke det betyr at sommeren er borte for denne gang...
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. juni 2003 #8 Skrevet 3. juni 2003 Er det noen forskjell på pirat og highwater' date=' eller er det to ord på samme ting?[/quote'] Vel, piratbukser (hvertfall de jeg har) er mer ettersittene og mer elegante med en liten splitt nederst, highwaterbuksene er gjerne videre og med en mer avslappet passform og stil- de har også gjerne lommer på sidene. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 3. juni 2003 #9 Skrevet 3. juni 2003 Er det noen forskjell på pirat og highwater' date=' eller er det to ord på samme ting?[/quote'] Piratbukser går til like under kneet. Highwater går til like over ankelen/midt på leggen. Fasong/vidde på buksene har ikke noe med saken å gjøre, det er hvor buksebenet slutter som forteller hva slags bukse det er.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. juni 2003 #10 Skrevet 3. juni 2003 Fasong/vidde på buksene har ikke noe med saken å gjøre, det er hvor buksebenet slutter som forteller hva slags bukse det er. Det er ikke riktig! De klassiske rosa/hvite smårutete piratbuksene som bla. Birgitte Bardot gjorde til mote var ettersittende bukser, nærmest figursydde med linning og meget elegante. Audrey Hepburn brukte slike bukser med flate ballerinasko som i år er noe av det hotteste du kan ha på bena. Highwaterbuksene er faktisk inspirert av armybukser som ble rullet opp på bena av soldatene under Vietnamkrigen når de måtte vasse i feks. elvebredder eller rismarker. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 3. juni 2003 #11 Skrevet 3. juni 2003 Piratbukser er uansett kortere i benlengden enn highwaterbuksene - det levnes det ingen tvil om. Spør i hvilken som helst anerkjent moteforretning. Vidde/fasong på buksene avgjør ikke om buksen er pirat eller highwater.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 3. juni 2003 #12 Skrevet 3. juni 2003 Vidde/fasong på buksene avgjør ikke om buksen er pirat eller highwater Jo det gjør det- men nå oppfører du deg urimelig kun fordi det er jeg som skriver så vi kutter debatten der. Jeg tror vi alle vet hvor dette tar vei hen. Minnie
Gjest Lott@ Skrevet 3. juni 2003 #15 Skrevet 3. juni 2003 Jo det gjør det- men nå oppfører du deg urimelig kun fordi det er jeg som skriver så vi kutter debatten der. Jeg tror vi alle vet hvor dette tar vei hen.Minnie Nei Minnie, du tar helt feil - vidde/fasong på buksene har intet med saken å gjøre, det er et faktum. Og nei, det har ingenting med at det er du som skriver å gjøre - jeg henger meg ikke opp i person, og kommer med mine meninger enten det er deg eller andre det gjelder uansett hvor.
sala Skrevet 3. juni 2003 Forfatter #16 Skrevet 3. juni 2003 Ærlig talt, skjerp dere. Ikke ødelegg en hyggelig samtale og en tråd som fra min side var ment som et postitivt drypp på en fin dag. Det spiller vel ingen rolle om vidden er betegnende for navnet, selv om jeg her nok er enig med Minnie. For øvrig lurer jeg på hva som skjedde med det gode norske ordet høyvannsbukse? La vi igjen det tidlig på 80-tallet? Da hadde i alle fall jeg fine, smalstripede slike i rødt og hvitt, med rød t-skjorte til, og kjente meg riktig så kul
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #17 Skrevet 3. juni 2003 Innlegget er slettet. Orakel - moderator
Gjest Lott@ Skrevet 3. juni 2003 #18 Skrevet 3. juni 2003 Sitatet er slettet. Orakel - moderator jaja, tro hva dere vil - jeg uansett sikker i min sak, UAVHENGIG om Minnie deltar i tråden eller ei. Innlegget er endret grunnet henvisning til allerede slettet innlegg. Orakel - moderator
Gjest Anonymous Skrevet 3. juni 2003 #19 Skrevet 3. juni 2003 Innlegget er slettet siden det henviser til et allerede slettet innlegg. Persondebatter er uansett ikke tillatt. Orakel - moderator
Fakse Skrevet 3. juni 2003 #20 Skrevet 3. juni 2003 Ærlig talt, skjerp dere. Ikke ødelegg en hyggelig samtale og en tråd som fra min side var ment som et postitivt drypp på en fin dag. Beklager at jeg forårsaket ene avsporing i tråden din Sala! Minnie og Lott@ blir nok ikke enige i denne saken uansett hvor lenge de diskuterer, så da er det like greit å stoppe her?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå