Gå til innhold

Hvor i Italia skal vi reise?

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Noen forslag til hvor i Italia vi skal reise? Vi vil veldig gjerne se Roma en gang til, så det må være mulig å ta dagsturer dit. Vi har sett på Terracina, er det noen som har vært der? Det ser så fint ut der. Problemet med det stedet ser ut til å være at vi ikke finner leiligheter/villa selv, men må ta en charterpakke, det vil vi ikke. Men det finnes vel andre fine steder, håper noen her har forslag. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det blir vel alltid mulighet til å dra til Roma igjen så jeg synes ikke du burde henge deg opp i det :-) Men når skal dere dra? Og hvor lenge skal turen vare? Kona og jeg var 10 dager i Firenze og Toscana ifjor og det var herlig. Du kan sjekke reisebrevet her http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm

Gjest Tigresa
Skrevet

Hvis nord-italia er et alternativ er det mange flotte plasser der. Dere kan for eksempel ha Milano som utgangspunkt og dra på biltur til Garda-sjøen og Como-sjøen. Anbefaler særlig Bellagio ved Como-sjøen og Sirmioni ved Garda-sjøen. Eller ta biltu langs kysten til San Remo ved franske-grensa, Venezia eller til Lugano i Sveits. Mange flotte muligheter med Milano som utgangspunkt!

Skrevet

Reis til Pompeii!! (Syd for Roma, litt nedenfor Napoli).

Vi kjørte opp og ned på dagen. Vi hadde egen bil, men jeg tror det går tog.

Skrevet

Amalfikysten er nyyyydelig! Har vært i Sorrento; Positano og Montepertuso.... veldig romantisk! Napoli er og en kul by,,men er kanskje mye søppel der nå?? mafiasøppelkrig..

Skrevet

Når på året skal dere reise? Hvis det er på sommeren ville jeg valgt Amalfikysten og besøkt Pompeii. Personlig ville jeg ikke dratt til Vesuvio-vulkanen, kun til Pompeii.

Resten av året ville jeg dratt som foreslått til Milano og leid bil for å oppleve omegn. Liker dere å stå på ski, så er ikke alpene altfor langt unna.

Skrevet

Jeg har vært i Terracina! Var der for et par år siden, reiste med Star Tour, og bodde på Poseidon Hotell. Vi ville heller ikke på chartertur, men fikk en så bra pris at vi hoppet på!

Fordelen med Terracina er at det nesten ikke er turister der, bortsett fra italienske turister som reiser dit på ferie. De er derfor ikke verdens beste på engelsk, men med en lommeparlør kommer man langt. Vi reiste kun på en utflukt, og det var til Pompeii. Har hørt flere steder at man ikke bør reise dit uten guide. Pompeii er STORT, og det er veldig mye å se på/og gå glipp av, uten guide.

Terracina er bare en togtur unna Roma, så man kan jo fint reise inn dit. I tillegg har du perler som Sperlonga like ved. Anbefaler også virkelig en tur til øyen Ponza. Båter går fra havnen i Terracina. Det er ikke uten grunn at Ponza kalles Lille Capri: nyyydelig!!!

Gamlebyen i Terracina er sjarmerende :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Har alltid blitt anbefalt den lille byen Assissi selv, den ligger i Umbria (hvis jeg ikke husker helt feil). Noen få timer på tog og dere er i Roma, går derfor fint an å ta dagsturer dit. Har sett bilder derfra og det ser rett og slett helt himmelsk ut. Bare gamle nydelige bygninger og det typiske rolige italienske livet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...