Gjest Catwoman Skrevet 22. august 2008 #1 Del Skrevet 22. august 2008 litt usikker på riktig forumplassering.. men jeg har en vesker som har revnet i sømmen, ved hanken - så den kan ikke brukes før den er reparert. Det er bare i sømmen - men stoffet er så tykt at det er ikke noe som kan fikses med nål og tråd for hånd, eller vanlig symaskin. Har prøvd å søke på gulesider etter skredder eller skomaker i området her, men finner ikke noe. Noe annet jeg kan søke etter? Det må vel være noen steder de kan fikse sånne ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Del Skrevet 22. august 2008 litt usikker på riktig forumplassering.. men jeg har en vesker som har revnet i sømmen, ved hanken - så den kan ikke brukes før den er reparert. Det er bare i sømmen - men stoffet er så tykt at det er ikke noe som kan fikses med nål og tråd for hånd, eller vanlig symaskin. Har prøvd å søke på gulesider etter skredder eller skomaker i området her, men finner ikke noe. Noe annet jeg kan søke etter? Det må vel være noen steder de kan fikse sånne ting? Nå vet jeg ikke hvor i landet du er, men jeg har en kjenning i Trondheim som jobber med skinn og lær. Nettsida hans er ikke ferdig (bedriften er ganske nystartet, tidligere har det bare vært en fritidssak), men du finner nå kontaktinfo der i det minste: www.skinnari.net Han jobber mest med historiske lærprodukter, men syr eller reparerer gjerne diverse moderne ting, blant annet sko, vesker, seletøy, motorsykkelklær og saltasker. Eventuelt finner du deg ei syl, to nåler og tanntråd eller sterk lintråd (du kan gjerne vokse lintråden så fliser den seg mindre). Stikk hull og sy deretter med skomakersøm (to tråder som du trer gjennom samme hullet hver sin vei), stram litt mellom hvert sting ved å dra i begge trådene samtidig men pass på at det ikke bli rynkete hvis det er mykt skinn. Sy tilbake to sting for å feste tråden når du er ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catzy Skrevet 22. august 2008 #3 Del Skrevet 22. august 2008 Prøv hos en salmaker. De kan sy i skinn, og kan kanskje få til et bedre resultat enn skomakere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #4 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg fikk fikset min veske hos en skomaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 23. august 2008 #5 Del Skrevet 23. august 2008 takk for svar. Det er ikke skinn - men går kanskje for det samme uansett, for det ligner på skinn, så det blir vel cirka likt å sy igjennom. Jeg er ikke flink nok til at dette er noe jeg kan prøve på selv, så jeg må nok levere den inn. Skal se om jeg kan finne en salmaker her. Jeg bor i Grenland, så det blir litt langt til Trondheim. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trox Skrevet 12. oktober 2008 #6 Del Skrevet 12. oktober 2008 litt usikker på riktig forumplassering.. men jeg har en vesker som har revnet i sømmen, ved hanken - så den kan ikke brukes før den er reparert. Det er bare i sømmen - men stoffet er så tykt at det er ikke noe som kan fikses med nål og tråd for hånd, eller vanlig symaskin. Har prøvd å søke på gulesider etter skredder eller skomaker i området her, men finner ikke noe. Noe annet jeg kan søke etter? Det må vel være noen steder de kan fikse sånne ting? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trox Skrevet 12. oktober 2008 #7 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Innlegget redigert. Reglene. Arwen (mod) Endret 12. oktober 2008 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2008 #8 Del Skrevet 12. oktober 2008 Jeg fikk fikset min veske hos en skomaker. Ja, helt ordinære skomakere fikser sånt uten problemer. Om de sålebarene som finnes i mange kjøpesenter fikser det, vet jeg ikke (men de er jo ikke skomakere heller). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå