Gå til innhold

Rensing av sofa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sofa av microfiber som trenger en rens, men hva bruker jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på :)

Skrevet

Jeg har kjøpt sofarens på Bolia. Men om det virket så bra? Har nesten hvit sofa som har tatt ganske mye farge fra dongeribukser. Ser at kluten blir blå, så noe kommer jo av, men ser egentlig ikke noe forskjell på sofaen. Men dette er jo selvfølgelig et fargestoff som er ment å sitte fast i tøy, så om det hadde vært en kaffeflekk eller noe hadde det sikkert vært anderledes.

Jeg tror hvertfall de fleste møbelbutikker selger stoffrens, og tror også det finnes egne til microfiber. Lykke til, og hold oss gjerne oppdatert på hvor bra resultatet blir!

Skrevet

Det finnes en spray som man sprayer på, den "plukker opp" skitten og så børster man det hele av.

Noen sofaer har avtagbart trekk som man så kan sende til renseriet.

Skrevet

På Maxbo kan man leie rensemaskin for 300 kroner døgnet. Ellers har de noe spesielt skum som selges på bensinstasjon, det funket bra på vår sofa.

Skrevet

Det aller beste er å dra på møbelbutikk for tips. Der hjelper de gledelig til og har bred kunnskap :)

Men skum er vel det man foretrekker. Skummet løsner flekker så du kan tørke/støvsuge vekk. Kan kjøpes på dagligvarebutikker med bredt utvalg.

Det skummet som blir nevnt som selges på bensinstasjoner er forbeholdt grove tekstiler (bilseter). Heter vel forsåvidt Turtle Textile Clean. Jeg ville ikke brukt det på sofaen om den er dyr.

Vi pleier bare å gni med fuktig microfiberklut på våres.

Skrevet

Vi lånte en tepperensmaskin som også kan brukes til sofa på bygg og bo. Kostet rundt 170 kr for et døgn. Da renser man helt til man får klart vann. Mye skitt som setter seg i sofa som man ikke ser. Syns dette funket bedre enn stoffrens som man sprayer og gnikker av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...