Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Marijke
Skrevet

Jeg har nå i lengre tid forsøkt å få meg avatar, men det går ikke! Jeg har søkt i forumet og lest alle mulige tråder om saken, søkt på Google og diverse andre steder og funnet masse bilder,men når jeg skriver inn URL i profilen, kommer det bare opp enten at "filen du oppga inneholder ikke data", eller "filen må være i jpg eller gif-format". :o

Jeg trodde det holdt at det sto jpg eller gif i URL-en, jeg? Hva betyr disse beskjedene som kommer opp, og hva er det jeg gjør feil?

Jeg har en følelse av at svaret egentlig er latterlig enkelt, men jeg satser på at det finnes noen hyggelige sjeler som vil prøve å hjelpe meg likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har avataren lagret på din PC, så trenger du ikke å skrive noe som helst i URL.

Gjest Marijke
Skrevet

Det vet jeg, men jeg bruker altså foreløpig en PC på universitetet inntil jeg får kjøpt min egen. Men hvordan er det forresten man lagrer bilder på en PC da? :oops:

Skrevet

For å lagre bilde:

Høyreklikk på bildet du vil ha som avatar

Velg "Lagre bilde som.."

Velg HVOR du vil lagre bildet

Så må du redigere bildet slik at det ikke blir for stort.

(80x80 pixler).

Så laster du opp.

Hvis du vil, så kan du sende meg en mail med link til bildet, så skal jeg redigere for deg. Send meg en PM om du sender mail, så får jeg sjekket.

Gjest Marijke
Skrevet

Jeg vet jo selvsagt ikke hvordan man lager link heller jeg... Men takk for gode råd, jeg skal prøve igjen! Spørsmålet er bare, hvor er det da man kan lagre et bilde?

Skrevet

Link er enkelt.

Ser du oppe på siden er det et felt som heter adresse (eller lignende)?

Og etter det står det navnet på siden du er på (f.eks. http://www.kvinneguiden.no eller andre sider), et klikk med venstre musetast i dette feltet, skal få hele feltet blått (markert). Trykk ctrl+c på tastaturet, eller høyre klikk og kopier.

Når du så skriver et innlegg eller pm eller mail kan du trykke ctrl+v eller høyreklikk og lim inn. Og VOILA - du har en link.

Siden du er på universitetet har du helt sikkert et hjemmeområde hvor du kan lagre dine ting (ofte bokstav k, l, eller andre et stykke ute i alfabetet) - her kan du lagre et bildet også.

Vi er klare til hjelp vi - bare spør ;-)

Gjest Marijke
Skrevet

OK, da skjønner jeg litt mer! Men jeg har ingen områder for å lagre på, så derfor har jeg prøvd å bare skrive inn URL, men den blir altså ikke godtatt, selv om bildet er i passende størrelse. Hva betyr egentlig de "feilmeldingene" som kommer opp når jeg skal skrive inn URL i profilen? Og hvordan skaffer man seg et område å lagre på?

Skrevet

Siden du bruker pc på internett går jeg utifra at du har passord og brukernavn også. I såfall har du også et hjemmeområde.

Hvis ikke skulle det være mulig å lagre på C: i mine dokumenter (eller en annen passende katalog)

Problemene du får når du skriver inn URL har nok flere muligheter (jeg har aldri prøvd selv, så jeg vet ikke sikkert). Enten gir du inn en side til flere bilder - altså en side den ikke kan bruke som avatar.

Eller du har et bilde som ikke oppfyller kriteriene (maxs 80x80 piksler og maks 6kb) for KG.

Hvis du sliter fortsatt kan du jo prøve å sende meg eller Lea en mail/pm med linken til bildet du vil ha så kan vi se på det.

Skrevet

Kanskje du oppgir URL'en til siden, og ikke til det bildet du vil ha som avatar. Hvis du høyreklikker på bildet og velger "egenskaper" vil du få opp URL'en til bildet - kopier den og lim inn i feltet, så går det sikkert bra :)

Skrevet
Så må du redigere bildet slik at det ikke blir for stort.

(80x80 pixler).

Uæhhh!!! Hvordan redigerer du et bilde?? (er dette allmennkunnskap :oops: ?)

Skrevet

Du har vel et program der du kan redigere bildet og krympe det.

Da åpner du bildet i det programmet og gjør det mindre

Skrevet

Uæhhh!!! Hvordan redigerer du et bilde?? (er dette allmennkunnskap :oops: ?)

Hvis du bruker www.gifworks.com - så skriver du simpelthen bare inn 80 x 80 - eller 80 på den høyeste verdien da - vet ikke om bildet ditt er avlangt eller kvadratisk. Så gjør den dette helt selv.

Dette er ikke allmennkunnskap. Men flere og flere - her og andre steder, begynner å kunne gjøre ting selv. Man lære noe nytt hver dag - eller hver uke. Du akn sikkert også noe som ingen andre kan :P

Gjest Admin'C
Skrevet

Trenger noen et sted og legge en avatar så tilbyr en jeg vet om plass til å legge den ut. maskinen står på døgnet rundt med untak av et par restarter. bare pm meg for mer info

Skrevet
Kjempesøte avatarer' date=' LD :P[/quote']

Har veldig sansen for nr 1 selv, men kan jo ikke svikte frosken min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...