Gå til innhold

Furminator

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste endel her på forumet for å forhøre meg om Furminator før jeg kjøpte. Her var veldig mange spørsmål om hvordan den fungerer, er den bra osv., men få svar. Tenkte derfor å fortelle dere at; JA, furminator er bra! Jeg har riktignok bare brukt den èn uke på min egen hund, men det er virkelig forskjell. Og den tar KUN hår som allerede er løse, og som likevel ville fylt opp stua i løpet av de nærmeste dagene. Så til dere som er i tvil; prøv :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor får man kjøpt det? Jeg plages med kattehår overalt; på klærne, sengetøyet, teppene, gulvene, sofaen - og det er tynne småhår som bare ikke vil forsvinne.

Skrevet

Må også minne på å ikke bruke den for mye. Er ikke anbefalt og bruke mer enn 1-2 ganger i uka. Den tar også de hårene som nesten er løse og eter en stund kan det blir for mye hår som blir borte.

Skrevet
Hvor får man kjøpt det? Jeg plages med kattehår overalt; på klærne, sengetøyet, teppene, gulvene, sofaen - og det er tynne småhår som bare ikke vil forsvinne.

Jeg kjøpte hos Pet & Play og fikk den i posten bare noen dager senere. Er enig med Ann Christin at den ikke skal brukes for ofte, men det er heller ikke nødvendig. Jeg er iallefall storfornøyd :)

Skrevet

Jeg kjøpte en hos voffen

Skrevet
Er det str S dere bruker til katten?

Har en hund som er på størrelse med en katt, og jeg synes S er akkurat passe stor. :)

Skrevet

Fungerer den bra på veldig langhårete katter også?

Skrevet
Fungerer den bra på veldig langhårete katter også?

:jepp: Fungerer like bra på lang pels. Tror det finnes en type som er laget for katter også. Ikke at jeg vet forskjellen på dem, eller om det er noen forskjell. :gjeiper:

Skrevet

Syns den er knallbra, men vær obs på at den tar MER enn kun den pelsen som er løs.. så det er ikke bare røytehåra som kommer av ;)

Skrevet

Så det skal brukes forsiktig, da og ikke så altfor ofte? :) Men er det ikke ubehagelig/vondt for katten om den tar mer hår enn de som er løse?

Skrevet

Må si at kvinneguiden er værre enn tvshop når det gjelder å få folk til å kjøpe ting. hehe... hvertfall få meg til å kjøpe ting. Har kjøpt meg både mooncup og handlet masse på nettsider og nå er det neste en fuminator:P hehe.. grusomme greier. men kjempepraktisk :) nå skal pusene bli glade(de plages slik med tover i pelsen for den er så tykk å fløffi :P) og ikke minst vi :)

var inne på siden til furminator og der har de en liste over forhandlere. kan jeg ta disse adressene for god fisk(eller hva det no heter) fant en side som tok litt over 18 pund for den og da kom den under 200kr :)

Skrevet

Man skal ikke bruke den hver dag nei ;) Det blir litt voldsomt.. det gjør ikke vondt for dem at den tar mer, den napper/drar ikke ut hårene, mer skjærer dem over.. på en måte! Vet ikke hvordan jeg skal forklare det eller hvordan det egentlig fungerer, men at den tar mer enn løs underull...ja! :)

Skrevet

For å ikke ha misforstått nå; Å skjære over, menes ikke at hårene kuttes? Da blir jo pelsen kortere...

Skrevet

Her har jeg kopiert fra furminator.com:

FURminator Medium deShedding Tool (2.65” wide deShedding edge)

Reduces shedding up to 90 percent by removing the loose, dead undercoat without damaging the topcoat

This tool is recommended for medium dogs and cats.

• Guaranteed to reduce shedding better than any brush, comb or rake

• Works great on all shedding, long and short-haired dogs and cats

• Brings out the pet’s natural oils, promoting healthier skin and a shiny topcoat

• Reduces the amount of airborne elements that cause allergic reactions in many people

• Helps to eliminate hairballs in cats

Dette betyr da at den tar bare løse og døde hår!

Ecolia sier den tar mer enn de som er løse, men det er da de "døde" hårene hun mener, noen av disse kan nok fortsatt være litt faste. Likevel er de såpass løse at de følger med, for INGEN hår blir kuttet av. Den tar med andre ord bare underulla. Grunnen til at den ikke skal brukes altfor ofte er at den ved hyppig bruk kan ta bort for mye underull som hunden/katten trenger for å holde varmen. Men jeg vil enda en gang poengtere at ingen hår blir kuttet (har faktisk prøvd på menneskehår). Og at de tør å garantere at furminator reduserer røyting bedre enn noen annen børste sier jo litt :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

vekker denne til live igjen men å si at nå har jeg bestillt en fuminator jeg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...