Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Fast stilling, tjener ca 285 000. Alene og 27 år. Synes det virker håpløst, men har jo så sinnsykt lyst på mitt eget da
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Da jeg var 25 år var jeg i fast stilling på tredje året, tjente 275 000 i året og singel. Jeg fikk innvilget 750 000 i boliglån.
Gjest Tanita Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Ja, hvorfor skulle du ikke få lån? Det er da mange som er alene og har eget.
Gjest Britt Banditt Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 (endret) Ja, du kan nok få lån, men sannsynligvis ikke flere millioner da 2,5 - 3 ganger inntekt er vel det bankene opererer med (minus eventuelle lån du har fra før av). Endret 21. august 2008 av Britt Banditt
Gjest Tanita Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Så hvordan skal en vanlig person klare å kjøpe seg en vanlig leilighet (ca 1,2 mill) alene? Ikke så mange som tjener 600 000 i året.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Så hvordan skal en vanlig person klare å kjøpe seg en vanlig leilighet (ca 1,2 mill) alene? Ikke så mange som tjener 600 000 i året. Akkurat det lurer jeg også på...
Anniej Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Da jeg var i banken for å få lån sa dama at nei det var ikke lett å få lån som enslig, man måtte egentlig være to....heldigvis har jeg en snill pappa som stilte som kausjonist...
Supramundane Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Så hvordan skal en vanlig person klare å kjøpe seg en vanlig leilighet (ca 1,2 mill) alene? Ikke så mange som tjener 600 000 i året. Da må man vel inn med noen kausjonister. Alt koker jo ned til at banken må føle seg trygge på at man faktisk klarer å betale for seg.
Gjest Britt Banditt Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Så hvordan skal en vanlig person klare å kjøpe seg en vanlig leilighet (ca 1,2 mill) alene? Ikke så mange som tjener 600 000 i året. Egenkapital, og om du har kausjonist kan du vel kanskje få litt til. Dessuten kan man vel få ca 1,2 om man har rundt 400 000,- i året.
Alison Skrevet 22. august 2008 #10 Skrevet 22. august 2008 Da må man vel inn med noen kausjonister. I mange tilfelller holder det ikke med kausjonist. Da må det inn en medlånetager for å få stort nok lån til å kjøpe bolig.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Så hvordan skal en vanlig person klare å kjøpe seg en vanlig leilighet (ca 1,2 mill) alene? Ikke så mange som tjener 600 000 i året. Nei, men det er nok ikke så lett å få lån alene, hvertfall ikke lån på flere mill med en lønn på rundt 300tusen.. det er jo ene og alene fordi man skal klare å betjene lånet også, ved renteoppgang osv... Banken ønsker jo å få tilbake pengene sine.
murray Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Det er ikke alle banker som er strenge med 3xrelen. Alle mine enslige venner som har kjøpt seg bolig alene har mer enn anbefalt i lån, og de klarer seg fint. Anbefaler selvfølgelig ikke å ta opp så stort lån før du har tenkt deg veldig godt om.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2008 #13 Skrevet 24. august 2008 Jeg snakka med en lånekonsulent over telefon i går, jeg søkte om 700.000 kr men fikk det ikke. jeg måtte ha en medlånertaker hvis jeg skulle ha.. og jeg tjener litt over 300.000 kr i året. og det hjalp heller ikke med kausjonister påstod han.. så den 3 ganger regelen kan kysse meg et visst sted, eller så suger postbanken no inn i granskauen..
Alison Skrevet 24. august 2008 #14 Skrevet 24. august 2008 Jeg snakka med en lånekonsulent over telefon i går, jeg søkte om 700.000 kr men fikk det ikke. jeg måtte ha en medlånertaker hvis jeg skulle ha.. og jeg tjener litt over 300.000 kr i året. og det hjalp heller ikke med kausjonister påstod han.. så den 3 ganger regelen kan kysse meg et visst sted, eller så suger postbanken no inn i granskauen.. Jeg er slett ikke overrasket over at du ikke fikk lånet. Hvis du er alene, har gjeld fra før og ikke tjener mer enn 300.000,-, er det vanskelig å få et slikt lån. Har du en jobb hvor det er store muligheter til lønnsforhøyelse innen kort tid, kan det kanskje forsvares at du får lånet. Du må nok skaffe en medlånetager. Så lenge inntekten ikke er stor nok hjelper det ikke med kausjonist. En kausjonist kommer inn i bildet hvis det må stilles tilleggssikkerhet. Ikke alle har mulighet til å kjøpe egen bolig, sånn er det bare. Start heller å spare. Det øker sjangsene dine til å få lån neste gang.
Gjest Gudrun Skrevet 25. august 2008 #15 Skrevet 25. august 2008 Fast stilling, tjener ca 285 000. Alene og 27 år. Synes det virker håpløst, men har jo så sinnsykt lyst på mitt eget da Jeg fikk lån under ca samme betingelser (alene, samme alder, samme årslønn), men det hadde nok en del å si at jeg hadde bsu-konto og egenkapital som følge av ekstrajobbing ved siden av studier. Mitt råd: spar! Opprett bsu-konto hvis du ikke allerede har det, og spar så mye som mulig.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 26. august 2008 #16 Skrevet 26. august 2008 Jeg har akkurat fått lån på 1 000 000,- med en årslønn på 300 000,- Dette var i dnb nor.
girlypai Skrevet 26. august 2008 #17 Skrevet 26. august 2008 Jeg har akkurat fått lån på 1 000 000,- med en årslønn på 300 000,- Dette var i dnb nor. nemlig! det var som jeg misstenkte. ska bytte bank! flere som har syntes det var rart at jeg ikke fikk.. når jeg spurte om 700.000, ingen barn, ingen bil eller andre lån. hørt flere som har bedt meg gå i Dnb nor. og at postbanken er vanskeligere, er jo forskjellige konsern hvor postbanken er et mindre. vet flere som ikke har fått lån i postbanken men fått i dnb. husker vi søkte tidligere i postbanken, da var vi to med nesten fulle jobber, men fikk fortsatt ikke 1 mill engang.. min bror var allene med 350.000 kr i året og fikk lån på 1,3, samt andre i min familie som fikk over en million på en årsinntekt på det samme som meg i Dnb. så takk for påminnelsen her skal bytte bank gett..
girlypai Skrevet 26. august 2008 #18 Skrevet 26. august 2008 glemte å si at han lånekonsuleten påstod også på hans regnestykke (som jeg aldri fikk oppgitt hvordan han regna, selvom jeg spurte) at jeg ville komme langt på minsus siden, etter hans regnestykke.. jaja, ikke noe mer å snakke om det, jeg bytter bank. syns det er dårlig av postbanken når jeg har vært kunde der i mange år, og jeg betaler alltid regninger godt i tide, har bsu som nesten er makset.
Gjest Gjest Skrevet 26. august 2008 #19 Skrevet 26. august 2008 nemlig! det var som jeg misstenkte. ska bytte bank! flere som har syntes det var rart at jeg ikke fikk.. når jeg spurte om 700.000, ingen barn, ingen bil eller andre lån. hørt flere som har bedt meg gå i Dnb nor. og at postbanken er vanskeligere, er jo forskjellige konsern hvor postbanken er et mindre. vet flere som ikke har fått lån i postbanken men fått i dnb. husker vi søkte tidligere i postbanken, da var vi to med nesten fulle jobber, men fikk fortsatt ikke 1 mill engang.. min bror var allene med 350.000 kr i året og fikk lån på 1,3, samt andre i min familie som fikk over en million på en årsinntekt på det samme som meg i Dnb. så takk for påminnelsen her skal bytte bank gett.. Postbanken og DnBNOR har akkurat de samme kriteriene for hva som skal til for å få lån. Får du lån i DNB NOR så vil du temmelig sikkert få lån i Postbanken også. Husk at ikke alle opplysninger som trengs for å få innvilget et lån blir oppgitt her. To med nøyaktig lik inntekt kan komme ut med forskjellig resultat av en søknad. Det er også en del andre faktorer som spiller inn.
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 26. august 2008 #20 Skrevet 26. august 2008 (endret) Kriteriene varierer veldig fra bank til bank og fra lokalkontor til lokalkontor. Man bør alltid ta en solid ringe/epost-runde. Jeg har lånt mye over 1 mill bare på 2 min. tlf samtale og jeg har sittet i møte på postbanken og de lagde et rabalder for 10000 kr. Endret 26. august 2008 av Fjøsnisse42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå