Minni-Mus Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Jenta på 20mnd skal fotograferes i nær fremtid. Hva bør hun fotograferes i????? Har tenkt på å ha med flere plagg slik at fotografen kan hjelpe litt, men kom med tips!!
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #2 Skrevet 22. august 2008 Jenta på 20mnd skal fotograferes i nær fremtid. Hva bør hun fotograferes i????? Har tenkt på å ha med flere plagg slik at fotografen kan hjelpe litt, men kom med tips!! Har ikke barn selv, men har ei niese, og jeg har drevet en del med foto, og tatt en del barneportretter! Noen synes det er veldig koselig å ha på minstejenta fin-kjolen, kanskje et arvet plagg, eller noe en bestemor/oldemor har strikket? Andre igjen, vil at barnet skal bevege seg mest mulig fritt foran kamera, og satser på "vanlige" klær, som f.eks disse skjønne snekkerbuksene mange krabbebarn og "toddlere" har! Du bør tenke på hvordan du vil at bildene skal være; vise utseende og kjære minner, eller personlighet og bevegelse.. Så lenge klærne er passelige, rene og pene, tror jeg nok det beste er at jenta di slipper å bli skiftet på og dollet i det uendelige på et sted som kanskje virker litt skummelt og nytt i utgangspunktet.. Bare styr unna "nakent barn på isbjørnskinn", those days are over! Hehe!
Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #3 Skrevet 23. august 2008 Vi hadde olabukser og hvite t-skjorter. enkelt og greit:) Også tok vi av dem t-skjorta på noen bilder. Bare bein og ingen smykker. Det er ungene som skal være i sentrum mener vi, og motebildet endres såpass mye at bildene skal kunne henge på veggen uetn at vi gremmes over den grusomme bestekjolen:)
Ecolia Skrevet 24. august 2008 #4 Skrevet 24. august 2008 Ligg unna ting med mye mønster, som prikker, striper eller store motiver/trykk på brystet. Det tar mye oppmerksomhet, selv om det er "fint og kult" pr. dd. Sokker og sko bør av, men er fotografen flink så klarer h*n å gi deg beskjed om det på egenhånd. For svarthvittbilder syns jeg personlig det er finest med mye hud, tonene blir mye bedre da.
Furstina Skrevet 24. august 2008 #5 Skrevet 24. august 2008 Enkla vardagskläder föredrar jag. Det ska, i mina ögon, vara en bild över hur barnet ser ut till vardags och inte allt för uppställt eller pyntat.
Minni-Mus Skrevet 25. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 25. august 2008 Det jeg har tenkt på er en dongeribukse og en enkel ensfarget topp. Også at hun er i barfotene ja!! Har en fin snekkerbukse som jeg kan tenke meg å bruke også. Blir vel å ta med et par skift så kan fotografen også hjelpe meg med å velge. har jo selvfølgelig den berømte finkjolen også da, men føler faltisk ikke helt for å bruke den. kan ta bilde av henne i den her hjemme liksom. Vil ha bilder i fart og bevegelse som jenta er i den daglidagse sitiasjonen med fine hverdagsklær liksom!!! Takk for tips og inspill
Netten Skrevet 26. august 2008 #7 Skrevet 26. august 2008 På jenter synes jeg det kan være veldig fint med en lys og lett sommerkjole. Mye finere enn bestekjole, samt at det gjør uttrykket "renere" på en annen måte enn bukse og genser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå