Gå til innhold

Hva kan jeg lage av egg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her med 25 egg som må brukes til noe. Hva kan jeg lage med masse egg i? (bortsett fra eggerøre og omelett da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse du kan lage. Kokt egg til frokost, smoothies, kaker, vafler, gratenger, eggedosis...... masse.

Skrevet

Sufflè. Pai. Sukkerbrød. Spansk tortilla.

Skrevet

Takk for forslagene, men jeg tenkte mer på ting som har masse egg i oppskriften - og fortrinnsvis noe som kan oppbevares en stund. F.eks. Suksessterte hvor det går en god del egg i kremen.

Skrevet (endret)

Du kan lage sukkerbrød med for eksempel epler eller rabarbra? Man kan få fort brukt 12 egg pr langpanne.

Har ikke prøvd selv å fryse det, men det skulle jo være ganske greit.

Endret av mrs_bond
Skrevet

Sukkerbrød går helt greit å fryse. Mamma pleide å lage tre-fire om gangen og fryse ned, så var det bare å ta opp og tine og pynte når vi skulle ha selskap. Pleide å bløte litt med en eller annen drikke når hun delte den i to etter opptining så den ikke ble for tørr. Husker ikke helt hva hun brukte, men enten appelsinsaft eller solo tror jeg...

Gjest Gjest_lill_*
Skrevet

Hei! Når du gårveldig lei av å bake med alle de eggene, så kan du faktisk fryse resten. Knekk eggene i en liten frysepose, så mange du vil om gangen, og NB merk posen med antall. Frys ned.

Da jeg lærte å fryse egg, ble jeg fortalt at jeg skulle helle en tynn hinne med vann på toppen av de rå eggene når de var fryst, for å lage et islag som beskyttet. Du behøver kanskje ikke det hvis du suger luft ut av posen og knyter igjen når eggene er frosne.

Forresten så er egg holdbare i flere måneder etter stemplingsdato, så du har sikkert nok tid på deg til å bruke dem opp, og trenger ikke fryse ned noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...