Gå til innhold

Røyke hasj i fylla

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Til dere her inne som har en del erfaringer med hasjrøyking.

Hvordan er dette med å røyke en joint når man er full? Blir hasjrusen annerledes? Blir den bedre eller dårligere? Eller er kombinasjonen alkohol og hasj fy-fy?

Videoannonse
Annonse
Gjest virvelvind
Skrevet

Det kan gå begge veier. Enten blir du veldig dårlig eller du får det helt fantastisk. En gylden regel er at du ikke skal gjøre det, men det er jo opp til deg.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

En jeg kjenner sier hun alltid får blackout når hun røker i fylla.. Men det er nok ganske så individuelt ja. Farlig tror jeg ikke det er.

Gjest virvelvind
Skrevet

Er ikke farlig såvidt jeg vet nei, det er bare risky ved tanke på at du, så vidt jeg vet, blir lettere dårlig eller får noia. Men hvis du er litt "innrøyka" burde det ikke være et problem.

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Tja.. hvis man får noia eller noe slikt, kan det vel kanskje oppstå farlige situasjoner...

Skrevet

Har ikke akkurat mye egen erfaring med det, men det er ikke spesielt smart, særlig om en ikke er "vant" med det fra andre sammenhenger. Reaksjonen kan være vanskelig å forutsi og er også (ofte) annerledes enn når man ikke drikker. Vet også om "erfarne røykere" som fort blacker ut om de kombinerer alkohol med hasj, i hvert fall om det er snakk om alkohol i litt større mengder (men som de ikke ville sloknet av aleine). Men det er jo forholdsvis vanlig for endel å bruke begge deler på fest/nachspiel, uten at det gjør det til en god ide av den grunn...

Skrevet

Etter årevis med tung røyking blir jeg allikevel forundret over at jeg blir dårlig som en fjortis på hjemmelagd sherry stort sett HVER gang jeg røyker på fylla.

Skrevet

Hvordan er dette med å røyke en joint når man er full? Blir hasjrusen annerledes? Blir den bedre eller dårligere? Eller er kombinasjonen alkohol og hasj fy-fy?

Det kommer selvfølgelig helt an på hvor full du er, hvor mye du røyker der og da, og hvor mye erfaring du har med å røyke.

Min erfaring er at å røyke på vorspiel, før jeg har drukket noe særlig, er en dårlig idé. Da blir jeg fort sløv og blir stående å måpe når jeg kommer ut blant folk.

Hvis jeg deler en joint med noen på byen når jeg har drukket 4-5 øl, kommer jeg i toppform. Det forsterker på en måte alkoholrusen, uten at jeg blir sløv.

Hvis jeg røyker på nachspiel eller hvis jeg er litt for full blir jeg helt ubrukelig, sovner, spyr eller får blackout.

Dette var en generalisering av hvordan det funker for meg. Det kan være helt annerledes for andre.

Skrevet

Jeg røyker ikke til vanlig, men dukker det opp hasj på et nachspiel så røyker jeg gjerne, og da er jeg som regel temmelig full.

Har aldri opplevd noe negativt med dette. Merker ikke så stor forskjell egentlig. Blir kanskje litt gladere og i fnisehumør, men har aldri opplevd noe negativt relatert til dette. Aldri slik at jeg blacker ut eller blir dårlig eller noe.

Skrevet

Det er litt uforutsigbart, selv ekstremt innrøyka folk som bare er småbrisne kan oppleve at de føler seg fullstendig dritings og må spy etter en joint. Eller at det kan være helt uproblematisk. Men generelt kan du regne med at de to forsterker hverandre, og at du ikke kan si på forhånd hvordan du vil reagere fordi det er ganske individuelt.

Skrevet

Har man psykiske problemer som angst, kan man få mere angst av hasjen dersom man er redd for at hasjen skal gi mer angst.

• 1 år senere...
Skrevet

Cannabis er en vidunderlig plante med en vindunderlig rus, som i tillegg har medisinske egenskaper. Spør du meg, skal cannabis aldri blandes med alkohol, eller andre rusmidler, da dette ødelegger cannabis-rusen, og andre, eventuelle "oppdagelser" man får av den, det være seg spirituelle eller oppdagelse av egoet. For å si det med Bob Marley: "When you smoke the herb, it reveals you to yourself."

Hasj hører ikke hjemme på fest. Hasj er to - tre - fire venner som sitter hjemme og hører på musikk, snakker sammen, ler, ser film, koser seg. Det er to vidt forskjellige rusmidler, og hører hjemme i to vidt forskjellige settinger.

Jeg anbefaler ingen å prøve det, nevner bare hva jeg mener om det :)

Skrevet
Cannabis er en vidunderlig plante med en vindunderlig rus, som i tillegg har medisinske egenskaper. Spør du meg, skal cannabis aldri blandes med alkohol, eller andre rusmidler, da dette ødelegger cannabis-rusen, og andre, eventuelle "oppdagelser" man får av den, det være seg spirituelle eller oppdagelse av egoet. For å si det med Bob Marley: "When you smoke the herb, it reveals you to yourself."

Hasj hører ikke hjemme på fest. Hasj er to - tre - fire venner som sitter hjemme og hører på musikk, snakker sammen, ler, ser film, koser seg. Det er to vidt forskjellige rusmidler, og hører hjemme i to vidt forskjellige settinger.

Jeg anbefaler ingen å prøve det, nevner bare hva jeg mener om det :)

jeg kunne ikke sagt det bedre selv:) Men hvis jeg sitter med mine bedre venner kan det godt hende seg at jeg blir med på en jointrunde med en flaske øl eller et glass med god rødvin oppi. Rødvin og hasj er godt, om situasjon passer til det. Men jeg holder meg langt unna hasjen på naschspiel! De gangene jeg har gjort det har det endt opp med karuseller og roping på elgen.. i tillegg så er det ofte at man ikke kjenner så veldig godt de man er på naschspiel med, jeg liker ikke å røyke med personer jeg ikke kjenner så godt. Hasjrusen gjør at du sanser verden på en helt annen måte enn i nyktern tilstand, sanseinntrykkene er sterkere og refleksjonen rundt sanseinntrykkene heves til et annet nivå. Derfor syns jeg ikke hasjrøyken gjør seg på et naschspiel;)

Hasj fremfor alkohol!

Skrevet

Jeg har aldri hatt noen ubehagelige opplelvelser med å røyke på fylla, det eneste er at jeg opplever å bli uvanlig trøtt og sliten. Men jeg føler meg da "godtrøtt" på en måte. Tror også, som andre over her sier, at rusen nok er bedre dersom du er edru når du røyker.

Skrevet
jeg kunne ikke sagt det bedre selv:) Men hvis jeg sitter med mine bedre venner kan det godt hende seg at jeg blir med på en jointrunde med en flaske øl eller et glass med god rødvin oppi. Rødvin og hasj er godt, om situasjon passer til det. Men jeg holder meg langt unna hasjen på naschspiel! De gangene jeg har gjort det har det endt opp med karuseller og roping på elgen.. i tillegg så er det ofte at man ikke kjenner så veldig godt de man er på naschspiel med, jeg liker ikke å røyke med personer jeg ikke kjenner så godt. Hasjrusen gjør at du sanser verden på en helt annen måte enn i nyktern tilstand, sanseinntrykkene er sterkere og refleksjonen rundt sanseinntrykkene heves til et annet nivå. Derfor syns jeg ikke hasjrøyken gjør seg på et naschspiel;)

Hasj fremfor alkohol!

Ja, et glass rødvin, eller en pils, gjør jo ingenting. Jeg tenkte på fylla, først og fremst :) Jeg elsker rødvin selv, så jeg drikker innimellom et glass mens jeg fyrer :) Men det er ikke noen vane.

Å røyke med personer en ikke kjenner er ikke noe videre, nei..

http://no.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(medisin) (!) Hjelper på mer enn det som står her også, men det var den første siden jeg fant :P

Skrevet
Har man psykiske problemer som angst, kan man få mere angst av hasjen dersom man er redd for at hasjen skal gi mer angst.

Jepp, derfor bruker jeg Sobril i tillegg. Da kan jeg både drikke pils og røyke. Røyker mest weed (marih....)selv, hasj blir jeg bare sløv av uansett.

Hender jeg drar på med et par Paralgin forte også. Det hjelper mot skallebanken dagen etter.

Skrevet

Vel, for meg så kommer det an på mengden av begge.

Hvis jeg er litt småbrisen, hvor jeg ikke er svimmel eller kvalm med bare har det mer gøy, så kan jeg saktens røyke en joint og bare ha det kjempebra.

Men hvis jeg derimot da røyker enda mer, eller hvis jeg var litt sånn svimmelkvalmfull før jeg røyka allerede, så går det ille.

Da klaerer jeg ikke å bevege meg, sitter fremoverbøyd og er kvalm inntil jeg bare spyr og spyr. Og så sovner jeg og får syyyyke drømmer.

MEn som jeg sa, hvis jeg bare er sånn litt godfulkl, eller hvis jeg har vært på fylle men begynner å bli edru, så er en joint det aller beste jeg kan få.

Mitt beste råd til deg er å teste ut de grensene selv, gjerne med en venn. Og også å huske på når du flipper ut at alt er i hodet ditt, og at du kan få det til å gå vekk hvis du bare avleder deg selv ved å snakke tull med noen. Og alle elsker å bli snakket tull med når de er fjerne!

Lykke til, hold meg oppdater'a ;)

Haha, treffes en gang, eller tror du mods'a ringer polisen da? ;P

Gjest milkyway
Skrevet

jeg kjører karusell før jeg spyr som en gris. Æsj. Dumme alkohol, det er den sin feil!

Skrevet

Hvorfor f..n røyke hasj? Det er et ulovlig rusmiddel. Kan ikke bare folk forstå at det er farlig med hasj. Blir jeg invitert på nachspiel/fest der jeg vet det av og til blir røyket hasj, går jeg ALDRI dit. Får jeg vite om at den og den og den røyker hasj av og til og/eller bruker sterkere stoffer er jeg helt bevisst på å ikke ha de som venner. Jeg er ikke interresssert i å samle på venner som driver med den dritten ofte eller bare av og til.

Få dere et liv, å kutt ut all hasj og annen narkotika. Er livet virkelig verdt å sløse bort ved å bruke denne dritten?

Jeg er totalt i mot all narkotika, uansett om de blir brukt bare på fest, ofte eller sjelden. Det er totalt unødvendig å bruke det. Og kroppen har ikke behov for det heller. Men om dere vil ødelegge livene deres med dette, så versegod!!! Håper det går opp for dere hvor dumt dette er en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...