Gå til innhold

Hvorfor vil menn plutselig avslutte et bra forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest Dama som ikke forstår menn!
Skrevet

Jeg ble nylig dumpet av en mann helt plutselig etter et kort og intenst forhold.

Jeg hadde ikke blitt det minste forbauset dersom dette hadde vært et vanlig halvbra forhold. Men det var faktisk helt supert! Dette påpekte han også.

Han sa gang på gang hvor bra vi passet sammen etc etc

Det var for det meste han som tok initiativ til å treffes, da jeg ikke ville virke masete så tidlig i forholdet. Vår siste date var fantastisk, han var kosete, kjærlig både i ord og i handling, han kunne ikke ta øynene bort fra meg men slukte meg med blikket som hen pleide. Vi hadde ikke sex den kvelden for vi hadde planlagt å ikke overnatte hos hverandre den dagen, så han visste at det ikke skulle bli noe mer den kvelden. To dager senere gjør han det slutt via sms. Lang og grei nok forklaring, vil ikke ha noe forhold nå, trenger tid etc, men det kom som lyn fra klar himmel på meg! Hva er det egentlig som skjer i hodet på menn?

Vi hadde til og med planlagt en reise sammen (initiativ fra ham!) og jeg hadde truffet familien = tegn på seriøs interesse, eller er jeg heeelt på jordet ?

Dama som skjønner absolutt INGENTING av menn lenger!!!

Denne gangen trodde jeg at jeg hadde gjort alt riktig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lei for å si det, men han høres ut som en player.

Er moro å leke litt en liten stund og få så mye sex og kos man kan tenke seg, for så å gå videre i livet og finne en ny å leke med.

Ikke alle menn synes det er en big deal å introdusere noen for familien.. tror det kommer an på hva slags forhold de har til sin familie fra før av.

Prøv å glemme han fort som rakkeren og finn deg heller en fantastisk mann som du fortjener :)

Skrevet
Jeg er lei for å si det, men han høres ut som en player.

Er moro å leke litt en liten stund og få så mye sex og kos man kan tenke seg, for så å gå videre i livet og finne en ny å leke med.

Ikke alle menn synes det er en big deal å introdusere noen for familien.. tror det kommer an på hva slags forhold de har til sin familie fra før av.

Prøv å glemme han fort som rakkeren og finn deg heller en fantastisk mann som du fortjener :)

Å ja :sjenert: er visst litt blåøyd jeg.

Jeg trodde visst jeg kjente igjen palyerne, hm,

finnes altså mange varianter av dem...

Skal være litt mer skeptisk neste gang da !

Skrevet

Tviler på han var en kynisk player.

Jeg hadde en gang et kort forhold til en dame som oppførte seg ganske likt. Plutselig fikk jeg en lignende sms som du gjorde. Jeg svarte bare med en hyggelig setning om at det var helt greit og ønsket henne lykke til videre. Ytterligere meldinger og telefonsamtaler ignorerte jeg.

Et par måneder senere kontaktet hun meg igjen. Sippet og grein om at hun hadde savnet meg hvert minutt etterpå. Forklaringen hennes var at hun hadde blitt livredd for å ha truffet Mannen i sitt liv, og hun torde ikke hoppe i det da. Men nå ville hun gjøre det!

Yeah, dream on...

Hva som var sant den gang og hva som er forklaringen i ditt tilfelle vet man ikke. Men virkeligheten er som oftest mer kompleks enn man tror.

Skrevet
Tviler på han var en kynisk player.

Jeg hadde en gang et kort forhold til en dame som oppførte seg ganske likt. Plutselig fikk jeg en lignende sms som du gjorde. Jeg svarte bare med en hyggelig setning om at det var helt greit og ønsket henne lykke til videre. Ytterligere meldinger og telefonsamtaler ignorerte jeg.

Et par måneder senere kontaktet hun meg igjen. Sippet og grein om at hun hadde savnet meg hvert minutt etterpå. Forklaringen hennes var at hun hadde blitt livredd for å ha truffet Mannen i sitt liv, og hun torde ikke hoppe i det da. Men nå ville hun gjøre det!

Yeah, dream on...

Hva som var sant den gang og hva som er forklaringen i ditt tilfelle vet man ikke. Men virkeligheten er som oftest mer kompleks enn man tror.

Interessant innlegg. Takk Gus! Jeg har nemlig fundert litt i den retningen selv.

For jeg kan bare ikke tro at "det ikke vare noe mer der inne".

Så god til å spille er man ikke mener jeg. Jeg er ikke helt uerfaren eller helt ung. Men jeg har ikke hatt mot til meg å spørre, jeg svarte bare med et kort og greit svar som du gjorde, og har ikke hørt noe mer.

Men jeg savner ham utrolig. Har mistet balansen litt, og strever med å glemme. Den første uken var ille, men det går mye bedre nå.

Derimot tror jeg ikke jeg vil kunne stå i mot dersom han ville kontaktet meg igjen. Jeg går på håper på at det er nettopp det han vil gjøre....

At han skal finne ut av det og skjønne hva han egentlig føler og vil.

Du valgte ikke å møte henne igjen, var det stolthet, eller hadde du mistet interessen etter 2 mnd?

Skrevet
Derimot tror jeg ikke jeg vil kunne stå i mot dersom han ville kontaktet meg igjen. Jeg går på håper på at det er nettopp det han vil gjøre....

At han skal finne ut av det og skjønne hva han egentlig føler og vil.

Du valgte ikke å møte henne igjen, var det stolthet, eller hadde du mistet interessen etter 2 mnd?

En ting er at jeg anser det som forbeholdt fjortiser å sende sms for å avslutte et forhold. En annen, og langt viktigere ting, er at når man en gang velger den enkleste utveien, regner jeg det for sannsynlig at man vil gjøre det senere også. Jeg gidder ikke gå å vente på en partner skal få en ny grille som snur opp ned på livet mitt. Hvor stort lass av følerier hun begrunner det med, bryr meg ikke. Status var at hun uten forvarsel gjorde det slutt via sms. Jeg forholder meg til det.

Så jeg mistet interessen idet jeg leste meldingen.

Når det gjelder utsagn av typen "du er så fantastisk at jeg ikke torde kaste meg ut i det", så hadde jeg hørt det før. Hun som sa det hadde lagt seg på rygg for en annen kar et par uker etterpå. Så fantastisk var man altså...

Det koker ned til at man etterhvert ikke tolererer mer dritt, uansett hvor følelsesladet begrunnelsene er. Handling teller mer enn ord.

Men det er min opplevelse. Om du tenkte annerledes da du mottok meldingen, bør du legge mest vekt på det. Det er haugevis av detaljer til min historie som jeg ikke ønsker å legge ut om her. Det er det sikkert til din også. Og de kan godt gjøre at du ønsker deg et annet utfall.

Skrevet

Som mann har jeg opplevd noe lignende.

Etter et relativt kort forhold, maks 6 mnd, så får jeg plutselig en telefon med beskjed om at "følelsene er forsvunnet". Dette uten noe som helst forvarsel om at ikke forholdet fungerte.

Så jeg foreslår at du tenker slik; det er ikke ditt tap, men hans. Ta med deg de gode minnene og tenk som så at du slapp å bruke mer tid på denne "vingle-pettern".

Gjest Gjest_dame-80_*
Skrevet
Jeg ble nylig dumpet av en mann helt plutselig etter et kort og intenst forhold.

Jeg hadde ikke blitt det minste forbauset dersom dette hadde vært et vanlig halvbra forhold. Men det var faktisk helt supert! Dette påpekte han også.

Han sa gang på gang hvor bra vi passet sammen etc etc

Det var for det meste han som tok initiativ til å treffes, da jeg ikke ville virke masete så tidlig i forholdet. Vår siste date var fantastisk, han var kosete, kjærlig både i ord og i handling, han kunne ikke ta øynene bort fra meg men slukte meg med blikket som hen pleide. Vi hadde ikke sex den kvelden for vi hadde planlagt å ikke overnatte hos hverandre den dagen, så han visste at det ikke skulle bli noe mer den kvelden. To dager senere gjør han det slutt via sms. Lang og grei nok forklaring, vil ikke ha noe forhold nå, trenger tid etc, men det kom som lyn fra klar himmel på meg! Hva er det egentlig som skjer i hodet på menn?

Vi hadde til og med planlagt en reise sammen (initiativ fra ham!) og jeg hadde truffet familien = tegn på seriøs interesse, eller er jeg heeelt på jordet ?

Dama som skjønner absolutt INGENTING av menn lenger!!!

Denne gangen trodde jeg at jeg hadde gjort alt riktig!

Jeg har selv vært i lignenede forhold , bare at vi holdt på i 1 år og var sammen dag inn og ut. Reiste mange steder, hadde masse goder fester sammen klikket veldig godt sammen på mange måter. Men plutselig en dag gikk det opp for han at han ikke hadde følelser på den måten lenger ville finne ut av seg selv osv. the same bullshit. Uten noe forvarsel derimot det motsatte i mine øyne må jeg si. Skjønner virkelig ikke hav de tenker med og hvordan. Kommer vel aldri til å skjønne det heller. ufffff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...