Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg slutter i jobben min denne mnd., og får utbetalt lønn i slutten av mnd. Sjefen lurte på om jeg ville ha utbetalt feriepenger ved siste lønning, og jeg ble litt i tvil.

Vet man må skatte av disse pengene, men man får vel dem igjen ved skatteoppgjøret neste år? Så altså, jeg taper ingenting? Trenger virkelig penger nå, så det hadde ikke vært dumt å fått dem utbetalt.

Noen som vet hvor mye som blir trukket i skatt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

36% trur jeg.

Jeg fikk utbetalt årets feriepenger ved feil engang, og da ble jeg trekt det. (var ekstrahjelp..og sjefen hadde glemt å fornye kontrakta mi... )

Skrevet
Vet man må skatte av disse pengene, men man får vel dem igjen ved skatteoppgjøret neste år? Så altså, jeg taper ingenting?

Om du får dem igjen eller ikke neste, kommer jo an på hvor mye skatt du har betalt ellers. Om du har betalt for lite skatt, betyr det jo bare at du får mindre restskatt. Om du taper noe eller ikke kommer an på hvor mye du jobber i år i forhold til neste år. Om du tjener langt mindre neste år enn i år, vil du tjene på å få dem utbetalt da. Om du tjener minst i år, tjener du på å få dem utbetalt nå.

Hmm, ikke verst å få alle fem setningene til å begynne med "Om"...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...