Gå til innhold

Tror katten mistet en tann...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at katter skal miste tenner, men trodde alltid at det mer eller mindre ville være en annen tann nesten vokst ut under, når melketennene forsvinner.

Nå tror jeg at katten mistet en tann mens vi lekte (hun bet meg på armen). Hun ble veldig forfjamset og løp og gjemte seg og da jeg sjekket munnen hennes så det ut som om hun manglet en hjørnetann øverst. På andre sjekk så det ut som om hun mangler to...

Jeg forstår at jeg ikke skal løpe til dyrlegen i dag, da det mest sannsynlig er bortkastede penger, men er det virkelig vanlig at katter går en liten stund uten hjørnetenner? Hva skal de spise?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En av mine mistet før de fikk nye. Så veldig rar ut da ja..

Skrevet

min katt mistet den ene hjørnetanna først, så den andre noen dager etter (lå i sofaen)- nå er hun uten hjørnetenner.. hehe.. ser ikke så skummel ut uten de.. hihi..blitt mye boksemat de siste dagene ;)

så slapp av, de vokser fort ut igjen :)

Skrevet

Min fikk nye før de mistet gamle. De vokste opp vedsidenav, så var til tider vanskelig å se hva som var nye og hva som var gamle tenner. De vokser altså ikke opp under, sånn som med mennesker. Så lenge katten er i 4-6 måneders alder, og tannen den mistet så ut som en melketann (liten og noe hul), er nok alt i orden.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Ida_*
Skrevet
Min fikk nye før de mistet gamle. De vokste opp vedsidenav, så var til tider vanskelig å se hva som var nye og hva som var gamle tenner. De vokser altså ikke opp under, sånn som med mennesker. Så lenge katten er i 4-6 måneders alder, og tannen den mistet så ut som en melketann (liten og noe hul), er nok alt i orden.

Er det blod involvert i denne tannfellingen??...

Min pus på circa 5 måneder mista nettopp en hjørnetann, og det var litt blod på den, og også i munnen til pus....

Såvidt jeg kunne se, var det en hjørnetann til ved siden av der denne som falt av satt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...