Gjest Bellisa Skrevet 21. august 2008 #1 Skrevet 21. august 2008 Jeg har, mer eller mindre tilfeldig, fått greie på at en eliteseriespiller er utro mot sin årelange samboer og felles barn. Det er 100% sikkert, og "tenk om du tar feil" er ikke et tema til diskusjon. Faktum er at han har prøvd seg på flere via msn, blink, facebook, nettby, sms og så videre. Hos noen får han ikke napp, mens hos andre blir det sex og ønsker om gjentagelse også (altså ikke engangstilfelle). Jeg har sendt melding til han om at dersom han ikke bryter kontakten med "jentene" sine, så kommer jeg til å si det jeg vet. Problemet er at jeg ikke har klart å finne ut hvem samboeren er, og nå vet jeg at han har lest "advarselen" min, samt at han fortsatt driver på som før. Jeg har jo samtidig ikke lyst å stille de jeg kjenner av jentene i problemer, men jeg sitter på "dokumentasjon" som ville gitt han store forklaringsproblemer overfor samboeren (men ikke nødvendigvis juridisk fellende bevis). Hadde han ikke hatt unger hadde jeg nok ikke brydd meg så mye, men det provoserer meg grenseløst at man ikke engang respekterer de. (uten at dette skal bli en generell utroskapsdebatt om dét spørsmålet) Noen som har innspill til dette? Burde jeg gi f og la det stå til? Skal jeg blåse navnet hans på et forum, med "bevisene"?
Leanne Skrevet 21. august 2008 #2 Skrevet 21. august 2008 Skal jeg blåse navnet hans på et forum, med "bevisene"? Hvordan vil det hjelpe hans samboer?? Vil hun føle seg mindre såret da tror du?? Hvis du er så oppsatt på å gjøre noe med det, så får du finne ut hva denne samboeren heter og ta en prat med henne. Selv om denne mannen skulle være en kjent fotballspiller, så har faktisk han og samboeren rett på privatliv...så synes du kan holde mediene utenfor..
Nabodama Skrevet 21. august 2008 #3 Skrevet 21. august 2008 Hvorfor føler du at du har rett til å blande deg inn i hans/deres privatliv? Og hva har det med saken å gjøre at han er eliteseriespiller?
Vera Vinge Skrevet 21. august 2008 #4 Skrevet 21. august 2008 Nei, du skal ikke skrive hvem det er på et nettforum. Jeg skjønner ikke hvorfor du er så engasjert i dette hvis du ikke kjenner noen av dem? Er det fordi han er en kjendis? Han er en drittsekk, men jeg syns egentlig ikke dette er din sak. Selv om jeg kan synes synd på samboeren hvis hun ikke aner noe.
Gjest sladder og sludder Skrevet 21. august 2008 #5 Skrevet 21. august 2008 Hva i alle dager har det med saken å gjøre at han er en eliteseriespiller???? og hva vet vel du om han og hans samboer og hvordan de seg imellom ser op utenomsamboelige kontakter og bekjentskaper??? merkelig tråd...
Gjest Betty89 Skrevet 21. august 2008 #6 Skrevet 21. august 2008 Send inn tips til Se og Hør og du vill motta 25 000 kr Det er totalt anonymt... Men det var bare ett tips asså! (Så ikke klikk dere nå)
Gjest og poenget var... Skrevet 22. august 2008 #7 Skrevet 22. august 2008 Noen som har for lite annet å gjøre?
Jigva Skrevet 22. august 2008 #8 Skrevet 22. august 2008 Ehhh... hold deg utenfor hans privat-sfære du.. Du har da ingenting med hva han gjør eller ikke gjør. Få deg et liv for deg selv istedet, er mye mer produktivt.
sodapop Skrevet 22. august 2008 #9 Skrevet 22. august 2008 Jeg tipper at hans kone vet. Kjendiser kan ikke tillate seg mye før ryktene svirrer og om han bruker facebook og andre steder så er han sikkert ikke veldig redd for å bli oppdaget heller. Ryktene har, eller vil etterhvert nå hans kone. For din egen del så er det bortkastet energi. Du vinner ingenting på å være moralens vokter. Greit nok å sette litt press på han i form av en mld, men han fortsetter jo så kalde føtter har han neppe. Om du skulle bry deg om alle som er utro så hadde du ikke fått fritidsproblemer...
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. august 2008 #11 Skrevet 22. august 2008 Dette har du faen ikke noe med. Det var da svært så kraftig reaksjon da. Er du blitt utsatt for dette kanskje? Du var utro, noen oppdaget det og sladret til kona? Kjipe greier, når man ikke kan få lyve og bedra i fred fordi folk avslører deg....... Hvorfor er det at folk ikke har noe med om de oppdager at noen lyver og bedrar? Det forstår ikke jeg.
Gjest Gjest_Petra_* Skrevet 22. august 2008 #12 Skrevet 22. august 2008 Hva betyr det om han er elitespiller eller ikke??? En utro dritt er en utro dritt,uansett tittel,og forøvrig syns jeg ikke du har noe med saken å gjøre. Hva om han og dama har et såkalt åpent forhold? Hva om hun allerede vet? Hva om de sliter som f... for barnets skyld? Dette er ingenting å henge seg opp i,men ta det med deg som en lærdom, at ikke alt er som det ser ut på den glansede overflaten. get a life!
Gregers Skrevet 22. august 2008 #13 Skrevet 22. august 2008 Det var da svært så kraftig reaksjon da. Er du blitt utsatt for dette kanskje? Du var utro, noen oppdaget det og sladret til kona? Kjipe greier, når man ikke kan få lyve og bedra i fred fordi folk avslører deg....... Hvorfor er det at folk ikke har noe med om de oppdager at noen lyver og bedrar? Det forstår ikke jeg. --------------------------------------------------------------------------------------------- Dersom en bedratts kjenning sitter med opplysninger om hva som har skjedd, er det en helt annen sak. Da varsler en selvfølgelig. I dette tilfellet får jeg inntrykk av at trådstarter er stolt av å sitte med eksklusiv informasjon, noe som hun kan være villig til å benytte seg av som et pressmiddel. Hadde hun hatt reelle etiske betenkeligheter om hvorvidt hun skal "sladdre" eller ikke, hadde hun ikke presisert at vi her har med en kjent idrettspersonlighet å gjøre. Slik innlegget er forfattet, bærer trådstarter preg av å være oppriktig stolt av informasjonen hun er i besittelse av. Det å drive og spre sladder i hytt og gevær er etter min mening toppen av smålighet!!! Det er gjerne slike personer som gjerne har noen saker å ta fatt i også i sitt eget liv.
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2008 #14 Skrevet 22. august 2008 Kun egoister lar være å si i fra om utroskap. Jepp, egoister. Den største grunnen til at man lar være å si noe, er jo fordi man SELV får bråk. Men det er det ingen som tør å innrømme regner jeg med? Man lar ikke personer gå rundt som uvitende idioter hvis man kan unngå det! Selvsagt vil man ønske å få greie på at en man trodde man kunne stole på, egentlig viser seg å være en løgner og en drittsekk. Hvem vil kaste bort tid på et slikt menneske?
Gregers Skrevet 22. august 2008 #15 Skrevet 22. august 2008 Kun egoister lar være å si i fra om utroskap. Jepp, egoister. Den største grunnen til at man lar være å si noe, er jo fordi man SELV får bråk. Men det er det ingen som tør å innrømme regner jeg med? Man lar ikke personer gå rundt som uvitende idioter hvis man kan unngå det! Selvsagt vil man ønske å få greie på at en man trodde man kunne stole på, egentlig viser seg å være en løgner og en drittsekk. Hvem vil kaste bort tid på et slikt menneske? ----------------------------------------------------------------------------------------------- Det vil si at monogami er en absolutt, universell lov? Du går rundt som den moralske påtalemyndighet her i vårt samfunn og håndhever dine egne idealer? Hva faen kan en vite om hva som funker i fremmede folks sexliv? Jeg misliker sterkt mennesker som bare er ute etter å lage skandale for egen vinnings skyld (les: bli et sosialt midtpunkt). Den dagen det som ligger innenfor min egen private sfære skal utsettes for synsing og eventuelt fordømmelse blant mine medmennesker, er ikke lenger sladdre-norge lenger verdt å bo i. Et minimum av kjennskap til den bedratte burde være et krav før en opplyser om hva som er foregått bak ens rygg. Dersom det virkelig skulle være slik at faenskap pågår, vil det likevel komme for dagen via andre kanaler.
Gjest antigartner Skrevet 22. august 2008 #16 Skrevet 22. august 2008 Så lenge du ikke kjenner samboeren, og dermed ikke blir satt i en slags lojalitetskonflikt med tanke på hvem du skal ta mest hensyn til, så kommer det neppe noe godt ut av at du blander deg inn. Hva oppnår du? Ikke redder du forholdet deres, ikke redder du verden og ikke oppnår du noen anerkjennelse selv. De lever sitt liv, og du bør leve ditt. Du vet ikke noe om hennes situasjon, etter hva jeg forstår. Hvis hun ikke allerede vet (det kjenner ingen her noe til), er det best om hun får vite det av ham selv eller av noen hun har tillit til.
Gjest realist Skrevet 22. august 2008 #17 Skrevet 22. august 2008 Kun egoister lar være å si i fra om utroskap. Jepp, egoister. Den største grunnen til at man lar være å si noe, er jo fordi man SELV får bråk. Men det er det ingen som tør å innrømme regner jeg med? Man lar ikke personer gå rundt som uvitende idioter hvis man kan unngå det! Selvsagt vil man ønske å få greie på at en man trodde man kunne stole på, egentlig viser seg å være en løgner og en drittsekk. Hvem vil kaste bort tid på et slikt menneske? Det er konsensus om at utroskap er forkastelig og de fleste vil ha problemer med å bli værende i et forhold til en utro partner. Noe av utroskapens natur er at den som er utro legger ned endel krefter på å skjule utroskapen. Typisk er mannen som vil ha i pose og sekk. Han vil ha familielivet med kona/samboer, og han har behov for å ha sex med andre kvinner som kanskje ikke betyr så mye for ham følelsesmessig. Faktum er at disse mennene neppe hadde betydd så mye følelsesmessig FOR KONA/SAMBOEREN dersom hun visste hva slags mann hun levde sammen med. Så dilemmaet blir da, for oss utenforstående som vurderer å informere kona om at hun har en utro partner: Skal vi la MANNEN få i pose og sekk (han fortsetter utroskapen uforstyrret med en uvitende kone) og KVINNEN ikke få det hun vil ha (en trofast partner)? Når vi oppdager at andre mennesker gjør kriminelle handlinger så er vi ikke redde for å blande oss. Men selv om utroskap til syvende og sist bare handler om to mennesker (samt eventuelle barn), så er det et utrolig stort følelsesmessig svik å være utro. Den ene parten kaster ofte bort masse år av livet sitt på noe hun, hadde hun visst sannheten, ikke ville ha brukt tid på. Så mitt råd er å ALLTID fortelle den uvitende part om utroskap. Det anser jeg som en empatisk plikt mot mine medmennesker. Vi kan ikke abre akseptere alt mulig dritt mennesker gjør mot hverandre fordi det skal visstnok være et privat anliggende. Med denslags argumentasjon skal vi akseptere familievold også? Fysisk vold er ok, men ikke følelsesmessig vold? Husk at utroskap alltid kommer for en dag uansett. Bedre å forhindre skaden mest mulig ved å si ifra fortest mulig!
Gjest realist Skrevet 22. august 2008 #18 Skrevet 22. august 2008 Forøvrig ser jeg at noen er rakst ute med å kalle trådstarters motiver for sensasjonspregede. Hun skal visstnok trekke frem at den utro mannen er elitespiller KUN fordi hun ønsker signalisere at hun sitter på viktig informasjon om en kjendis. Dette kan selvsagt være et motiv. Men det kan like gjerne være at trådstarter poengterer dette med at han er eliteseriespiller fordi han med akkurat denne statusen har draget på damene på internett, og sjekker opp den ene etter den andre. Han bruker eliteseriespiller-statusen for å få napp. Ganske vanlig det, for menn å spille på sine prestasjoner for å oppnå gunst hos det motsatte kjønn. Dette sier jo litt om hva slags type mann vi har med å gjøre, og bidrar vel ikke akkurat til større aksept for krumspringene hans. For det hadde vært noe annet dersom denne mannen tilfeldigvis var utro èn gang fordi han tilfeldigvis møtte en person han likte veldig godt og vice versa. Men dette er ikke hva saken handler om. Det handler om en person som bruker sin idrettsstatus for å notorisk oppsøke jenter for sex.
Gjest Alabama Skrevet 22. august 2008 #19 Skrevet 22. august 2008 Det handler om en person som bruker sin idrettsstatus for å notorisk oppsøke jenter for sex. Jeg tror ikke han er alene om det som kjendis...
Gjest realist Skrevet 22. august 2008 #20 Skrevet 22. august 2008 Jeg tror ikke han er alene om det som kjendis... Hva har det med saken å gjøre at han nok ikke er alene om å utnytte en kjendisstatus for å være utro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå