Gå til innhold

Leilighet 21 kvm

Anbefalte innlegg

Gjest leietaker
Skrevet

Hadde dere klart å bo i en 21 kvm leilighet i et år, altså kjøpt........

Etterhvert når verdien har stiget,

og dere får litt ekstra i lommen for å kjøpe større. Så klarer dere det? :D

Gjest -Maggie-
Skrevet

Null problem å bo på 21 kvm en stund. Hvis det gjelder Oslo derimot, så ville jeg aldri kjøpt en av de bittesmå leilighetene med høy fellesgjeld (med mindre det er et veldig spesielt tilfelle, jeg fikk bare litt slike "vibber" av innlegget ditt).

Skrevet

De fleste studenthybler i studentboliger er gjerne mindre enn dette. Jeg bodde fem år på 17 kvm (det var inkludert kjøkken, bad og bod!), og det gikk da helt greit.

Om du bare skal bo der et år lønner det seg ikke å kjøpe. Det er veldig dyrt å selge bolig. Det er avgifter, og det koster å annonsere, og bruker du megler betaler du blodpris. På ett år er det også temmelig begrenset hvor stor verdistigning du får, om noen i det hele tatt. Nå for tiden er boligprisen på vei ned.

Skrevet

Hmmm.. Dette må jeg teste! Tror kanskje jeg flytter ned i ene kjellerboden vår et år! ;) Hehe! Sorry, måtte bare gni inn hvor latterlig jeg synes det er med disse "leilighetene" som nesten er mindre enn senga mi! :ler:

Men: for et år går det greit, om man gjør det for å f.eks spare penger under studiene.. Men snakk med bankmannen din ang kostander ved salg osv osv osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...