Gå til innhold

Kan dere hjelpe meg å tolke denne sangen?

Anbefalte innlegg

Gjest Sangstjernen
Skrevet

Heisann!

Jeg lurte på om dere kunne hjelpe meg med å tolke teksten til sangen "From grace" av Thomas Dybdahl?

Skal brukes i en spesiell anledning, vil ikke si om den er trist eller glad for å ikke påvirke deres tolkning...

Her er teksten

På forhånd tusen takk skal dere ha!

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er en vanskelig sang å tolke..thomas dybdahl er jo en melankolsk mann, som synger sangene sine deretter, dvs at jeg synes sangen er melankolsk.. sangen, sånn som jeg tolker det, kan tolkes som at svakheten hans er at han viser kjærligheten sin til "deg-personen"..at kjærligheten kommer ikke frem før den dagen det virkelig skjer noe..the day it rained --> dagen det oppstod problemer kanskje?

det er iallefall min tolkning, aner ikke om du ble noe klokere på det:P

Skrevet

At man er melankolsk betyr ikke nødvendigvis at man/det er trist.....

;)

Skrevet

Jeg har ikke hørt låta noen gang, men teksten sier meg at den handler om livets sårbare øyeblikk, om hvordan man da trenger andre, og ikke minst hvordan man da også får evnen til å gi noe til andre. Faktisk kan "you" helt fint tolkes enten som en venn, en kjæreste eller Jesus, slik at sangen fungerer både verdslig og religiøst!

Jeg vil kalle teksten bittersøt og øm, og kanskje optimistisk. Han sier ikke noe om kjærligheten vil bli besvart eller ikke, men det faktum at refrenget repeterer intensjonen om å gi kjærlighet, tar noe av brodden av versene, som i og for seg er litt mørkere. "My final stage" vil jeg dermed ikke tolke som slutten, men kanskje heller som det siste punktet av forstillelse - ut fra det kommer den ærlige, kjærlighetsfylte livsførselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...