Gjest Gjest Skrevet 23. august 2008 #21 Skrevet 23. august 2008 (endret) En annen ting er at det anbefales fra flere hold å bruke kreditkort på reise for eks. Mye sikrere. Skal du for eksempel dra kortet ved ankomst til et hotel. Så reserverer ikke hotellet et beløp på samme måte som når du bruker debetkort. Endret 24. august 2008 av Pasha
Gjest Stjernedryss Skrevet 23. august 2008 #22 Skrevet 23. august 2008 Hvordan kan du avgjøre det på vegne av alle andre? Vi velger selv å ha et reservekort uten årsgebyr, men svært høy kredittgrense, men med rentebelastning fra første kreditkrone som reservekort. Nå har vi en økonomi som ikke fordrer hyppig bruk av kredittkort, og vi har som nevnt også kreditkort med opptil 45 dager rentefritak - så på reservekortet vårt har vi valgt å prioritere høy kredit fremfor en periode med rentefritak. Voldsomt så vanskelig dette var å forstå da. (Den høye kreditten henger nok sammen med at det ikke er rentefri periode da vettu). Du har virkelig tungt for det du. Jeg har da ikke avgjort noe som helst på vegne av noen som helst. Eneste jeg sa er at det ikke er nødvendig å skaffe seg et kort som belaster rente fra dag en, når det finnes så mange rentefrie. Derson man blir belastet med rente på det man bruker blir i hvertfall halve poenget med å ha kredittkort borte for min del i hvertfall.
Gjest Snart 42 Skrevet 23. august 2008 #23 Skrevet 23. august 2008 (endret) Hva Mastercard angår så er det ikke sånn at et "et Mastercard er et Mastercard". Betingelser varierer selvsagt for de forskjellige tilbydere av kortet, men siden det nå er relativt mange som tilbyr rentefri kreditt et visst antall dager (som også kan være gebyrfrie og/eller ha høy kreditt - ingen grunn til å velge enten det ene eller det andre hvis man er noenlunde kredittverdig) så synes jeg du bør komme opp med navn på den banken/finansinstitusjonen hvor du har Mastercard slik at alle andre her inne kan styre unna akkurat denne. Endret 24. august 2008 av Pasha
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå