Gå til innhold

Vi har bestemt oss for å bli gravide

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann alle sammen der ute! :)

Nå har vi bestemt min mann og jeg oss for å bli gravide! Jeg har gått på p-piller sammenhengene ca. ett år. Igår sluttet jeg å ta pillen, dvs. at dette er min andre dag som "pillefri og fruktbar". :ler:

Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid. Jeg håper så klart det skjer fort! I forhold til min syklus hadde jeg siste dag med mens forrige fredag, for en uke siden.

Det skjønneste hadde vært å blitt gravid fort, slik at vi kunne f. eks fortelt familien det rundt jul/nyttår. Ser her på flere forumemner at det er mange som sliter med å bli gravide, og at det tar lang tid. Håper ikke dette er tilfelle for meg. Skjønner at det er slitsom for dere som prøver og har prøvd i lang tid. :sukk:

Blir en spennende tid fremover! Er 19 år, og godt gift på mitt andre år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei!

så fint at dere har bestemt dere for og få barn da:) er selv gravid med min første, er 21 år .

jeg ble gravid på 2 førsøk men jeg har aldri brukt ppille da :gjeiper: håper du blir fort gravid og. du er jo ung og så tror nok ikke det blir noe problem.

Lykke til og skriv gjerne hvordan det går:)

Gjest Lille Bie
Skrevet

Hei!

Så utrolig gøy da! Gratulerer til dere begge :) Men jeg må innrømme at jeg stusset litt på at du ble gift så ung, ikke at det er noe galt i det, langt ifra! men jeg lurte bare litt på hva historien din er? :jepp:

Jeg er 21 (snart 22) og er veldig verpesyk selv! Noe kjære ikke er så begeistret for, :fnise: hun mener vi skal vente i ett-to år til..

Gratulerer med avgjørelsen!

Skrevet

Så hyggelig! :klemmer:

Lykke til med prøvinga. Hold oss gjerne oppdatert.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Så hyggelig! Gratulerer :) Du får lage deg en prøvedagbok da, så vi får følge deg :)

Skrevet

Ble gravid første gangen pga kluss med p-pillen. Og har lest om mange andre som har blitt gravid med de samme de sluttet med pillen. Hos noen kan det ta lang tid. Tror det er ganske tilfeldig! Lykke til! Håper det blir positiv test snart!

Skrevet
I forhold til min syklus hadde jeg siste dag med mens forrige fredag, for en uke siden.

Lykke til! Bare vær obs på at du egentlig ikke har noen "syklus" hvis du har gått på p-piller. At du hadde mens for en uke eller to siden, har lite å si. Eggløsningen kommer når den kommer, uavhengig av forrige mens, når du har brukt p-piller. Det vil si: :sengekos: i vei, annenhver dag, de neste ukene, så krysser vi fingrene for at eggløsningen kommer fort i gang. Først da kan du begynne å sjekke syklusen din.

Skrevet

Lykke til med prøving :D

Skrevet

Tusen takk for alle lykkeønskinger alle sammen!! :)

Lille Bie: Historien er ikke så mye værre enn at vi hadde vært sammen i fire år og vi elsket hverandre og kunne ikke tenke oss å være sammen med noen andre. Og derfor giftet vi oss :) Vi fant ut at vi ikke gadd å vente siden vi viste det var oss :)

Idag fikk jeg forresten blødning...! Regner med det er siden jeg har sluttet på pillen :) Var litt kvalm i går kveld, men det var pga. mensen eller hva jeg skal kalle det :P LITT uvant å ha "mensen" to ganger på to uker! Hehe! Dvs. at det blir ikke noe :sengekos: før jeg er ferdig med blødning :)

Har opprettet en dagbok forresten :) Er litt ny her på forumet, så håper jeg gjør ting rett!

Klem fra håpefull...

Heisann alle sammen der ute! :)

Nå har vi bestemt min mann og jeg oss for å bli gravide! Jeg har gått på p-piller sammenhengene ca. ett år. Igår sluttet jeg å ta pillen, dvs. at dette er min andre dag som "pillefri og fruktbar". :ler:

Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar før jeg blir gravid. Jeg håper så klart det skjer fort! I forhold til min syklus hadde jeg siste dag med mens forrige fredag, for en uke siden.

Det skjønneste hadde vært å blitt gravid fort, slik at vi kunne f. eks fortelt familien det rundt jul/nyttår. Ser her på flere forumemner at det er mange som sliter med å bli gravide, og at det tar lang tid. Håper ikke dette er tilfelle for meg. Skjønner at det er slitsom for dere som prøver og har prøvd i lang tid. :sukk:

Blir en spennende tid fremover! Er 19 år, og godt gift på mitt andre år!

Skrevet

Lykke til, håper alt går slik dere ønsker dere!

Vi er bare i vår 4 uke med prøving også, så jeg skjønner litt hvordan du har det.. det er jo utrolig spennende! Morsomt å vite at andre er i samme situasjon.. Jeg har faktisk ikke tenkt så veldig på hvordan denne perioden før man er gravide er for andre par, før jeg begynte å tenke alvorlig på dette selv..

Det er jo en utrolig fin ting å ha/gjøre sammen, å bestemme oss for dette er noe av det sterkeste jeg har opplevd.. når mannen min sa til meg at han ønsker seg barn med meg ble jeg enda gladere enn når han fridde.. Jeg sov knapt et minutt de to første nettene.. Ikke på grunn av prøvingen altså, :skratte: men fordi jeg hadde en sånn intens lykkefølelse inni meg, som jeg ikke kunne fortelle noen andre enn mannen min om.. disse ukene har jeg bare følt at jeg bobler over av glede og energi og at jeg og mannen min deler en fantastisk hemmelighet.. (jeg vet jo veldig mange andre går rundt i samme situasjon.. men oppleves så stort når det vi som er i situasjonen selv.. det kommer sikkert ikke som en bombe på de rundt oss når det evt skjer heller da, siden vi er over 30 begge to.. men like fullt,- det føles veldig hemmelig akkurat nå.. :love: )

Skrevet

Kjenner igjen følelsen du sitter med :) Det er en spennende tid vi begge har fremfor oss, og det blir spennende å se hvordan ting utarter seg!! :) Artig at vi kan følge hverandre, thihi!

Lykke til med prøvingen dere også :):sengekos: Og jeg regner med du holder meg oppdatert??

Lykke til, håper alt går slik dere ønsker dere!

Vi er bare i vår 4 uke med prøving også, så jeg skjønner litt hvordan du har det.. det er jo utrolig spennende! Morsomt å vite at andre er i samme situasjon.. Jeg har faktisk ikke tenkt så veldig på hvordan denne perioden før man er gravide er for andre par, før jeg begynte å tenke alvorlig på dette selv..

Det er jo en utrolig fin ting å ha/gjøre sammen, å bestemme oss for dette er noe av det sterkeste jeg har opplevd.. når mannen min sa til meg at han ønsker seg barn med meg ble jeg enda gladere enn når han fridde.. Jeg sov knapt et minutt de to første nettene.. Ikke på grunn av prøvingen altså, :skratte: men fordi jeg hadde en sånn intens lykkefølelse inni meg, som jeg ikke kunne fortelle noen andre enn mannen min om.. disse ukene har jeg bare følt at jeg bobler over av glede og energi og at jeg og mannen min deler en fantastisk hemmelighet.. (jeg vet jo veldig mange andre går rundt i samme situasjon.. men oppleves så stort når det vi som er i situasjonen selv.. det kommer sikkert ikke som en bombe på de rundt oss når det evt skjer heller da, siden vi er over 30 begge to.. men like fullt,- det føles veldig hemmelig akkurat nå.. :love: )

Skrevet

Jepp.. holder deg gjerne oppdatert.. Morsomt å være flere! :)

Jeg har så utrolig lyst å ta en ny test igjen.. men siden den jeg tok på lørdag var negativ er det sikkert ikke så mye vits.. :ler: Jeg må bli litt bedre på tålmodighet...!

Hold oss oppdaterte du og da.. :popcorn:

Skrevet

Heihei :)

Vi har akkurat bestemt oss vi også. Jeg kan ikke vente. Sluttet på Diane p-pillen for ca 5 dager siden. Er så utålmodig. Håper ikke det blir sånn at det går år og dag før vi blir gravide her. Jeg har allerede lyst til å kjøpe bebyklær. Men det er jo alt for tidlig. Bare bite tenne sammen. Vi prøver sånn 2gr om dagen. Så håpe håpe. Jeg vil gjerne ha kontakt med noen i min situasjon. Slik at vi kan følge hverandre og dele erfaringer

Amalie

Skrevet

Da har du kommet til rett plass :)

Morsomt at vi er flere :)

Heihei :)

Vi har akkurat bestemt oss vi også. Jeg kan ikke vente. Sluttet på Diane p-pillen for ca 5 dager siden. Er så utålmodig. Håper ikke det blir sånn at det går år og dag før vi blir gravide her. Jeg har allerede lyst til å kjøpe bebyklær. Men det er jo alt for tidlig. Bare bite tenne sammen. Vi prøver sånn 2gr om dagen. Så håpe håpe. Jeg vil gjerne ha kontakt med noen i min situasjon. Slik at vi kan følge hverandre og dele erfaringer

Amalie

Skrevet
Vi prøver sånn 2gr om dagen.

Ikke bruke opp alle sædcelllene da :). Optimal frekvens er vel ca. annenhver dag, såvidt jeg har hørt. Men må man så må man :ler:.

Skrevet

ja vi har bestemt oss for at 1gang om dagen holder. vil jo ha dyktige svømmere :) Men bør vi gå for annen hver dag kanskje ? Hmmm .. (Til vanlig fra før av har vi vært vant til å ha sex 1gang om dagen)

Skrevet (endret)

Vet ikke hva som er best jeg? Men jeg er lissom litt usikker... F. eks må man gjøre det på en annen "måte"? Jeg har gått på p piller og når vi har hatt sex har det gått for han inni meg. Da er jeg ofte kjapp til å komme meg i dusjen å få "tømt" meg! Har dette noe betydning?? VIL lissom få det til...

ja vi har bestemt oss for at 1gang om dagen holder. vil jo ha dyktige svømmere :) Men bør vi gå for annen hver dag kanskje ? Hmmm .. (Til vanlig fra før av har vi vært vant til å ha sex 1gang om dagen)
Endret av mother_to_be??
Skrevet
Vet ikke hva som er best jeg? Men jeg er lissom litt usikker... F. eks må man gjøre det på en annen "måte"? Jeg har gått på p piller og når vi har hatt sex har det gått for han inni meg. Da er jeg ofte kjapp til å komme meg i dusjen å få "tømt" meg! Har dette noe betydning?? VIL lissom få det til...

Etter som jeg har skjønt, så har det lite å si at man går på do/dusjer etterpå. Svømmerene er på vei opp i eggstokkene for lengst likevel. Men jeg vet at mange prøvere ligger med underlivet høyt en viss tid etter å ha hatt sex, for å optimalisere sjansene. Kanskje man øker sjansene bittebittebittelitt... men jeg har ikke nok detaljkunnskap om emnet....

Skrevet

Heiii!

så utrolig spennende for dere:)

jeg er 25 år, og føler meg ganske så klar for å bli mamma snart! men min forllovede og jeg har blitt enige om å vente til etter bryllupet. det er 4 juli 2009, og veeeldig lenge til... men får bare nyte tida som egoister enda litt til ;)

Det blir spennende å følge med her :)

Jeg får leve litt gjennom dere, hehe

(hmm, er jeg eldst her på denne tråden.... :P )

Skrevet
Heiii!

så utrolig spennende for dere:)

jeg er 25 år, og føler meg ganske så klar for å bli mamma snart! men min forllovede og jeg har blitt enige om å vente til etter bryllupet. det er 4 juli 2009, og veeeldig lenge til... men får bare nyte tida som egoister enda litt til ;)

Det blir spennende å følge med her :)

Jeg får leve litt gjennom dere, hehe

(hmm, er jeg eldst her på denne tråden.... :P )

Neiii, desverre er jeg nok noen år eldre enn deg... men håper det skal gå bra likevel. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...